Δυο κρίσιμα ερωτήματα: Πού θα στηθεί ο φράχτης στον νότιο Έβρο; Και θα δοθούν στα κόμματα τα δυο διαβήματα προς την Άγκυρα;
Η Τουρκία αμφισβητεί τα σύνορα στον Έβρο, όπως έχουν καθοριστεί το 1926, μέσω της αμφισβήτησης της Συνθήκης της Λωζάννης. Γιατί κάνουμε πως δεν το βλέπουμε;
Από όσα συνέβησαν τις τελευταίες ημέρες στον Έβρο, οι σχέσεις εμπιστοσύνης που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ του Νίκου Δένδια και των εκπροσώπων των κομμάτων που συμμετέχουν στο Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής έχουν κλονισθεί και κατά ομολογία απαιτούνται από όλες τις πλευρές διορθωτικές κινήσεις. Κυρίως, όμως, η παραδοχή της αλήθειας, τόσο για το τι πραγματικά συνέβη στον Έβρο, όσο και για τις επιδιώξεις της Τουρκίας στην περιοχή.
Το να πιστέψει, άλλωστε, κανείς ότι έγιναν δυο ρηματικές ανακοινώσεις προς την Τουρκία χωρίς να έχει συμβεί τίποτα στα σύνορα, θα είναι τουλάχιστον αφέλεια. Τα όσα ανέφερε, μάλιστα, ο Νίκος Δένδιας με τη δήλωσή του το βράδυ της Τρίτης, προϋποθέτουν συμβάν στην περιοχή. Από την άλλη, δεν μπορείς να υιοθετήσεις αυτό που λέγεται, ότι οι τούρκοι κατέλαβαν ελληνικό έδαφος.
Η λύση για να πληροφορηθούμε το τι συνέβη είναι απλή: Να αποχαρακτηριστούν τα έγγραφα των δυο διαβημάτων (που είναι φυσικά απόρρητα) και να δοθούν στη δημοσιότητα. Και αν η κυβέρνηση εκτιμά ότι δεν συμφέρει τα εθνικά συμφέροντα η δημοσιοποίηση του περιεχομένου των δυο διαβημάτων, τότε ας τα γνωστοποιήσει τα πολιτικά κόμματα. Σε μια τέτοια περίπτωση και εφόσον η κυβέρνηση όντως δεν κρύβει κάτι, ουδείς από την αντιπολίτευση –ή η Ομάδα Αληθείας της ΝΔ- δεν θα μπορούν να σπεκουλάρουν.
Το θέμα που δημιουργήθηκε στον Έβρο, πάντως, δεν είναι «τεχνικό», όπως και η Τουρκία επιχειρεί να το παρουσιάσει, αλλά ουσιαστικό. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, με την ανακοίνωσή του το περασμένο Σάββατο, όπως το iEidiseis –πρώτο και …μόνο- σημείωσε, αμφισβήτησε τη Συνθήκη της Λωζάννης. Ανέφερε χαρακτηριστικά: « Η κοίτη του ποταμού που οριοθετεί το τουρκοελληνικό χερσαίο σύνορο το 1926 έχει αλλάξει σημαντικά λόγω φυσικών και τεχνητών παραγόντων και επομένως δεν υπάρχουν κοινά συμπεφωνημένες γεωγραφικές συντεταγμένες στη συγκεκριμένη περιοχή του συνόρου που να είναι συμβατές με τη Συμφωνία του 1926». Και για του λόγου το αληθές –για όποιους τυχόν δεν καταλάβαιναν- συμπλήρωνε πως η Τουρκία δεν θα δεχτεί «τετελεσμένα»!
Η Άγκυρα δηλαδή ξεκινά το «γκριζάρισμα» της περιοχής, με την αμφισβήτηση της Συνθήκης της Λωζάννης! Γιατί κάνουμε ότι δεν το βλέπουμε; Σε ποιον προσφέρουμε υπηρεσία με μια τέτοια τακτική;
Δεν υπάρχουν σχόλια