....

....

Ιάσονας Φωτήλας: "Ανάγκη για άμεσες ενέργειες για την ορθή λειτουργία του ΕΚΑΒ"

Ο Αχαιός βουλευτής της ΝΔ ειδικός αγορητής στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων


Ιάσονας Φωτήλας
Στο γηρασμένο στόλο ασθενοφόρων και το ελλιπές προσωπικό του ΕΚΑΒ αναφέρθηκε κατά την τοποθέτησή του ο Ιάσονας Φωτήλας, ειδικός αγορητής της ΝΔ και βουλευτής Αχαΐας, στην Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων στη συζήτηση σχετικά με τα πεπραγμένα του Εθνικού Κέντρου Άμεσης Βοήθειας (ΕΚΑΒ). Ο Ιάσονας Φωτήλας επεσήμανε ότι λόγω έλλειψης διασωστών, αυτοί συχνά αντικαθίστανται από γιατρούς στο ασθενοφόρο στερώντας το νοσοκομείο από κρίσιμο ιατρικό προσωπικό.
Τόνισε την ανάγκη να προχωρήσουν γρήγορα οι διαδικασίες για την αγορά επιπλέον ασθενοφόρων που είναι απαραίτητα – όσο και εάν υπήρξε μια ανακούφιση από τις διάφορες δωρεές ειδικά του ιδρύματος Νιάρχου.
Υπογράμμισε ότι παρά τις εξαγγελίες του κ. Πολάκη τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ παραμένουν καθηλωμένα.
Ολοκληρώνοντας ο βουλευτής Αχαΐας επεσήμανε ότι «είναι ανάγκη να εφαρμοστεί μία συνολική μεταρρύθμιση και στο χώρο της διάσωσης που θα περιλαμβάνει, εκτός από την έγκαιρη προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού διάσωσης και τη σωστή κατανομή του ώστε το σύστημα διάσωσης να ανταποκριθεί στο ρόλο του, δηλαδή της σωτηρίας ανθρώπινων ζωών.»

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ομιλίας:
"Με ένα γηρασμένο στόλο ασθενοφόρων, γερασμένο προσωπικό που δεν επαρκεί και τις επιπτώσεις της προβληματικής οργάνωσης των νοσοκομείων, το ΕΚΑΒ συμπληρώνει φέτος 32 χρόνια λειτουργίας στα πλαίσια του Εθνικού Συστήματος Υγείας (Ε.Σ.Υ).
Τα 7 χρόνια της κρίσης άνοιξαν πληγές και στο ΕΚΑΒ: πάνω από 120 ασθενοφόρα έχουν σταματήσει να λειτουργούν λόγω σοβαρών βλαβών –πολλά από αυτά χρειάζονται νέο κινητήρα – ενώ ο αριθμός των ασθενοφόρων που «βγαίνει» στην πρωινή και απογευματινή βάρδια στο Λεκανοπέδιο της Αττικής έχει μειωθεί κατά 30% λόγω κυρίως έλλειψης προσωπικού: από 70 - 75 ασθενοφόρα ανά πρωινή και απογευματινή βάρδια το 2008- 2009 σε 45 έως 50 σήμερα.
Στην Αττική, η απουσία ομάδων διαλογής στα τμήματα επειγόντων περιστατικών του Ε.Σ.Υ και οι ελλείψεις τραυματιοφορέων έχουν ως αποτέλεσμα κάθε πλήρωμα ασθενοφόρου να καθυστερεί κατά μέσο όρο 20 λεπτά εντός του νοσοκομείου ανά περιστατικό.
Τα ίδια και χειρότερα συμβαίνουν στην περιφέρεια, με τελευταίο γνωστό κρούσμα το τραγικό περιστατικό στη Μαγνησία πριν λίγες ημέρες όπου γυναίκα με καρδιολογικό επεισόδιο δεν κατάφερε να επιζήσει γιατί το ασθενοφόρο που ξεκίνησε να έρθει χάλασε η μηχανή του και αυτό που ήρθε μετά έφθασε αργοπορημένα…
Αντίστοιχα τραγικά περιστατικά είχαμε και στη Χαλκιδική με το θάνατο δύο συμπολιτών μας και ανησυχούμε γιατί έρχεται καλοκαιρινή περίοδος και δεν θα υπάρχουν ασθενοφόρα για τις τουριστικές περιοχές…
Για την περιοχή μάλιστα της Χαλκιδικής, όταν υπάρχει απόλυτη ανάγκη διασωστών, εσείς προβήκατε σε μετάταξη σε διοικητική θέση διασώστη και αναρωτιόμαστε γιατί;
Επιπλέον, στις περισσότερες περιπτώσεις οι διασώστες καλούνται να παίξουν τον ρόλο του τραυματιοφορέα, μεταφέροντας από τμήμα σε τμήμα τους ασθενείς. Με δεδομένο ότι γίνονται 7 διακομιδές την ημέρα ανά ασθενοφόρο, εκτιμάται ότι κάθε όχημα «χάνει» 2 ώρες από τη βάρδιά του.
Είναι πολύ χαρακτηριστική η περίπτωση του «Ευαγγελισμού», όπου και λόγω έλλειψης χώρου στάθμευσης περισσότερων του ενός ασθενοφόρου, σε ώρες αιχμής η «ουρά» από οχήματα του ΕΚΑΒ είναι εντυπωσιακή.
Λόγω της έλλειψης μάλιστα διασωστών και των μετατάξεων στους σε διοικητικές θέσεις (αναρωτιόμαστε γιατί άραγε έχουν εγκριθεί, μόνο για τον προηγούμενο μήνα 65 τον αριθμό!!!) συμβαίνει και το εξής: αντικαθίστανται οι διασώστες από γιατρό στο ασθενοφόρο στερώντας το νοσοκομείο από κρίσιμο ιατρικό προσωπικό!
Αλήθεια, μας περισσεύουν ιατροί και τους στέλνουμε στα ασθενοφόρα κύριε Υπουργέ;
Και βέβαια είναι ψέμα ότι εσείς φέρατε διασώστες όταν η κατανομή του προσωπικού έγινε το 2014 (Προκήρυξη ΑΣΕΠ 7Κ)…
Και μιας και μιλάμε για το ΕΚΑΒ, γιατί ενώ έληξε η σύμβαση των 50 διασωστών μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ στα νησιά του Αιγαίου από τις 19-11-2016 δεν έχετε κάνει τίποτα μέχρι σήμερα και μετακινούνται διασώστες από την Αττική για να καλύπτουν τις παραπάνω περιοχές με αποτέλεσμα να μειώνεται η δύναμη στην Αττική;;

