“Καρφί” Τσίπρα σε Μητσοτάκη για το “ξεπούλημα” των συνταξιούχων: Έρχεστε και χειροκροτούμενος από τους βουλευτές σας εξαγγέλλετε κούρεμα πάνω από 60% στα αναδρομικά! Θα δώσετε 1,4 δις ενώ η απόφαση αφορά 3,9. Τα 2,5 δις τι θα γίνουν; (vid)
Σφοδρή επίθεση στον Κυριάκο Μητσοτάκη για το θέμα των αναδρομικών
στους συνταξιουχους, που όπως ανακοίνωσε θα δοθούν αλλά “κουρεμένα” πάνω
από 60%, εξαπέλυσε ο Αλέξης Τσίπρας στη δευτερολογία του, ενώ επανήλθε
και στο θέμα της τροπολογίας για τη συνέχιση της προστασίας της πρώτης
κατοικίας, καλώντας την κυβέρνηση να τη στηρίξει. Αναλυτικά η
δευτερολογία Τσίπρα:
Κύριε Μητσοτάκη, θα εστιάσω μονάχα σε ένα-δυο ζητήματα στα οποία τοποθετηθήκατε.
Προφανώς, διαφωνώ και με άλλα, αλλά δεν έχει νόημα. Θα εστιάσω στο θέμα των τραπεζών, στο θέμα των επικουρικών συντάξεων και θα κάνω και ένα σχόλιο γενικότερο.
Ξεκινάω από το ζήτημα των επικουρικών συντάξεων. Σας άκουσα, σας ακούσαμε όλοι να τοποθετείστε με πανηγυρικό τρόπο και να λέτε ότι δίνετε 1,4 δισεκατομμύριο ευρώ μέσα στο 2020 ως αποτέλεσμα της απόφασης των δικαστηρίων, για να συμμορφωθείτε με αυτές. Και μετά σχολίασα κιόλας τον τρόπο με τον οποίον συνεχίσατε να λέτε:
“Τέρμα, όμως, τα δώρα. Τέρμα οι απαιτήσεις”.
Η απόφαση των δικαστηρίων δεν αφορά το ποσό του 1,4 δισεκατομμυρίου ευρώ. Αφορά ένα ποσό που, αν δεν κάνω λάθος, είναι 3,9 δισεκατομμύρια. Δηλαδή, ουσιαστικά, έρχεστε σήμερα στην αίθουσα και χειροκροτούμενος από τους βουλευτές σας, εξαγγέλλετε, ανακοινώνετε κούρεμα σε αυτά που έχουν να παίρνουν και δικαιούνται με βάση τις αποφάσεις των δικαστηρίων οι συνταξιούχοι, κούρεμα πάνω από 60%.
Facebook
Τα 2,5 δισεκατομμύρια, για να πάμε από το 1,4 στο 3,9, τι θα γίνουν,
κύριε Μητσοτάκη; Τι θα γίνουν, επαναλαμβάνω; Και αφήστε τα αυτά τώρα ότι
μόνο οι προσφεύγοντες είχαν δικαίωμα, διότι και εμείς βρεθήκαμε σε μια
θέση και μάλιστα, υπό πολύ δυσμενέστερες συνθήκες, υπό συνθήκες πολύ
αυστηρής δημοσιονομικής επιτροπείας και με στόχο κάθε χρόνο, με το
πιστόλι στον κρόταφο, να φτάνουμε στο 3,5%. Και τα δώσαμε τα ειδικά
μισθολόγια.
Εσείς έρχεστε εδώ και στην ουσία ανακοινώνετε κούρεμα πάνω από 60% σε αυτά που δικαιούνται οι συνταξιούχοι. Θα ήθελα, πραγματικά, μία απάντηση σε αυτό. Μία απάντηση. Διότι θα μπορούσατε να πείτε ότι θα πάρουν φέτος μόνο την κύρια σύνταξη και τα επικουρικά και τα δώρα σε κάποια άλλη χρονική συγκυρία, που θα υπάρχει δημοσιονομική δυνατότητα. Δεν είπατε αυτό. Ουσιαστικά, μιλήσατε για κούρεμα.
Και επειδή πρέπει να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας όταν απευθυνόμαστε στον ελληνικό λαό για τόσο ευαίσθητα ζητήματα, πρέπει να εξηγήσετε αν, πράγματι, εννοείτε κούρεμα ή κάτι άλλο το οποίο εμείς δεν καταλάβαμε.
Μου είπατε ότι είμαι ο μοναδικός Έλληνας σε αυτή τη χώρα που δεν έχω συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλη επανάσταση έχετε κάνει στο ψηφιακό κράτος και στην ψηφιακή πολιτική. Δεν πρέπει να είμαι ο μοναδικός Έλληνας. Ξέρετε, επειδή συνηθίζω το τελευταίο διάστημα να διαβάζω όλα τα Μέσα Ενημέρωσης και κυρίως αυτά που μας ασκούν ιδιαίτερη κριτική, έπεσε το μάτι μου στο άρθρο του διευθυντή του in.gr, του κ. Βασίλη Κανέλη, με τίτλο «Ψηφιακό κράτος για γέλια και για κλάματα. Στον ΕΦΚΑ και στην εφορία έχετε πάει να δείτε την κατάσταση και τις ουρές;». Διαβάστε το. Δεν είμαι ο μοναδικός Έλληνας. Υπάρχουν και εκατομμύρια συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται ακόμη, δυστυχώς.
Και εν πάση περιπτώσει, σταματήστε λίγο αυτή την επικοινωνία. Δεν είναι όλα επικοινωνία. Έχουν γίνει βήματα. Πάνω στα βήματα που εμείς είχαμε δημιουργήσει το επόμενο διάστημα, στις πατημασιές τις δικές μας πατήσατε. Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής εμείς υλοποιήσαμε πρώτοι. Αλλά μην μας τρελάνετε κιόλας ότι μέσα σε έναν χρόνο έχετε κάνει ψηφιακή επανάσταση και είμαι ο μόνος Έλληνας που το έχω καταλάβει.
Και για την πράσινη μετάβαση, τη δίκαιη μετάβαση μπορώ να πω πολλά. Το μόνο που θα πω είναι ότι η τελική διαπραγμάτευση για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης επίσης ήταν βήματα πίσω για τη χώρα μας. Ενώ είχε ανακοινωθεί 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ, τώρα αναμένουμε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ και σε επίπεδο Ευρώπης, η δίκαιη μετάβαση έγινε από 40 δισεκατομμύρια ευρώ 17,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σχέδιο. Μη μου λέτε συνεχώς για τον λιγνίτη. Μακάρι να μπορούσαμε αύριο το πρωί να τελειώσουμε με τον λιγνίτη, παντού. Αλλά με σχέδιο. Τι θα γίνουν αυτές οι περιοχές που έχουν σχεδόν μονοκαλλιέργεια; Τι θα γίνουν αυτοί οι εργαζόμενοι στη Δυτική Μακεδονία, στη Μεγαλόπολη; Μόνο ανεργία και ευκαιρίες για τις γερμανικές επιχειρήσεις, όπως δηλώσατε και στην εφημερίδα Bild.
Κύριε Μητσοτάκη, αν το θέμα σας με τα stock options και τα bonus είναι να δώσετε μια δυνατότητα στις startup επιχειρήσεις, έχετε τη νομική δυνατότητα, τη νομοτεχνική δυνατότητα να το κάνετε για αυτές. Έχετε τη δυνατότητα να αφαιρέσετε τις τράπεζες από αυτή την τροπολογία. Κάντε το.
Κάντε το. Να αφαιρέσετε τις εισηγμένες. Κάντε το για τις μη εισηγμένες. Έχετε κάθε δυνατότητα.
Όμως, θέλετε να κρύψετε μια συμφωνία που πιθανόν να έχετε κάνει κάτω από το τραπέζι ή πάνω από το τραπέζι. Δεν λέω ότι πολλές δεν τις κάνετε και πάνω στο τραπέζι. Θα έχετε την άνεση να κάνετε πράγματα τα οποία προκαλούν την ελληνική κοινωνία, με μία δυνατότητα έτσι να τα παρουσιάζετε και επικοινωνιακά. Όμως, μην κρύβεστε πίσω από τις startups. Έχετε τη δυνατότητα. Αυτό είναι προκλητικό, κύριε Μητσοτάκη. Δεν είναι οι τράπεζες γενικά και οι τραπεζίτες.
Σε μία περίοδο που ο μέσος Έλληνας περιμένει τα πράγματα να δυσκολέψουν οικονομικά, που ο μέσος Έλληνας, ο επιχειρηματίας βλέπει την επιχείρησή του να δυσκολεύεται, το εισόδημά του να μειώνεται, που το φάσμα της ανεργίας είναι εφιάλτης, δεν μπορεί εσείς σήμερα να νομοθετείτε για να επιστρέψουν τα bonus και τα stock options στα μεγαλοστελέχη των τραπεζών και των golden boys. Καταλάβετε το.
Δημιουργεί αισθήματα κοινωνικής αδικίας αυτό που κάνετε. Και είναι και άδικο στην ουσία του.
Έχετε μια ιδιαίτερη προτίμηση, φαίνεται, μια ιδιαίτερη συμπάθεια στον Ευκλείδη Τσακαλώτο και κάθε λίγο και λιγάκι δημιουργείτε θέμα γιατί δεν υπέγραψε, γιατί δεν είναι στην αίθουσα κ.λπ. Κύριε Μητσοτάκη, ακούστε τώρα, εγώ θα μιλήσω επί της ουσίας, γιατί δεν μου αρέσει το πολιτικό κουτσομπολιό.
Μου είπατε ότι υπογράψαμε δεσμεύσεις που αφορούσαν το τέλος του 2019. Ναι, αλήθεια είναι αυτό. Δεν το κρύβουμε. Ξέρετε, όταν υπογράφει ένας υπουργός Οικονομικών, ό,τι υπογράφει ο κ. Σταϊκούρας, το υπογράφετε και εσείς ταυτόχρονα.
Δεν είναι άλλο ο υπουργός της κυβέρνησης και άλλος ο πρωθυπουργός. Είναι προφανές.
Μη μας λέτε το αυτονόητο. Να αντικαταστήσουμε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο είχαμε υποχρέωση μέχρι τέλους του 2019. Θα το αντικαθιστούσαμε με ένα πλαίσιο το οποίο θα έδινε παράταση ζωής και κυρίως, στην πράξη, θα προστάτευε την πρώτη κατοικία και ιδίως τη λαϊκή κατοικία των φτωχών, των αδύναμων συμπολιτών μας. Αυτό ήταν το σχέδιο μας.
Άρα, σε αυτό που πρέπει να δώσετε απάντηση εσείς σήμερα είναι με τι αντικαθιστάτε αυτό το πλαίσιο. Το αντικαθιστάτε, δυστυχώς, με μία “Γέφυρα”, η οποία δεν συνδέει τίποτα. Με μία “Γέφυρα” η οποία είναι ετοιμόρροπη και όποιος πατήσει πάνω σε αυτή τη “Γέφυρα”, δυστυχώς υπάρχει κίνδυνος να πέσει στο νερό. Και επειδή είναι εφιαλτική η προοπτική και η πιθανότητα -εκτιμήσεις είναι, δεν τις υιοθετώ πλήρως, αλλά μιλάνε ακόμα και για πενήντα χιλιάδες πλειστηριασμούς το επόμενο διάστημα- πιστεύετε εσείς ότι υπάρχει η δυνατότητα, η φέρουσα ικανότητα της ελληνικής κοινωνίας αυτό να το αντέξει;
Γι’ αυτό, λοιπόν, σας λέω, αφήστε το τι κάναμε εμείς και τι υπογράψαμε εμείς.
Σας φέρνουμε μία πρόταση νόμου πάρα πολύ συγκεκριμένη, μία τροπολογία. Δώστε τη δυνατότητα να προστατευθεί η πρώτη κατοικία και κυρίως -για τις λαϊκές γειτονιές- η λαϊκή κατοικία των αδύναμων ανθρώπων. Αν αυτό δεν συμβεί, θα έχετε ακέραια την πολιτική ευθύνη.
Ευχαριστώ.
thefaq.gr
Κύριε Μητσοτάκη, θα εστιάσω μονάχα σε ένα-δυο ζητήματα στα οποία τοποθετηθήκατε.
Προφανώς, διαφωνώ και με άλλα, αλλά δεν έχει νόημα. Θα εστιάσω στο θέμα των τραπεζών, στο θέμα των επικουρικών συντάξεων και θα κάνω και ένα σχόλιο γενικότερο.
Ξεκινάω από το ζήτημα των επικουρικών συντάξεων. Σας άκουσα, σας ακούσαμε όλοι να τοποθετείστε με πανηγυρικό τρόπο και να λέτε ότι δίνετε 1,4 δισεκατομμύριο ευρώ μέσα στο 2020 ως αποτέλεσμα της απόφασης των δικαστηρίων, για να συμμορφωθείτε με αυτές. Και μετά σχολίασα κιόλας τον τρόπο με τον οποίον συνεχίσατε να λέτε:
“Τέρμα, όμως, τα δώρα. Τέρμα οι απαιτήσεις”.
Η απόφαση των δικαστηρίων δεν αφορά το ποσό του 1,4 δισεκατομμυρίου ευρώ. Αφορά ένα ποσό που, αν δεν κάνω λάθος, είναι 3,9 δισεκατομμύρια. Δηλαδή, ουσιαστικά, έρχεστε σήμερα στην αίθουσα και χειροκροτούμενος από τους βουλευτές σας, εξαγγέλλετε, ανακοινώνετε κούρεμα σε αυτά που έχουν να παίρνουν και δικαιούνται με βάση τις αποφάσεις των δικαστηρίων οι συνταξιούχοι, κούρεμα πάνω από 60%.
Εσείς έρχεστε εδώ και στην ουσία ανακοινώνετε κούρεμα πάνω από 60% σε αυτά που δικαιούνται οι συνταξιούχοι. Θα ήθελα, πραγματικά, μία απάντηση σε αυτό. Μία απάντηση. Διότι θα μπορούσατε να πείτε ότι θα πάρουν φέτος μόνο την κύρια σύνταξη και τα επικουρικά και τα δώρα σε κάποια άλλη χρονική συγκυρία, που θα υπάρχει δημοσιονομική δυνατότητα. Δεν είπατε αυτό. Ουσιαστικά, μιλήσατε για κούρεμα.
Και επειδή πρέπει να μιλάμε τη γλώσσα της αλήθειας όταν απευθυνόμαστε στον ελληνικό λαό για τόσο ευαίσθητα ζητήματα, πρέπει να εξηγήσετε αν, πράγματι, εννοείτε κούρεμα ή κάτι άλλο το οποίο εμείς δεν καταλάβαμε.
Μου είπατε ότι είμαι ο μοναδικός Έλληνας σε αυτή τη χώρα που δεν έχω συνειδητοποιήσει πόσο μεγάλη επανάσταση έχετε κάνει στο ψηφιακό κράτος και στην ψηφιακή πολιτική. Δεν πρέπει να είμαι ο μοναδικός Έλληνας. Ξέρετε, επειδή συνηθίζω το τελευταίο διάστημα να διαβάζω όλα τα Μέσα Ενημέρωσης και κυρίως αυτά που μας ασκούν ιδιαίτερη κριτική, έπεσε το μάτι μου στο άρθρο του διευθυντή του in.gr, του κ. Βασίλη Κανέλη, με τίτλο «Ψηφιακό κράτος για γέλια και για κλάματα. Στον ΕΦΚΑ και στην εφορία έχετε πάει να δείτε την κατάσταση και τις ουρές;». Διαβάστε το. Δεν είμαι ο μοναδικός Έλληνας. Υπάρχουν και εκατομμύρια συμπολίτες μας που ταλαιπωρούνται ακόμη, δυστυχώς.
Και εν πάση περιπτώσει, σταματήστε λίγο αυτή την επικοινωνία. Δεν είναι όλα επικοινωνία. Έχουν γίνει βήματα. Πάνω στα βήματα που εμείς είχαμε δημιουργήσει το επόμενο διάστημα, στις πατημασιές τις δικές μας πατήσατε. Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής εμείς υλοποιήσαμε πρώτοι. Αλλά μην μας τρελάνετε κιόλας ότι μέσα σε έναν χρόνο έχετε κάνει ψηφιακή επανάσταση και είμαι ο μόνος Έλληνας που το έχω καταλάβει.
Και για την πράσινη μετάβαση, τη δίκαιη μετάβαση μπορώ να πω πολλά. Το μόνο που θα πω είναι ότι η τελική διαπραγμάτευση για το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης της Ευρωπαϊκής Ένωσης επίσης ήταν βήματα πίσω για τη χώρα μας. Ενώ είχε ανακοινωθεί 1,7 δισεκατομμύριο ευρώ, τώρα αναμένουμε περίπου 700 εκατομμύρια ευρώ και σε επίπεδο Ευρώπης, η δίκαιη μετάβαση έγινε από 40 δισεκατομμύρια ευρώ 17,5 δισεκατομμύρια ευρώ.
Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν υπάρχει σχέδιο. Μη μου λέτε συνεχώς για τον λιγνίτη. Μακάρι να μπορούσαμε αύριο το πρωί να τελειώσουμε με τον λιγνίτη, παντού. Αλλά με σχέδιο. Τι θα γίνουν αυτές οι περιοχές που έχουν σχεδόν μονοκαλλιέργεια; Τι θα γίνουν αυτοί οι εργαζόμενοι στη Δυτική Μακεδονία, στη Μεγαλόπολη; Μόνο ανεργία και ευκαιρίες για τις γερμανικές επιχειρήσεις, όπως δηλώσατε και στην εφημερίδα Bild.
Κύριε Μητσοτάκη, αν το θέμα σας με τα stock options και τα bonus είναι να δώσετε μια δυνατότητα στις startup επιχειρήσεις, έχετε τη νομική δυνατότητα, τη νομοτεχνική δυνατότητα να το κάνετε για αυτές. Έχετε τη δυνατότητα να αφαιρέσετε τις τράπεζες από αυτή την τροπολογία. Κάντε το.
Κάντε το. Να αφαιρέσετε τις εισηγμένες. Κάντε το για τις μη εισηγμένες. Έχετε κάθε δυνατότητα.
Όμως, θέλετε να κρύψετε μια συμφωνία που πιθανόν να έχετε κάνει κάτω από το τραπέζι ή πάνω από το τραπέζι. Δεν λέω ότι πολλές δεν τις κάνετε και πάνω στο τραπέζι. Θα έχετε την άνεση να κάνετε πράγματα τα οποία προκαλούν την ελληνική κοινωνία, με μία δυνατότητα έτσι να τα παρουσιάζετε και επικοινωνιακά. Όμως, μην κρύβεστε πίσω από τις startups. Έχετε τη δυνατότητα. Αυτό είναι προκλητικό, κύριε Μητσοτάκη. Δεν είναι οι τράπεζες γενικά και οι τραπεζίτες.
Σε μία περίοδο που ο μέσος Έλληνας περιμένει τα πράγματα να δυσκολέψουν οικονομικά, που ο μέσος Έλληνας, ο επιχειρηματίας βλέπει την επιχείρησή του να δυσκολεύεται, το εισόδημά του να μειώνεται, που το φάσμα της ανεργίας είναι εφιάλτης, δεν μπορεί εσείς σήμερα να νομοθετείτε για να επιστρέψουν τα bonus και τα stock options στα μεγαλοστελέχη των τραπεζών και των golden boys. Καταλάβετε το.
Δημιουργεί αισθήματα κοινωνικής αδικίας αυτό που κάνετε. Και είναι και άδικο στην ουσία του.
Έχετε μια ιδιαίτερη προτίμηση, φαίνεται, μια ιδιαίτερη συμπάθεια στον Ευκλείδη Τσακαλώτο και κάθε λίγο και λιγάκι δημιουργείτε θέμα γιατί δεν υπέγραψε, γιατί δεν είναι στην αίθουσα κ.λπ. Κύριε Μητσοτάκη, ακούστε τώρα, εγώ θα μιλήσω επί της ουσίας, γιατί δεν μου αρέσει το πολιτικό κουτσομπολιό.
Μου είπατε ότι υπογράψαμε δεσμεύσεις που αφορούσαν το τέλος του 2019. Ναι, αλήθεια είναι αυτό. Δεν το κρύβουμε. Ξέρετε, όταν υπογράφει ένας υπουργός Οικονομικών, ό,τι υπογράφει ο κ. Σταϊκούρας, το υπογράφετε και εσείς ταυτόχρονα.
Δεν είναι άλλο ο υπουργός της κυβέρνησης και άλλος ο πρωθυπουργός. Είναι προφανές.
Μη μας λέτε το αυτονόητο. Να αντικαταστήσουμε το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο είχαμε υποχρέωση μέχρι τέλους του 2019. Θα το αντικαθιστούσαμε με ένα πλαίσιο το οποίο θα έδινε παράταση ζωής και κυρίως, στην πράξη, θα προστάτευε την πρώτη κατοικία και ιδίως τη λαϊκή κατοικία των φτωχών, των αδύναμων συμπολιτών μας. Αυτό ήταν το σχέδιο μας.
Άρα, σε αυτό που πρέπει να δώσετε απάντηση εσείς σήμερα είναι με τι αντικαθιστάτε αυτό το πλαίσιο. Το αντικαθιστάτε, δυστυχώς, με μία “Γέφυρα”, η οποία δεν συνδέει τίποτα. Με μία “Γέφυρα” η οποία είναι ετοιμόρροπη και όποιος πατήσει πάνω σε αυτή τη “Γέφυρα”, δυστυχώς υπάρχει κίνδυνος να πέσει στο νερό. Και επειδή είναι εφιαλτική η προοπτική και η πιθανότητα -εκτιμήσεις είναι, δεν τις υιοθετώ πλήρως, αλλά μιλάνε ακόμα και για πενήντα χιλιάδες πλειστηριασμούς το επόμενο διάστημα- πιστεύετε εσείς ότι υπάρχει η δυνατότητα, η φέρουσα ικανότητα της ελληνικής κοινωνίας αυτό να το αντέξει;
Γι’ αυτό, λοιπόν, σας λέω, αφήστε το τι κάναμε εμείς και τι υπογράψαμε εμείς.
Σας φέρνουμε μία πρόταση νόμου πάρα πολύ συγκεκριμένη, μία τροπολογία. Δώστε τη δυνατότητα να προστατευθεί η πρώτη κατοικία και κυρίως -για τις λαϊκές γειτονιές- η λαϊκή κατοικία των αδύναμων ανθρώπων. Αν αυτό δεν συμβεί, θα έχετε ακέραια την πολιτική ευθύνη.
Ευχαριστώ.
thefaq.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια