Όταν η Ελλάδα «καταδικάζει με τον πιο έντονο τρόπο» και «η διεθνής κοινότητα πρέπει να πάρει τις δικές της ευθύνες»: ‘Δεν θα σκάσουμε ούτε για λίγα στρέμματα, ούτε για την Αγιά Σοφιά»
Του Νίκου Λακόπουλου

Τηλεφωνικές επικοινωνίες σε διεθνές επίπεδο -Μίλησε με τον Βαρθολομαίο».
Πάλι καλά που σκέφτηκε να τηλεφωνήσει στον Πατριάρχη, αλλά η
αντίδραση για ένα τέτοιο γεγονός που για πολλούς είναι η «δεύτερη άλωση¨
μάλλον είναι υποτονική -προεξοφλώντας ίσως και την αντίδραση σε όσα θα
επακολουθήσουν.
«Λάβαμε αυτήν την απόφαση όχι σε σχέση με όσα οι άλλοι λένε, αλλά σε σχέση με τα δικαιώματά μας, όπως το κάναμε στη Συρία, στη Λιβύη και αλλού».

«Ο Ερντογάν έκανε ένα ιστορικό λάθος, ένα λάθος που δημιουργεί ένα χάσμα, ελπίζω να μην είναι αγεφύρωτο» είπε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος o Στέλιος Πέτσας -πηγαίνοντας πέρα από την «λύπη» του Πρωθυπουργού και προανήγγειλε ότι η ελληνική πλευρά θα προχωρήσει «σε κάποια μορφή κυρώσεων».
Φαίνεται
όμως αυτές οι κυρώσεις δεν θα ληφθούν από την Ελλάδα, αλλά από διεθνείς
οργανισμούς που προκαταλαμβάνει ο κ. Πέτσας: «Η Ελλάδα καταδικάζει αυτή
την ενέργεια και θα κάνει ότι περνά από το χέρι της προκειμένου να
υπάρξουν συνέπειες για την Τουρκία. Όλα είναι πάνω στο τραπέζι και το
ενδεχόμενο των κυρώσεων όχι μόνο από την Ευρώπη αλλά και από διεθνείς
οργανισμούς, όπως η Unesco. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα προχωρήσουμε σε
κάποια μορφή κυρώσεων».
«Το θέμα της Αγίας Σοφίας είναι διεθνές ζήτημα. Το μόνο βέβαιο είναι ότι τέτοια παραβατική συμπεριφορά και μια τόσο μεγάλη προσβολή θα πρέπει να έχει και ανάλογη απάντηση» προαναγγέλλοντας κυρώσεις «που πονάνε».

«Το μήνυμα πως πρέπει να υπάρξει πρωτοβουλία της ΕΕ, της UNESCO και του ΟΗΕ για την Αγία Σοφία και πως «η Ελλάδα θα μετατραπεί σε φορέα αντίληψης της παγκόσμιας κοινότητας» σε αυτό και θα ξεκινήσει από τη Δευτέρα μια προσπάθεια προς όλες τις εκκλησίες έστειλε χθες ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας που είπε πως στο αυριανό Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων της ΕΕ, στο οποίο θα συζητηθεί το θέμα της Τουρκίας, θα αναφερθεί στην Αγία Σοφία.
Η Ελλάδα ζητά από την ΕΕ «να έχει έτοιμο κατάλογο ισχυρότατων μέτρων κατά της Τουρκίας» σε περίπτωση που η Τουρκία παραβιάσει την κυριαρχία ή τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας και πως θα στηρίξει την Κύπρο στην επιβολή κυρώσεων που αφορούν τα κυπριακά δικαιώματα» -αλλά όχι για την Αγιά Σοφιά.
» Πριν από τη σύνοδο έχουμε σύσκεψη με τον ύπατο εκπρόσωπο της ΕΕ Ζοζέπ Μπορέλ. Όμως, αυτές οι κυρώσεις δεν θα αφορούν το θέμα της Αγίας Σοφίας.
Εκεί η διεθνής κοινότητα πρέπει να πάρει τις δικές της ευθύνες» θα πει ο Νίκος Δένδιας που …εξέφρασε τη θλίψη του, τονίζοντας πως «είναι ένα παγκόσμιο ζήτημα και όχι ελληνοτουρκικό».

«Έχουμε
πει και στην Τουρκία ότι εμείς δεν πρόκειται να παραμένουμε αδρανείς.
Έχουμε συνταγματική υποχρέωση προστασίας των δικαιωμάτων μας. Θα
προστατεύσει απολύτως την κυριαρχία και τα κυριαρχικά δικαιώματα, και η
Ευρώπη οφείλει να το γνωρίζει αυτό».
Η Ελλάδα θα προστατεύσει τα κυριαρχικά της δικαιώματα, αλλά ποια είναι αυτά; Τι θα γίνει αν το πλοίο πάει ανάμεσα στα έξι και δώδεκα μίλια; Tα γεγονότα με τον φράχτη στον Έβρο -‘δεν θα προκαλέσουμε ένταση για λίγα στρέμματα»- έδειξαν πως δεν μπήκαν Τούρκοι στρατιώτες σε ελληνικό έδαφος, αλλά το έδαφος πήγε στην Τουρκία!
Μιλώντας στον Σκάι ο Νίκος Δένδιας τον Ιούνιο αφού είπε πως με την Συμφωνία με την Ιταλία «μεγαλώσαμε την Ελλάδα» διευκρίνησε για τον φράχτη στον Έβρο και το τι ακριβώς συνέβη:
» Πολλές χωμάτινες επιφάνειες έχουν προσκολληθεί στην τουρκική πλευρά και αυτό πρέπει να επαναμετρηθεί. Η Τουρκία κάνει… πονηριές με έργα στο σημείο, π.χ. ρίχνοντας τσιμέντο στο χώμα που έχει μετακινηθεί από την ελληνική πλευρά»!
Το ίδιο ενδέχεται να συμβεί και στην Κάρπαθο ή την Κρήτη, όπως με το πλοίο που παρέσυρε ο αέρας. Θα προστατεύσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, αλλά θα τα μετακινήσουμε λίγο -προς τα μέσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια