Η πρώτη ελληνίδα διασώστρια του ΕΚΑΒ με μοτοσικλέτα
Θα τη δεις στους δρόμους της πολύβουης πόλης πάνω στη μηχανή, με αναμμένο τον φάρο και τη σειρήνα, να σπεύδει για κάποιο επείγον περιστατικό. Μπορεί να βρέχει καταρρακτωδώς, να έχει μποτιλιάρισμα, μια πορεία διαδηλωτών να έχει διακόψει την κυκλοφορία, όμως θα κάνει τα πάντα για να φτάσει εγκαίρως. Τότε θα βγάλει το κράνος, θα φανούν τα μακριά μαλλιά και θα ακούσει: «Πού είναι το φορείο;», «Ήρθα με τη μοτοσικλέτα!», «Εσύ;»...!
Κάπως έτσι ξεκινάει συχνά η μέρα της Νάσιας Γκουβέρου, της πρώτης γυναίκας διασώστριας του ΕΚΑΒ, που πηγαίνει στα έκτακτα περιστατικά με μηχανή. Η ίδια μιλά στην ATHENS VOICE για τον τρόπο που σπάζει τα κοινωνικά στερεότυπα και τη δυσκολία του να είσαι διασώστης... στην ελληνική πρωτεύουσα.
«Πέρα από κάθε προκατάληψη προηγείται η ικανότητα του διασώστη να κρατήσει τον ασθενή στη ζωή. Αρχικά τον σταθεροποιείς και μετά ακολουθεί η διακομιδή. Στις μοτοσικλέτες, μάλιστα, μια γυναίκα απαλλαγμένη από την άρση βάρους μπορεί να δείξει καλύτερα τις δυνατότητές της στο κομμάτι της διάσωσης» μου εξηγεί η Νάσια, πριν αναφερθεί στις αντιδράσεις όσων αμφισβητούν τις δυνατότητες μιας γυναίκας να ανταπεξέλθει σε αυτό τον ρόλο. Ανέκαθεν άλλωστε υπήρχαν ενστάσεις για την ένταξη των γυναικών στο ΕΚΑΒ, σε σχέση κυρίως με τον περιορισμό μιας γυναίκας στην άρση βάρους, και μέχρι το 2018 φάνταζε αδύνατο για κάποια υπάλληλο να ανήκει στο τμήμα των Μοτοσικλετών. Χωρίς την υποστήριξη από τον προϊστάμενο και τους συναδέλφους της, η Νάσια δεν θα μπορούσε να ενσωματωθεί στην ομάδα.

Πηγή: athensvoice.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια