Μιχάλης Ιγνατίου: Περισσότερο «τελεσίγραφο» παρά πρόταση για διάλογο από την Τουρκία

Ο ανταποκριτής του OPEN TV και του Εθνους στην Ουάσινγκτον αναλύει τι κρύβεται πίσω από την πρόταση της Τουρκίας για διάλογο με την Αθήνα
Για την «αναδίπλωση» της Τουρκίας και το θέμα του διαλόγου που έριξε στο τραπέζι η Αγκυρα, μίλησε ο ανταποκριτής του OPEN TV στην Ουάσιγκτον, Μιχάλης Ιγνατίου. Σύμφωνα με τον ίδιο, «ο διάλογος είναι πάντα μια πολύ καλή εξέλιξη και αυτό πρέπει να μην το ξεχάσουμε. Άλλωστε, η Ελλάδα και η Κύπρος δεν επιδίωξαν ποτέ τον πόλεμο, η Τουρκία τον επέβαλε, η Τουρκία κατέχει το 40% της Κύπρου και απειλεί και το Αιγαίο. Εάν βεβαίως η Τουρκία εννοεί αυτά που λέει είναι καλό να δοθεί μια ευκαιρία στην ειρήνη».
Σύμφωνα με τον Μιχάλη Ιγνατίου ο Έλληνας πρωθυπουργός έθεσε στην επικοινωνία του με την Μέρκελ ορισμένα ζητήματα, όμως δεν έχει γίνει γνωστό αν στις συζητήσεις τέθηκε και το θέμα της Κύπρου. «Ο κ. Μητσοτάκης μαθαίνουμε ζήτησε κάποια πράγματα από την κυρία Μέρκελ. Κάποια βασικά πράγματα. Το ένα ήταν η αποχώρηση των τουρκικών δυνάμεων και επιστροφή τους στην Τουρκία. Άκουσα ότι ζήτησε την αποχώρηση των τουρκικών δυνάμεων από την κυπριακή ΑΟΖ -δεν ξέρω αν ισχύει- γιατί αν το ζήτησε και οι Τούρκοι ανακοινώνουν σήμερα NAVTEX, τότε το πρόβλημα είναι μεγάλο. Αν δεν συμπεριέλαβε στους όρους του την Κύπρο τότε το πρόβλημα είναι μεγαλύτερο».

«Το βασικό είναι σε τι είδους διάλογο συμφώνησε η Αθήνα και τι θα περιλαμβάνει αυτός. Ο πρωθυπουργός δέχεται μόνο συζήτηση για την υφαλοκρηπίδα και γενικά για τις θαλάσσιες ζώνες. Είναι πάγια ελληνική θέση από το 74'», ανέφερε χαρακτηριστικά ο δημοσιογράφος του OPEN TV.
Δεν υπάρχουν σχόλια