....

....

Του καθηγητή Θόδωρου Καρυώτη για την ΑΟΖ, την υφαλοκρηπίδα και τη πιθανότητα σύγκρουσης με τη ΤΟΥΡΚΙΑ


>Εμείς αντί να συζητάμε για ΑΟΖ συνεχίζουμε το τροπάριο της υφαλοκρηπίδας. Ευτυχώς όμως, ως από μηχανής θεός,  ήλθε ο Ύπατος Εκπρόσωπος της ΕΕ για την εξωτερική πολιτική Ζοζέπ Μπορέλ για  να ξυπνήσει την ελληνική κυβέρνηση, που μιλούσε για παραβίαση της υφαλοκρηπίδας της,  τονίζοντας :

 «Είμαστε σε στενή επαφή με τους συναδέλφους μας, τους υπουργούς Εξωτερικών της Ελλάδας και επίσης της Κύπρου, προκειμένου να παρακολουθήσουμε την κατάσταση των γεωτρήσεων και καλούμε την Τουρκία να σταματήσει τη γεώτρηση στις περιοχές όπου υπάρχει ΑΟΖ ή χωρικά ύδατα της Κύπρου και της Ελλάδας».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση μίλησε για την ΑΟΖ της Ελλάδας! Έτσι, τώρα, ο μόνος ουσιαστικός αλλά πολύ καθυστερημένος τρόπος να αντιμετωπίσουμε τους Τούρκους είναι να ανακηρύξουμε άμεσα ΑΟΖ, να στείλουμε τις γεωγραφικές συντεταγμένες στον ΟΗΕ και να οριοθετήσουμε την ΑΟΖ μας με την ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το μοναδικό εμπόδιο στην οριοθέτηση με την Κυπριακή Δημοκρατία είναι το φοβικό μας σύνδρομο.

Όσον αφορά στην Αίγυπτο, ήρθε η ώρα ο στρατηγός Σίσι να οριοθετήσει την ΑΟΖ της χώρας του με αυτή της Ελλάδας. Φαίνεται ότι τον τελευταίο καιρό ερωτοτροπεί με την Τουρκία που του υπόσχεται μεγαλύτερη σε μέγεθος ΑΟΖ από ό, τι θα του εξασφάλιζε μια συμφωνία με την Ελλάδα. Εάν συμβεί αυτό η Ελλάδα δεν θα έχει θαλάσσια σύνορα με την Κύπρο.

Κάτω από αυτές τις συνθήκες η άμεση προτεραιότητα της Ελλάδας δεν είναι άλλη από την οριοθέτηση των ΑΟΖ Ελλάδας και Κύπρου.

Πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι από την εποχή της UNCLOS εδώ και 38 χρόνια, μόνο δύο κράτη παρανομούν στέλνοντας γεωτρύπανα στις ΑΟΖ άλλων κρατών. Αυτές είναι η Κίνα και η Τουρκία. Η μεν Κίνα παραβιάζει τις ΑΟΖ πέντε γειτονικών της κρατών, η δε Τουρκία παραβιάζει την ΑΟΖ της Κύπρου. Εδώ βέβαια καταδεικνύεται και η υποκρισία του Ντόναλτ Τραμπ που καυτηριάζει τις ενέργειες της Κίνας, αλλά ποιεί την νήσσαν στην περίπτωση της Τουρκίας και του φίλου του Ερντογάν.

Είναι, επίσης, σημαντικό να υπενθυμίσουμε εδώ ότι γεωτρύπανο κανενός άλλου κράτους δεν έχει εισβάλει στην ΑΟΖ μια άλλης χώρας. Σκεφτείτε τι θα είχε συμβεί στην περίπτωση που ένα μεξικανικό γεωτρύπανο επιχειρούσε να εισέλθει στην ΑΟΖ των ΗΠΑ στην περιοχή του Κόλπου του Μεξικού. Θα είχε βυθιστεί σε λίγα δευτερόλεπτα. Αυτό πράττουν  οι Αμερικανοί ακόμα και όταν άλλοι επιχειρούν να τους κλέψουν τα ψάρια τους.

Ο στόχος της Τουρκίας ήταν πάντα το Καστελόριζο, αλλά σήμερα έφτασε στην Κρήτη, διότι ουσιαστικά η θάλασσα που πάντα εποφθαλμιούσε, ήταν ακριβώς η θάλασσα ανάμεσα στο Καστελόριζο και στην Κρήτη.

Η Γενική Διεύθυνση της Τουρκικής Εταιρείας Πετρελαίων (TPAO) υπέβαλε αίτημα προς την Γενική Διεύθυνση Μεταλλείων και Πετρελαϊκών Εργασιών της Τουρκίας, για την έγκριση επιπλέον αδειών εξερεύνησης πετρελαίου σε επτά οικόπεδα στη Μεσόγειο εντός της τουρκικής υφαλοκρηπίδας. Η ΤΡΑΟ χρησιμοποιεί τους κωδικούς T18, T19, U18, U19, T16, T17, U16, σε μια θαλάσσια έκταση που εκτείνεται μεταξύ της Ρόδου, της Καρπάθου και της Κρήτης στα δυτικά, και της Κύπρου στα ανατολικά. Τo έγγραφο δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Τουρκικής Κυβερνήσεως στις 30 Μαΐου 2020.

Πρέπει να σημειώσουμε εδώ πως ο χάρτης που παρουσιάζεται δεν έχει καμία σχέση με το τουρκολιβυκό μνημόνιο, καθώς σε αυτόν δεν περιλαμβάνονται  τα επίμαχα σημεία του τουρκολιβυκού μνημονίου. Τα παραπάνω τουρκικά οικόπεδα ανήκουν στην ελληνική υφαλοκρηπίδα, την οποία φυσικά δεν έχουμε οριοθετήσει με χάρτες και γεωγραφικές συντεταγμένες. Εμείς τι χάρτες και γεωγραφικές συντεταγμένες διαθέτουμε, που θα δείχνουν ότι αυτά τα τουρκικά οικόπεδα ανήκουν στην Ελλάδα;

Το κύριο φονικό κτύπημα της Τουρκίας θα διαπραχθεί, όταν στείλει στην θάλασσά μας, ανάμεσα στην Κρήτη και την Γαύδο, πρώτα ένα σεισμογραφικό και μετά ένα πλωτό  γεωτρύπανο.

Δείτε ακόμα 



Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.