Πανδημία & lockdown: πώς επηρέασαν την οδήγηση και τις μετακινήσεις μας;


Έρευνα στη Μεγάλη Βρετανία αποκαλύπτει τον αντίκτυπο του COVID-19 στις μεταφορές και τη χρήση ΙΧ, μοτοσικλετών και άλλων οχημάτων προσωπικής μετακίνησης και προβλέπει ένα πολύ διαφορετικό μέλλον για την κινητικότητα.
Ο τρόπος με τον οποίο η κοινωνία αντιμετωπίζει και χρησιμοποιεί τις δημόσιες συγκοινωνίες και τα προσωπικά μεταφορικά μέσα έχει αλλάξει δραστικά, με τη δραματική μείωση της χρήσης αυτοκινήτων στην ύπαιθρο και τη σημαντική αύξηση της χρήσης των δικύκλων, σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας νέας έρευνας που δημοσιεύθηκε χθες στο Ηνωμένο Βασίλειο. Και μπορεί η εν λόγω έρευνα να αφορά τη συγκεκριμένη χώρα, ωστόσο φαίνεται ότι τα πορίσματά της έχουν αξία – σε κάποιον βαθμό τουλάχιστον - και για άλλες χώρες, εν προκειμένω και για την Ελλάδα. Σημειώστε ότι εντυπωσιακή είναι η μείωση της χρήσης των μέσων μαζικής μεταφοράς, ενώ η δημοφιλία των δικύκλων έχει εκτοξευτεί σε ύψη ρεκόρ, με την έρευνα να κάνει λόγο για επανάσταση. Ενώ το μόνο στοιχείο που φαίνεται να προκαλεί κάποια ερωτηματικά είναι η μείωση της διάθεσης για χρήση ΙΧ.
- Το 25% των οδηγών θα χρησιμοποιήσουν το αυτοκίνητό τους λιγότερο μετά το lockdown
- Το 40% των χρηστών μοτοποδηλάτων στις μεγάλες πόλεις θα χρησιμοποιούν τα οχήματά τους περισσότερο
- Το 60% των επιβατών μέσων μαζικής μεταφοράς στις μεγάλες πόλεις θα επανεξετάσουν τη χρήση τους
- Gen-Z* και Millennials* που οδηγούν το τέλος στην υιοθέτηση νέων τρόπων μεταφοράς
Στην
Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς...
από εσάς ! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.
Τα
αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν γιατί οι επενδύσεις σε οδικές,
σιδηροδρομικές και νέου τύπου υποδομές θα πρέπει να εξελιχθούν
προκειμένου να ανταποκριθούν στην αλλαγή των προτεραιοτήτων του
πληθυσμού, επηρεάζοντας τους κατασκευαστές αυτοκινήτων και τεχνολογίας,
καθώς και τις τοπικές αρχές και την κεντρική κυβέρνηση.Η έρευνα, που διεξήχθη από την εταιρία “7th Sense Research UK”, δείχνει το πόσο έχει αλλάξει η αντίληψη του κοινού για τις μεταφορές κατά τους τελευταίους 12 μήνες.
Στις μεγάλες πόλεις όπου οι δημόσιες συγκοινωνίες ήταν ο βασικός τρόπος μετακίνσης πολλοί άνθρωποι αισθάνονται αναγκασμένοι να επιστρέψουν στο αυτοκίνητο, αφού δεν μπορούν ή δεν πρέπει να μετακινηθούν με λεωφορείο ή μετρό. Ωστόσο, αυτό φαίνεται ότι δεν εμπόδισε μία συνολική μείωση της χρήσης, έτσι ώστε να βλέπουμε πτώση κατά 13% των μετακινήσεων με ΙΧ.
Στις υπόλοιπες περιοχές βλέπουμε αισθητά μεγαλύτερη μείωση της χρήσης των αυτοκινήτων, κάτι που φαίνεται να εξηγείται από την αύξηση των κατ’ οίκον παραδόσεων τροφίμων και άλλων αγαθών, γεγονός που με τη σειρά του οδήγησε στη μείωση του χρόνου οδήγησης. Με απλά λόγια οι άνθρωποι πηγαίνουν λιγότερο στο super market και αυτό εξηγεί το γεγονός ότι οδηγούν το ΙΧ τους λιγότερο. Αυτό με τη σειρά του θα έχει κάποιο αντίκτυπο και στο κόστος χρήσης των ΙΧ, μειώνοντας τη φθορά τους και κατά συνέπεια το κόστος συντήρησης, ενώ σε δεύτερο χρόνο μπορεί να επηρεάσει και την αγορά αυτοκινήτου – παρατείνοντας το χρόνο ιδιοκτησίας του ίδιου οχήματος.
Η έρευνα φέρει τον τίτλο «Οδηγώντας το μέλλον - #01. Η χρήση των μεταφορών» είναι η πρώτη από τις τρεις αποκλειστικές εκθέσεις που βασίζονται σε συνεντεύξεις με 3.000 χρήστες μεταφορικών μέσων στο Ηνωμένο Βασίλειο καθ 'όλη τη διάρκεια του φετινού Ιουνίου. Αυτή η νέα έρευνα αποτελεί συνέχεια μιας μελέτης που διεξήχθη την ίδια περίοδο πέρυσι και συμπίπτει με τον αντίκτυπο της παγκόσμιας πανδημίας. Τα αποτελέσματα παρέχουν βασική εικόνα για τον μακροπρόθεσμο αντίκτυπο του COVID-19 στην κινητικότητα, την ιδιοκτησία αυτοκινήτων και την αντίληψη των μεταφορών στο μέλλον.
Δείτε το πλήρες άρθρο με διαγράμματα και φωτογραφίες κάνοντας κλικ εδώ
tvxs.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια