....

....

Οι ιδιώτες... κατέφτασαν οι ασθενείς πού θα πάνε;


Παίζοντας τον ρόλο κυβερνητικού λαγού, η ηγετική ομάδα του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου παρουσίασε τις δήθεν ρηξικέλευθες προτάσεις της, ανοίγοντας διάπλατα τον δρόμο άλωσης του δημόσιου χαρακτήρα της Υγείας και περικόπτοντας κάθετα τις παροχές και τα δικαιώματα πρόσβασης των ασφαλισμένων ασθενών. Εντονη αντίδραση από την Ομοσπονδία Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας
Τις πλέον αντιδραστικές αλλαγές στη δημόσια υγεία, που διαχρονικά οι κυβερνήσεις της Ν.Δ. -συμπεριλαμβανομένης και της σημερινής- έχουν εξαγγείλει αλλά δεν έχουν τολμήσει να εφαρμόσουν, συγκέντρωσε και παρουσίασε σε ρόλο λαγού η ηγετική ομάδα του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ). Αλλαγές που περιλαμβάνουν τη μετατροπή των νοσοκομείων από ΝΠΔΔ σε ΝΠΙΔ μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τη συνένωση τμημάτων και κλινικών, τη συγχώνευση νοσοκομείων, τη σύναψη συμβάσεων των δημόσιων νοσοκομείων με ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες, την πρόσβαση ιδιωτών γιατρών στα δημόσια νοσοκομεία για να μπορούν να νοσηλεύουν ασθενείς που παρακολουθούν, τη σύναψη συμβάσεων των νοσοκομείων με ιδιώτες γιατρούς.
Οι «ρηξικέλευθες» δήθεν προτάσεις της ηγετικής ομάδας του ΠΙΣ δεν είναι τίποτε άλλο παρά αντιγραφή του προγράμματος της κυβέρνησης της Ν.Δ. που προάγει την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Υγείας.
Αξίζει να σημειωθεί πως η ηγετική ομάδα του ΠΙΣ, που υιοθέτησε τις ακραία νεοφιλελεύθερες προτάσεις, είναι ένα διευρυμένο όργανο που θεσμοθέτησε με νόμο η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αποτελείται από το δεκαπενταμελές διοικητικό συμβούλιο του ΠΙΣ και τους 55 προέδρους των Ιατρικών Συλλόγων ανά τη χώρα, σύνθεση που αλλοιώνει την αναλογικότητα, αφού οι αναλογίες των αντιπροσώπων στη Γενική Συνέλευση του ΠΙΣ δεν τηρούνται σε αυτό το όργανο.

«Θα μας βρουν απέναντί τους»

«Η ηγετική ομάδα του ΠΙΣ, σε ρόλο κυβερνητικού λαγού, αναλαμβάνει πρόθυμα να ζυμώσει τις αντιδραστικές αλλαγές στους νοσοκομειακούς γιατρούς. Λογαριάζουν όμως χωρίς τον ξενοδόχο. Θα μας βρουν απέναντί τους», απαντούν οι νοσοκομειακοί γιατροί μέσω της Ομοσπονδίας Ενώσεων Νοσοκομειακών Γιατρών Ελλάδας (ΟΕΝΓΕ).
Οι νοσοκομειακοί γιατροί θυμίζουν τις αρνητικές συνέπειες, σε υγειονομικούς και ασθενείς, της εμπορευματικής λειτουργίας των δημόσιων νοσοκομείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, που γνωρίζουν από πρώτο χέρι: τραγική υποστελέχωση, γενίκευση των ελαστικών εργασιακών σχέσεων ομηρίας και ανακύκλωση της ανεργίας, εντατικοποίηση, χτύπημα των μισθολογικών και επιστημονικών δικαιωμάτων, ακριβοπληρωμένες, υποβαθμισμένες υπηρεσίες υγείας για τους ασθενείς.
Μία μέρα μετά την παρουσίαση των προτάσεων του ΠΙΣ στους δημοσιογράφους, ο πρόεδρός του Αθ. Εξαδάκτυλος και ο γενικός γραμματέας Γ. Ελευθερίου έσπευσαν να συναντήσουν τον υπουργό Υγείας Βασίλη Κικίλια προκειμένου να του παρουσιάσουν τις προτάσεις τους για το ΕΣΥ.
Ο υπουργός τούς δέχθηκε χθες στο γραφείο του και μετά το πέρας της παρουσίασης τόνισε ότι «θα μελετήσει τις προτάσεις και θα τοποθετηθεί επ’ αυτών στο προσεχές χρονικό διάστημα».

Η ζοφερή πραγματικότητα

Οι χρόνιες ελλείψεις σε προσωπικό, οι υψηλές ιδιωτικές δαπάνες υγείας, η αποεπένδυση στις υποδομές των δημόσιων νοσοκομείων, η νέα Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας που κάνει τα πρώτα βήματά της (μετά τη διάλυση της προηγούμενης από τον Αδ. Γεωργιάδη) και η μόνιμη υποχρηματοδότηση του δημόσιου συστήματος υγείας είναι το εκρηκτικό μείγμα που έχει να αντιμετωπίσει η νέα κυβέρνηση.
Στη δύσκολη αυτή συνθήκη για τους πολίτες, η Ν.Δ. έρχεται να εφαρμόσει το πρόγραμμά της για την Υγεία που, όπως το παρουσίασε ο πρόεδρος της Ν.Δ. Κυριάκος Μητσοτάκης προεκλογικά, σε ειδική εκδήλωση τον περασμένο Φεβρουάριο, έχει δύο άξονες: την περαιτέρω εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών υγείας με την παράδοσή τους στο επιχειρηματικό κεφάλαιο και τις περικοπές των παροχών για τους ασθενείς.
Πηγή: efsyn.gr

6 σχόλια:

  1. Αλήθεια, που είναι όλοι αυτοί που τόσα χρόνια με το περιφερόμενο "Καραβάνι-καρναβάλι της Υγείας" κόπτονταν για την Δημόσια Υγεία που κατάστρεφαν κάποιοι;
    Ούτε τον Πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ που δεν ξέρει ποιο Υπουργείο είναι που δεν βλέπουμε και δεν ακούμε, ούτε και από μας τους Καπετάνιους με τα τσιράκια τους (κοτζάμ συμαχία τόσα χρόνια) δεν βλέπουμε.
    Όσο για τους Κοκορομάχους και τ' αφεντικά τους εκεί στα Βόρεια, τρίβουν τα χέρια τους με την ιδιωτικοποίηση! Τόσα χρόνια γι' αυτό πάλευαν αλλά δεν τόλεγαν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Επιτέλους! Αληθινή μεταρρύθμιση προς όφελος του κόσμου. Δικαιωθήκαμε έστω και αργά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ποιους ακριβώς εννοείς;
    Αυτοί που έχουν χρήμα, ούτως ή άλλως, στους ιδιώτες πηγαίνουν!!!
    Εκτός κι αν είναι αναισθητοι και δεν το καταλαβαίνουν!!!
    Στα κρατικά πάει η πλεμπα και η λαϊκάτζα!
    Ποια είναι η μεταρρύθμιση ακριβώς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Η μεταρρύθμιση είναι ότι είσαι ασφαλισμένος μπαίνεις, δεν είσαι πληρώνεις. Απλό και δίκαιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αν νομίζει κανείς ότι η ιδιωτικοποίηση της Υγείας θα βελτιώσει την Δημόσια Υγεία, είναι βαθειά νυχτωμένος! Θα την πληρώσουν οι συνταξιούχοι, οι άνεργοι, τα κατώτερα εισοδήματα κ.λπ.
    Και βέβαια μετά την απαξίωσή της, ας περιμένουμε τη σειρά μας χωρίς διακρίσεις (Διασώστες, Διοικητικοί, Τεχνικοί, Γιατροί κ.λπ, κ.λπ.)
    Γιατί οι 4000 τόσοι που είμαστε πανελλαδικά, σε κάποιους Μπογδάνους και Γεωργιάδηδες θα φαίνεται υπερβολικος αριθμός. Περιμένετε να το δείτε και σε κανένα άρθρο όπου νάναι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μπες στο μπακάλικο της γειτονιάς σου, ψώνισε, πάρε από τα ακριβά προϊόντα, ανέπτυξε το ίδιο ιδεολόγημα περί ανεργίας-ευαίσθητων κοινωνικών ομάδων στον μπακάλη και φύγε χωρίς να πληρώσεις. Στο τέλος πες ότι είσαι και αριστερός για να σε ξανά αφήσει να ψωνίσεις δωρεάν.

      Διαγραφή

Από το Blogger.