Πόσοι διασώστες ανέλαβαν υπηρεσία μέσω ΟΑΕΔ; Αληθεύει η καταγγελία ότι δεν διασφαλίσατε στην προκήρυξη ώστε να  προσληφτούν από το ΙΕΚ του ΕΚΑΒ και ήρθαν ακόμα και άνεργοι χωρίς δίπλωμα αυτοκινήτου;
Τι σχεδιασμό έχετε κάνει για να καλύψετε τις περιοχές πανελλαδικά όπου δεν υπάρχει ΕΚΑΒ και σε περιοχές που υπολειτουργεί;…
Από τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζει αυτή τη στιγμή το ΕΚΑΒ, και έχουμε επισημάνει ως Νέα Δημοκρατία με ερωτήσεις μας στη Βουλή, είναι ο γηρασμένος στόλος του καθώς τα περισσότερα οχήματα είναι κυκλοφορίας 2003 με 600 έως 800.000 χιλιόμετρα το καθένα.
Ο διαγωνισμός που επανεκκίνησε  το 2012 για την προμήθεια 186 νέων ασθενοφόρων και κινητών μονάδων  ολοκληρώθηκε κατά το ήμισυ (90 ασθενοφόρα) τέλη του 2015.
Μερικά ασθενοφόρα ακόμα έχουν δοθεί στο ΕΚΑΒ από δωρεές της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, των δήμων της χώρας αλλά ακόμα και ξένων πρεσβειών. Οι ευεργέτες σώζουν την παρτίδα. Αναρωτιέμαι, για πόσο ακόμα!
Παρά τα δεδομένα προβλήματα που υπήρχαν στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού του 2012 και δεν τα παραγνωρίζουμε, θα μπορούσατε να τρέξετε πιο γρήγορα τις διαδικασίες και για τα υπόλοιπα 96 ασθενοφόρα αν είχατε κινήσει τις σχετικές διαδικασίες μέχρι το τέλος του 2015, ώστε να ενταχθούν με πρόγραμμα - γέφυρα στο επόμενο ΕΣΠΑ, όπως κάνατε με τα 10 ασθενοφόρα της περιφέρειας Πελοποννήσου!
Το σημαντικό όμως τώρα είναι να τρέξουν σύντομα οι προθεσμίες ώστε να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την αγορά τους μέσω του νέου ΕΣΠΑ.
Πρέπει όμως να επισημάνω πώς ακόμα και από αυτά τα 90 που ήρθαν,  το ΕΚΑΒ Δυτικής Ελλάδας, που καλύπτει πέντε νομούς της Δυτικής Ελλάδος (Αχαΐας, Ηλείας, Αιτωλοακαρνανίας, Ζακύνθου και Κεφαλονιάς) δεν παρέλαβε κανένα και περιμένει ακόμα τα 15 που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία  του!
Επιπλέον, τα περισσότερα από τα νυν 48 συνολικά που έχει, είναι ακινητοποιημένα. Όσα κινούνται, συχνά - πυκνά  παθαίνουν βλάβες και χρήζουν άμεσης βοήθειας!
Υπάρχουν επιπλέον περιοχές που ουδόλως καλύπτονται από το ΕΚΑΒ, όπως η επαρχία Ζαχάρως, όλη η Αιτωλοακαρνανία, πλην της δυτικής πλευράς της, και η Ζάκυνθος  η οποία καλύπτεται μόνο από ασθενοφόρο δανεικό από το νοσοκομείο του Ρίου που επιστρέφεται το καλοκαίρι. Έρχεται όμως τουριστική σεζόν και αναρωτιόμαστε πώς θα καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες του νησιού…
Θυμάμαι εδώ την αναφορά του πρώην  υπουργού Υγείας κ. Κουρουμπλή το 2015 στο θέμα, ο οποίος πρότεινε από το βήμα της Βουλής να δοθούν για την επισκευή των ασθενοφόρων τα χρήματα από την πώληση της BMW του τέως Υπουργού Εξωτερικών κ. Βενιζέλου και του πρωθυπουργικού αεροσκάφους!!!
Υποσχέσεις ψεύτικες και υποκριτικές όπως συνηθίζει ο κ. Κουρουμπλής, όταν ο πρωθυπουργός όχι μόνο δεν πούλησε όπως υποσχόταν το πρωθυπουργικό αεροσκάφος αλλά το χρησιμοποιεί για ταξιδάκια επαναστατικού τουρισμού στην Κούβα, δαπανώντας εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ για τη συντήρησή του, την ίδια στιγμή που οι άνθρωποι πεθαίνουν αβοήθητοι στους δρόμους από μη συντηρημένα οχήματα!
Ανάλογα προβλήματα με τα ασθενοφόρα υπάρχουν και με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ.
Κύριε     Υπουργέ,
στις 23-1-2016 επισκεφτήκατε τις εγκαταστάσεις στο τμήμα αεροδιακομιδών του ΕΚΑΒ στην Ελευσίνα και δηλώσατε ότι θα προχωρήσει η διαδικασία επισκευής των τριών  ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ και στις 4-5-2016 με δελτίο τύπου αναφέρατε  αυτολεξεί ότι:
«υπάρχουν τρία (3) ελικόπτερα εκ των οποίων το ένα έχει βλάβη στο δομικό τμήμα του από αναγκαστική προσγείωση … η αρχική εκτίμηση επισκευής των τριών ελικοπτέρων και των κινητήρων ήταν 6 εκατ. ευρώ, ενώ μετά από σχετική έρευνα αγοράς το κόστος αυτό έχει πέσει, ως δια μαγείας, περίπου στα 2,5 εκατ. ευρώ»....
Και σας ρωτώ; Γιατί αφού καταφέρατε να πέσει το κόστος από τα 6 εκατ. ευρώ από την αρχική εκτίμηση σε 2,5 εκατομ. ευρώ έως σήμερα δεν έχετε κάνει τίποτα και τα τρία ελικόπτερα είναι ακόμα καθηλωμένα στο έδαφος;;;
Ξέρετε ότι όλο αυτό το διάστημα πληρώνουμε επιπλέον χρήματα για αεροδιακομιδές με τα πτητικά μέσα  του στρατού, που η ώρα πτήσης  κοστίζει 7.500 χιλιάδες ευρώ με C130, όταν κανονικά με του ΕΚΑΒ τα ελικόπτερα κοστίζει τα μισά περίπου; Και μπορεί να ακούγεται μικρό το ποσό αλλά σκεφτείτε ότι γίνονται 1.400 αεροδιακομιδές κάθε χρόνο…
Η κυβέρνηση επιπρόσθετα προσπαθεί να ωραιοποιήσει την κατάσταση. Εγκαινιάζει Σταθμούς ΕΚΑΒ χωρίς ασθενοφόρα (στο ΕΚΑΒ Καλαμάτας υπάρχουν ελλείψεις στο κτίριο της υπηρεσίας), ανακοινώνει προσλήψεις διασωστών που ποτέ δεν γίνονται ή αν γίνονται είναι ελάχιστες.
Και  αν δεν υπήρχαν οι σύλλογοι των γιατρών και οι δημοσιογράφοι να αναδεικνύουν την τραγική κατάσταση στην οποία περιήλθε το ΕΚΑΒ, ίσως να μην είχε προχωρήσει η πράγματι γενναία προσφορά από το Ίδρυμα Νιάρχου που συνεχίζει το σημαντικό φιλανθρωπικό του έργο, όπως έκανε πρόσφατα και με το Κέντρο Πολιτισμού στο Φάληρο.
Συγκεκριμένα, δώρισε 113 Ασθενοφόρα οχήματα και άλλα 30 ασθενοφόρα μικρού όγκου αλλά και  χρηματοδότησε ένα νέο τηλεφωνικό κέντρο που λειτουργούσε μέχρι τώρα με απαρχαιωμένο τρόπο.
Επιπλέον, χρειάζεται να δούμε και  τις λεπτομέρειες της δωρεάς του ιδρύματος Νιάρχου, καθώς η περιφέρεια της  Δυτικής Ελλάδας έχει ζητήσει όπως ανέφερα και πιο πάνω 15 ασθενοφόρα που είναι απολύτως απαραίτητα για τη στοιχειώδη λειτουργία της διάσωσης και δεν είναι ξεκάθαρο και το χρονοδιάγραμμα της παραλαβής και αν θα καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες της περιοχής της Δυτικής Ελλάδας.
Μάθαμε για παράδειγμα πως για το πανεπιστημιακό νοσοκομείο στο Ρίο της Πάτρας δεν προβλέπεται προμήθεια νέου ασθενοφόρου…
Επιτρέψτε μου όμως ένα τελευταίο σχόλιο με αφορμή την σημαντική προσφορά του ιδρύματος. Τα 14 εκατομμύρια που κοστίζουν τα 143 ασθενοφόρα αποτελούν το 0,33% του προϋπολογισμού του Υπουργείου Υγείας για το 2017, που είναι συνολικά 4,2 δις ευρώ. Ένα κράτος είναι εντελώς αποτυχημένο όταν δεν μπορεί να εξοικονομήσει το 0,33% του μπάτζετ για μια τόσο υψηλή προτεραιότητα όπως της διάσωσης των ασθενών.
Και είναι κι αυτό ένα ακόμα δείγμα κύριε Υπουργέ για την προβληματική κατάσταση που υπάρχει λόγω της πολιτικής σας και στην Υγεία.
Τέλος, το ΕΚΑΒ συνεχίζει να πέφτει θύμα της ελληνικής πρωτοτυπίας, το επείγον στο νοσοκομείο να καθορίζεται από το μέσο διακομιδής του.
Είναι ενδεικτικές δύο περιπτώσεις: Η πρώτη που ασθενείς αναγκάζονται για στεφανιογράφημα ή απλά επειδή δεν λειτουργούν οι ΜΕΘ να πηγαίνουν μέσω ΕΚΑΒ από νοσοκομείο της περιφέρειας στην Αθήνα, ενώ ακούστε και την περίπτωση μητέρας που κάλεσε το ΕΚΑΒ για να μεταφέρει το παιδί της στο νοσοκομείο Παίδων.
Το παιδί όμως είχε απλώς πυρετό. Όπως η ίδια αποκάλυψε, είχε ήδη πάει στο νοσοκομείο αλλά επειδή υπήρχε ουρά 200 ατόμων τη συμβούλευσαν οι εργαζόμενοι εκεί, να πάρει το ΕΚΑΒ ώστε το παιδί της να εξεταστεί στα επείγοντα κατά προτεραιότητα!
Είναι ανάγκη λοιπόν να εφαρμοστεί μία συνολική μεταρρύθμιση και στο χώρο της διάσωσης που θα περιλαμβάνει, εκτός από την έγκαιρη προμήθεια του αναγκαίου εξοπλισμού διάσωσης και τη σωστή κατανομή του ώστε το σύστημα διάσωσης να ανταποκριθεί στο ρόλο του, δηλαδή της σωτηρίας ανθρώπινων ζωών."


πηγη :thebest

1 σχόλιο:

  1. Eντιμη και εγκυρη ενημερωση ειναι οταν γραφετε και τις απαντησεις που δοθηκαν απο την διοικηση τον αναπληρωτη υπουργο και υπουργο υγειας στον Κο Φωτηλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.