....

....

Επιστολή αποχώρησης μελών της Ο.Μ. Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου





Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου

Επιστολή αποχώρησης μελών της Ο.Μ. Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου

Προς: Γραφείο Προέδρου του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., Αλέξη Τσίπρα
Κοινοποίηση


1. Πολιτικό Συμβούλιο Κεντρικής Επιτροπής Ανασυγκρότησης
ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία


2. Πολιτική Γραμματεία Κεντρικής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ


3. Γραμματεία Κεντρικού Συμβουλίου Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ

Σύντροφε Πρόεδρε,


Σύντροφε Αλέξη,


Όλες και όλοι εμείς που αποδεχτήκαμε το «δημοκρατικό κάλεσμα ένταξης στο ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία»· νέοι και νέες από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα, πόλεις και χωριά της Ελλάδας που έτυχε να συναντηθούμε στην πόλη του Ρεθύμνου γίναμε μέλη της νεοσύστατης Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου το φθινόπωρο του 2019. Φοιτητές και φοιτήτριες, επισφαλώς εργαζόμενοι σε καφέ, ξενοδοχεία και ντελίβερι, αγρότες και κτηνοτρόφοι, απόφοιτοι ΑΕΙ με βασικό μισθό, μαθητές και μαθήτριες.


Ενταχθήκαμε για πρώτη φορά σε πολιτική οργάνωση επειδή πιστέψαμε σε κάτι πιο υψηλό από το μπόι μας. Στήσαμε μία νεανική οργάνωση μόνοι/ες μας, με γνώμονα τις αξίες και τις ιδέες μας. Σχεδιάσαμε στρατηγικό πλάνο εξαμήνου, λαμβάνοντας υπόψη ταξική θέση, όρια ατομικής ελευθερίας, διάθεση, χρόνο και δημιουργικότητα των νέων του 21 ου αιώνα. Θέλαμε να εμπλακούμε στα κινήματα της εποχής μας, να συνδικαλιστούμε, να στηρίξουμε νεανικές
πρωτοβουλίες της Κοινωνίας των Πολιτών, να προστατεύσουμε το περιβάλλον. Το χειμώνα καταφέραμε να σταθούμε στα πόδια μας και ακολουθώντας την αυστηρή διάταξη του Καταστατικού που προβλέπει ότι «η ένταξη είναι ατομική, αυτοπρόσωπη σε Ο.Μ. της Οργάνωσης και γίνεται ύστερα από αίτηση του ενδιαφερομένου, η οποία πρέπει να εγκριθεί σε συνέλευση» καταφέραμε να γίνουμε η μεγαλύτερη σε αριθμό μελών οργάνωση της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ, φτάνοντας το Φεβρουάριο τα 50 εγγεγραμμένα μέλη.
 

Ο απολογισμός που εγκρίθηκε από την Κεντρική Επιτροπή το Φεβρουάριο έθετε μεταξύ άλλων τα παρακάτω ερωτήματα: «Σε τί κόμμα θα εισέλθουν τα νέα μέλη και πώς θα το συνδιαμορφώσουν; Με τί είδους συλλογικά όργανα και διαδικασίες; Με ποια δικαιώματα και υποχρεώσεις;». Είναι γεγονός πως στην πορεία της ανασυγκρότησης του κόμματος αυτά τα ερωτήματα θα πρέπει να απαντηθούν ικανοποιητικά και με τρόπο προωθητικό για το οργανισμό του κόμματος. Δυστυχώς, εμείς βρήκαμε τις απαντήσεις με τρόπο βιωματικό και εξόχως αρνητικό.

Αντιμετωπιστήκαμε από την αρχή με επιφύλαξη και καχυποψία, τα κεντρικά συλλογικά όργανα της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ αντί να σταθούν αρωγοί της προσπάθειάς μας εξελίχθηκαν γρήγορα σε τροχοπέδη, ενώ τέλος αντί για φορείς δικαιωμάτων γίναμε αποδέκτες καταγγελιών, επιθέσεων και τραμπουκισμών.
 

Λίγο πριν το –ευτυχώς αναβληθέν- συνέδριο της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ κι ενώ, όπως είδαμε σημειώσαμε η ΟΜ Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου αριθμούσε 50 μέλη (από 5 το Σεπτέμβριο-Οκτώβριο 2019) σύντροφοι από το Κεντρικό Συμβούλιο της Νεολαίας αποφάσισαν ότι οι σύντροφοι και οι συντρόφισσες μας δεν υπάρχουν, είναι στην κομματική καθομιλουμένη «φαντάσματα». Συκοφάντησαν τον με ευρεία πλειοψηφία -και προ λίγων μηνών μάλιστα-Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου εκλεγμένο γραμματέα μας, του επέβαλλαν την ποινή της αναστολής της ιδιότητας μέλους και οδήγησαν, με τις πράξεις τους, δεκάδες μέλη μας στην έξοδο από το Φεβρουάριο μέχρι σήμερα και βύθισαν συνολικά την οργάνωση στο χάος.
 

Παρότι δεν έχουμε γνώση των μηχανισμών και ενώ ήταν έκδηλη η αμηχανία που
προκαλούσε στο Κεντρικό Συμβούλιο η οργανωτική μεγέθυνση της ΟΜ Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου επιχειρήσαμε με ποικίλους τρόπους την επίλυση τουνζητήματος. Παρείχαμε καλόπιστα επαρκέστατες εξηγήσεις και απαντήσεις στις συκοφαντικές και αντισυντροφικές καταγγελίες και παρακαλέσαμε εκπρόσωποι του Κ.Σ. να έρθουν οι ίδιοι σε επικοινωνία με τα καταγγελλόμενα ως μέλη-φαντάσματα για να πιστοποιήσουν την ύπαρξή τους. Όσο απίθανο και σουρεαλιστικό κι αν μας φαίνεται αυτό, ακόμα και τώρα που το διατυπώνουμε εγγράφως μετά από μήνες. Η στάση των μελών του Κ.Σ. ήταν άκαμπτη και απαξιωτική. Το αποτέλεσμα; Η οργάνωση μπήκε από το Μάρτιο σε τροχιά διάλυσης.


Η στοχοποίηση της οργάνωσής μας δεν σταμάτησε μετά το πρώτο κύμα αποχώρησης μελών μας και την –στην πράξη- αποπομπή του εκλεγμένου γραμματέα μας. Αυτές τις μέρες βρίσκεται σε εξέλιξη νέα μεθόδευση εναντίον της Ο.Μ. μας και συγκεκριμένων μελών της, με νέες χαλκευμένες καταγγελίες. Η στάση του Κ.Σ. της Νεολαίας παραμένει στα μάτια μας ακατανόητη. Ενδεικτικά, στις οργανώσεις της Νεολαίας συναντά κανείς Ο.Μ. με 3 μέλη και διορισμένους γραμματείς, εκλογές ελεγχόμενες από το Κεντρικό Συμβούλιο, καταγγελίες από
τη γραμματεία του ΚΣ σε περίπτωση που μέλος εκφράσει τη διαφωνία του στην καθοδήγηση, απαξιωτική απόρριψη εναλλακτικών πηγών πληροφόρησης, παράκαμψη των καταστατικών δικαιωμάτων των μελών.


Με την παρούσα επιστολή δεν ζητάμε την παρέμβασή σας. Έχουμε μάθει από νωρίς, ως παιδιά της κρίσης, να αγωνιζόμαστε μόνοι και μόνες μας για το δίκιο μας.


Με την παρούσα επιστολή σάς γνωστοποιούμε την απόφαση της πλειοψηφίας των μελών της Ο.Μ. Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου να αποχωρήσουμε από τη Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ και σας καλούμε παράλληλα να στρέψετε το βλέμμα σας στις δομικές πολιτικές και οργανωτικές παθογένειες της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Η περίπτωση της Ο.Μ. Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ Ρεθύμνου είναι μια έκφραση της συνολικά προβληματικής λειτουργίας της Νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ. Το γεγονός πως η πλειοψηφία μιας οργάνωσης ωθείται στην έξοδο είναι προφανώς αξιοπερίεργο αλλά και ένδειξη ενός υπέρτερου προβλήματος.


Κατά τη γνώμη μας, και εδώ θα γίνουμε ιδιαίτερα αυστηροί, η Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ δεν έχει καταφέρει να προετοιμάσει και να εφαρμόσει ένα σχέδιο για την ουσιαστική εκπροσώπηση της ελληνικής νεολαίας, της ίδιας νεολαίας που μαζικά στηρίζει το κόμμα μας σε όλες τις εκλογικές αναμετρήσεις των τελευταίων χρόνων. Αποτυγχάνει συστηματικά να απευθυνθεί με επιτυχία στα νεανικά στρώματα και δεν ακολουθεί την εκφρασμένη βούληση όλων των συλλογικών οργάνων του κόμματος μας για την ανάγκη διεύρυνσης και ανασυγκρότησης του
πολιτικού μας χώρου. Αντιθέτως, δείχνει να σαμποτάρει ακόμα και αυτές τις οργανώσεις που μόνες τους πετυχαίνουν να μεγαλώσουν και να αναπτύξουν ουσιαστική δραστηριότητά στην τοπική τους κοινωνία, όπως η δική μας. Φαίνεται πως κάποιοι νιώθουν πιο άνετα και οικεία με μικρές, χειραγωγήσιμες και ελεγχόμενες διαδικασίες.


Εμείς δεν μπορούμε να υπηρετήσουμε το σχέδιο μιας κλειστής, περιχαρακωμένης και φοβικής οργάνωσης Νεολαίας το 2020. Όραμά μας ήταν και παραμένει μια οργάνωση νεολαίας μαζική, ανοικτή, ενεργή, συμπεριληπτική, συμμετοχική που θα δίνει φωνή σε κάθε νέο. Ως εγγόνια του γαλλικού Μάη ’68 φωνάζουμε δυνατά από τα αμφιθέατρα, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τους δρόμους και τις πλατείες: «Φαντασία στην εξουσία».


Παραμένουμε αισιόδοξοι ότι σύντομα ο πολιτικός μας χώρος, η μεγάλη προοδευτική αριστερή παράταξη, θα αποκτήσει μια οργάνωση Νεολαίας που θα μπορεί να εκπροσωπήσει πραγματικά τους στόχους, τις επιθυμίες, τις ανησυχίες της νέας γενιάς. Είμαστε πεισμένοι ότι για να συμβεί αυτό απαιτούνται ριζικές αλλαγές και μεγάλες αποφάσεις.


Σύντροφε πρόεδρε,


Ήδη από το Φλεβάρη μεγάλος αριθμός συντρόφων μας αποχώρησε από την Ο.Μ. μας και τη Νεολαία ΣΥΡΙΖΑ. Τώρα ήρθε η σειρά μας.


Απογοητευμένοι από την πρώτη μας ένταξη σε πολιτική οργάνωση αλλά όχι αποθαρρυνμένοι, γιατί γνωρίζουμε καλά πως η συμμετοχή των πολλών στα κοινά είναι το οξυγόνο της Δημοκρατίας.


Παραμένουμε στην οικογένεια του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και ενθαρρύνουμε κάθε νέο/α να συμμετέχει σε κινήματα, οργανώσεις της Κοινωνίας των Πολιτών.


Είμαστε εδώ. Παραμένουμε ενεργοί.


Δίνουμε φωνή σε όλους τους νέους και τις νέες που τους της αφαίρεσαν.

Υπογραφές:


1. Αλαφάκη Χαρούλα
2. Αληθινός Άγγελος
3. Ζαχαράκης Κυριάκος
4. Κορωναίος Απόλλωνας
5. Κουρτζίδης Γιώργος
6. Μυκωνιάτης Βασίλης
7. Παπαδάκης Μάνος
8. Παπαϊωάννου Γιώργος-Άγγελος
9. Ράλλιος Πέτρος
10. Σπαντιδάκης Μιχάλης
11. Σπαντιδάκης Στέλιος
12. Τσίπρας Ορέστης







  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Greek -> Greek...
    • Create a new word list...
  • Copy

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.