Home
/
Εργαζόμενοι
/
Κινητοποιήσεις
/
Ξενοδοχοϋπάλληλοι
/
Χωρίς εμάς κουφάρια τα ξενοδοχεία: δεν θα την πληρώσουμε εμείς την πανδημία
Χωρίς εμάς κουφάρια τα ξενοδοχεία: δεν θα την πληρώσουμε εμείς την πανδημία
Δεν ήταν φυσικά αποτέλεσμα ενός μόνο καλέσματος αλλά μία προσπάθεια
που δεν σταμάτησε ούτε την περίοδο της καραντίνας. Από την άλλη, οι
αγωνιστικές διαθέσεις των εργαζομένων του κλάδου, ανέβηκαν απότομα. Σαν να είναι ένα καζάνι που βράζει μέρες , και τώρα του άνοιξες το καπάκι.
Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά με την ανέχεια και την
ανασφάλεια που επικρατεί στους εργαζόμενους του κλάδου , μήνες τώρα.
Ξεχωριστή συμβολή είχε η δράση των κομμουνιστών μέσα στα σωματεία, και
τις επιτροπές αγώνα που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ.
Όλοι αυτή η πραγματική μεγάλη πίεση του κόσμου , εκφράστηκε και προς τις πλειοψηφίες των μεγαλύτερων σωματείων Ξενοδοχοϋπαλλήλων σε όλους τους νομούς. Η συνεχής δράση των ταξικών δυνάμεων, η πίεση αυτής προς τα ΔΣκαι η γενικευμένη αγανάκτηση ανάγκασαν τις πλειοψηφίες να κηρύξουν κινητοποιήσεις. Είναι οι ίδιοι που παραδοσιακά σαμπόταραν τις απεργίες αφού “έχουν φάει τα ψωμιά τους” και κρύβουν τις ευθύνες τους για την υποχώρηση του κινήματος “δακτυλοδείχνοντας” τους εργάτες που τάχα μου δεν ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Ο ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ & Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
Πλέον, φαίνεται καθαρά, ότι η αγανάκτηση θα εξακολουθήσει να υπάρχει καθώς τα προβλήματα για τους εργαζόμενους θα είναι εδώ και όταν γίνει το restart της τουριστικής «μηχανής». Οι διατάξεις της Κυβέρνησης καταργούν επίσημα τις ΚΣΣΕ, χτυπάνε το μισθό , την σταθερή εργασιακή σχέση, το ωράριο. Κυβέρνηση και μεγαλοξενοδόχοι, είτε δουλέψουμε είτε όχι, θέλουν να ζήσουμε μέχρι τον Μάη του 2021 με 9 ευρώ τη μέρα!
Τώρα πρέπει να γίνει πιο αποτελεσματικός ο αγώνα ! Να ριζώσει σε κάθε ξενοδοχείο , σε κάθε επισιτιστικό κατάστημα. Απαραίτητος όρος η αντιπαράθεση στα επιχειρήματα που κρύβουν τον πραγματικό αντίπαλο: δηλαδή την μεγαλοεργοδοσία και τις κυβερνήσεις τους.
Είναι πλεόν ολοφάνερο ότι η λειτουργία του τουρισμού με κριτήριο το κέρδος ή την ελάχιστη ζημιά σε συνθήκες κρίσης, που είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, είναι που θα αφήσει χιλιάδες συναδέλφους με κουτσουρεμένο μισθό και δικαιώματα λάστιχο!
Αυτός είναι ο λόγος που τα λεγόμενα "υγειονομικά πρωτόκολλα" πάνε περίπατο!
Αυτά ακριβώς δεν αμφισβητούν οι πλειοψηφίες στα ΔΣ των Σωματείων ξενοδοχουπαλλήλων στους 4 νομούς της Κρήτης. Γι' αυτό δεν λένε κουβέντα για την κερδοφορία των ξενοδόχων. Γι' αυτό ακριβώς παραζαλίστηκαν μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, οι οποίες υπηρετούν την κερδοφορία του ξενοδοχειακού κεφαλαίου και βάζουν τα δικαιώματά μας σε καραντίνα. Καλλιεργούν τον εφησυχασμό, ότι «οι ανακοινώσεις κινούνται σε σωστή κατεύθυνση, που χρειάζονται αποσαφήνιση»!Έτσι δίνουν το σύνθημα ότι ο αγώνας πάει τέλειωσε και υπονομεύουν τις κινητοποιήσεις που οι ίδιοι εξήγγειλαν όπως το πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 10 του Ιούνη.
Οι εργαζόμενοι όμως έχουμε πλούσια πείρα γιατί γνωρίζουμε απο πρώτο χέρι πως χτίστηκε όλη αυτή“ η βαριά Τουριστική βιομηχανία” , πως προέκυψαν τα 7 συνεχόμενα ρεκόρ κερδοφορίας στον Κλάδο.
Γνωρίζουμε ότι μόνο στη Κρήτη πέρσι από τη δουλειά μας το τουριστικό κεφάλαιο τσέπωσε 3,9 δις ευρώ και συνολικά στην 6ετία 22 δις! Ότι από όλο αυτόν τον πλούτο σε εμάς κατέληξε μόνο το 5% για κουτσουρεμένους μισθούς .
Και αυτό το 5% το κράτος φορολογεί και εισπράττει το 95% των εσόδων του για να επιδοτεί ξανά με ζεστό χρήμα τους μεγαλοεπιχειρηματίες, όπως κάνει τώρα.
Μάταια επιδιώκουν όσοι προσπαθούν , να μην καταλάβουν οι εργαζόμενοι τη βασική αλήθεια που τους λένε ακούραστα οι κομμουνιστές και οι υπόλοιποι πρωτοπόροι αγωνιστές.
Ότι ο Τουρισμός δεν είναι καμία “ βαριά βιομηχανία”. Είναι απλά ένα πανάκριβο εμπόρευμα, τόσο ευάλωτο σε φυσικές καταστροφές, πανδημίες, όσο και στις συνέπειες των ανταγωνισμών, των πολέμων για το ποιος θα κυριαρχήσει στις ζωές όλων των λαών του κόσμου. Ότι η κρίση στον οφείλεται στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.
Μια ανάπτυξη που βασίζεται αποκλειστικά στο αν θα κερδίσουν οι αεροπορικές εταιρείες που φέρνουν τους τουρίστες, αν θα κερδίσουν οι touroperator, οι ασφαλιστικές εταιρίες και οι ξενοδόχοι.
Μια ανάπτυξη που δεν έχει “σταλιά” χώρο για την αναψυχή και τις διακοπές του λαού, του εργαζόμενου και της οικογένειας του. Το παράδειγμα της Thomas Cook ήταν ένα πρώτο σημάδι και τώρα η πανδημία διδάσκει το εξής: Ότι αν τα ξενοδοχεία λειτουργούσαν για διαφορετικό σκοπό, αν οι διακοπές ήταν λαικό δικαίωμα, αν τα δημόσια νοσοκομεία ήταν θωρακισμένα όπως έπρεπε, κανείς κλάδος δεν θα γονάτιζε από καμία πανδημία.
Η ικανοποίηση των σύγχρονες αναγκών μας, το δικαίωμα στη δουλειά , στην αξιοπρεπή ζωή , δεν θα κινδύνευε από “έκτακτες” καταστάσεις.
Οι μόνοι που επιμένουν και θα επιμένουν να αντιδρούν σε αυτό είναι όλοι αυτοί που θησαύρισαν τα προηγούμενα χρόνια. Οι καπιταλιστές του κλάδου που σχεδίασαν μαζί με την Κυβέρνηση αυτή την ανάπτυξη . Αυτοί λοιπόν να πληρώσουν και τη κρίση τους!
Συνεχίζουμε στην πρώτη γραμμή για την οργάνωση της διεκδίκησης όλων των συναδέλφων στον κλάδο του Επισιτισμού-τουρισμού, είτε εργαστούν είτε όχι, σε κάθε ξενοδοχείο, σε κάθε γειτονιά, παντού!
Για να διασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους και των εργοδοτών ολόκληρο το εισόδημα όλων των εργαζομένων, ανεξάρτητα από την σχέση εργασίας. Να επαναπροσληφθούν όλοι οι εποχικοί συνάδελφοι, με υποχρεωτική εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων. Για να έχουν επίδομα ανεργίας όλοι οι άνεργοι χωρίς όρους και προϋποθέσεις για όλο το διάστημα της ανεργίας με διασφάλιση όλων των ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Να δυναμώσει ο αγώνας και η αλληλεγγύη μεταξύ των συναδέλφων σε όλο το Κλάδο .
*Ο Στράτος Μανιαβός είναι Στέλεχος του ΚΚΕ, μέλος της Διοίκησης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Επισιτισμού – Τουρισμού και της Διοίκησης του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρεθύμνου.
Όλοι αυτή η πραγματική μεγάλη πίεση του κόσμου , εκφράστηκε και προς τις πλειοψηφίες των μεγαλύτερων σωματείων Ξενοδοχοϋπαλλήλων σε όλους τους νομούς. Η συνεχής δράση των ταξικών δυνάμεων, η πίεση αυτής προς τα ΔΣκαι η γενικευμένη αγανάκτηση ανάγκασαν τις πλειοψηφίες να κηρύξουν κινητοποιήσεις. Είναι οι ίδιοι που παραδοσιακά σαμπόταραν τις απεργίες αφού “έχουν φάει τα ψωμιά τους” και κρύβουν τις ευθύνες τους για την υποχώρηση του κινήματος “δακτυλοδείχνοντας” τους εργάτες που τάχα μου δεν ενδιαφέρονται να συμμετάσχουν.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΖΗΤΗΜΑ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ Ο ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΑΛΗΣ & Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
Πλέον, φαίνεται καθαρά, ότι η αγανάκτηση θα εξακολουθήσει να υπάρχει καθώς τα προβλήματα για τους εργαζόμενους θα είναι εδώ και όταν γίνει το restart της τουριστικής «μηχανής». Οι διατάξεις της Κυβέρνησης καταργούν επίσημα τις ΚΣΣΕ, χτυπάνε το μισθό , την σταθερή εργασιακή σχέση, το ωράριο. Κυβέρνηση και μεγαλοξενοδόχοι, είτε δουλέψουμε είτε όχι, θέλουν να ζήσουμε μέχρι τον Μάη του 2021 με 9 ευρώ τη μέρα!
Τώρα πρέπει να γίνει πιο αποτελεσματικός ο αγώνα ! Να ριζώσει σε κάθε ξενοδοχείο , σε κάθε επισιτιστικό κατάστημα. Απαραίτητος όρος η αντιπαράθεση στα επιχειρήματα που κρύβουν τον πραγματικό αντίπαλο: δηλαδή την μεγαλοεργοδοσία και τις κυβερνήσεις τους.
Είναι πλεόν ολοφάνερο ότι η λειτουργία του τουρισμού με κριτήριο το κέρδος ή την ελάχιστη ζημιά σε συνθήκες κρίσης, που είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος, είναι που θα αφήσει χιλιάδες συναδέλφους με κουτσουρεμένο μισθό και δικαιώματα λάστιχο!
Αυτός είναι ο λόγος που τα λεγόμενα "υγειονομικά πρωτόκολλα" πάνε περίπατο!
Αυτά ακριβώς δεν αμφισβητούν οι πλειοψηφίες στα ΔΣ των Σωματείων ξενοδοχουπαλλήλων στους 4 νομούς της Κρήτης. Γι' αυτό δεν λένε κουβέντα για την κερδοφορία των ξενοδόχων. Γι' αυτό ακριβώς παραζαλίστηκαν μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού, οι οποίες υπηρετούν την κερδοφορία του ξενοδοχειακού κεφαλαίου και βάζουν τα δικαιώματά μας σε καραντίνα. Καλλιεργούν τον εφησυχασμό, ότι «οι ανακοινώσεις κινούνται σε σωστή κατεύθυνση, που χρειάζονται αποσαφήνιση»!Έτσι δίνουν το σύνθημα ότι ο αγώνας πάει τέλειωσε και υπονομεύουν τις κινητοποιήσεις που οι ίδιοι εξήγγειλαν όπως το πανελλαδικό συλλαλητήριο στην Αθήνα στις 10 του Ιούνη.
Οι εργαζόμενοι όμως έχουμε πλούσια πείρα γιατί γνωρίζουμε απο πρώτο χέρι πως χτίστηκε όλη αυτή“ η βαριά Τουριστική βιομηχανία” , πως προέκυψαν τα 7 συνεχόμενα ρεκόρ κερδοφορίας στον Κλάδο.
Γνωρίζουμε ότι μόνο στη Κρήτη πέρσι από τη δουλειά μας το τουριστικό κεφάλαιο τσέπωσε 3,9 δις ευρώ και συνολικά στην 6ετία 22 δις! Ότι από όλο αυτόν τον πλούτο σε εμάς κατέληξε μόνο το 5% για κουτσουρεμένους μισθούς .
Και αυτό το 5% το κράτος φορολογεί και εισπράττει το 95% των εσόδων του για να επιδοτεί ξανά με ζεστό χρήμα τους μεγαλοεπιχειρηματίες, όπως κάνει τώρα.
Μάταια επιδιώκουν όσοι προσπαθούν , να μην καταλάβουν οι εργαζόμενοι τη βασική αλήθεια που τους λένε ακούραστα οι κομμουνιστές και οι υπόλοιποι πρωτοπόροι αγωνιστές.
Ότι ο Τουρισμός δεν είναι καμία “ βαριά βιομηχανία”. Είναι απλά ένα πανάκριβο εμπόρευμα, τόσο ευάλωτο σε φυσικές καταστροφές, πανδημίες, όσο και στις συνέπειες των ανταγωνισμών, των πολέμων για το ποιος θα κυριαρχήσει στις ζωές όλων των λαών του κόσμου. Ότι η κρίση στον οφείλεται στον καπιταλιστικό δρόμο ανάπτυξης.
Μια ανάπτυξη που βασίζεται αποκλειστικά στο αν θα κερδίσουν οι αεροπορικές εταιρείες που φέρνουν τους τουρίστες, αν θα κερδίσουν οι touroperator, οι ασφαλιστικές εταιρίες και οι ξενοδόχοι.
Μια ανάπτυξη που δεν έχει “σταλιά” χώρο για την αναψυχή και τις διακοπές του λαού, του εργαζόμενου και της οικογένειας του. Το παράδειγμα της Thomas Cook ήταν ένα πρώτο σημάδι και τώρα η πανδημία διδάσκει το εξής: Ότι αν τα ξενοδοχεία λειτουργούσαν για διαφορετικό σκοπό, αν οι διακοπές ήταν λαικό δικαίωμα, αν τα δημόσια νοσοκομεία ήταν θωρακισμένα όπως έπρεπε, κανείς κλάδος δεν θα γονάτιζε από καμία πανδημία.
Η ικανοποίηση των σύγχρονες αναγκών μας, το δικαίωμα στη δουλειά , στην αξιοπρεπή ζωή , δεν θα κινδύνευε από “έκτακτες” καταστάσεις.
Οι μόνοι που επιμένουν και θα επιμένουν να αντιδρούν σε αυτό είναι όλοι αυτοί που θησαύρισαν τα προηγούμενα χρόνια. Οι καπιταλιστές του κλάδου που σχεδίασαν μαζί με την Κυβέρνηση αυτή την ανάπτυξη . Αυτοί λοιπόν να πληρώσουν και τη κρίση τους!
Συνεχίζουμε στην πρώτη γραμμή για την οργάνωση της διεκδίκησης όλων των συναδέλφων στον κλάδο του Επισιτισμού-τουρισμού, είτε εργαστούν είτε όχι, σε κάθε ξενοδοχείο, σε κάθε γειτονιά, παντού!
Για να διασφαλιστεί με ευθύνη του κράτους και των εργοδοτών ολόκληρο το εισόδημα όλων των εργαζομένων, ανεξάρτητα από την σχέση εργασίας. Να επαναπροσληφθούν όλοι οι εποχικοί συνάδελφοι, με υποχρεωτική εφαρμογή των συλλογικών συμβάσεων. Για να έχουν επίδομα ανεργίας όλοι οι άνεργοι χωρίς όρους και προϋποθέσεις για όλο το διάστημα της ανεργίας με διασφάλιση όλων των ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Να δυναμώσει ο αγώνας και η αλληλεγγύη μεταξύ των συναδέλφων σε όλο το Κλάδο .
*Ο Στράτος Μανιαβός είναι Στέλεχος του ΚΚΕ, μέλος της Διοίκησης Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εργατών Επισιτισμού – Τουρισμού και της Διοίκησης του Σωματείου Ξενοδοχοϋπαλλήλων Ρεθύμνου.
goodnet.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια