....

....

Επιτακτικη η ανάγκη για ένα σύγχρονο Νοσοκομείο στο Νoμο μας

Επιτακτικη η ανάγκη για ένα σύγχρονο Νοσοκομείο στο Νoμο μας
Η Ευρωπαικη Ένωση υπόσχεται για την χώρα μας σημαντικά κονδύλια της τάξης των 32 δις.Ευρω.Ενα μεγαλο μέρος από αυτό το ποσό θα διατεθεί,σύμφωνα με τις προβλέψεις των ειδικών,στο χώρο της Υγείας.

Το 2008 συνεργαστήκαμε,οι τότε κοινοβουλευτικοί εκπρόσωποι του Νόμου ,ο Νομάρχης ο Δήμαρχος Ρεθύμνου,το σύνολο των κοινωνικών φορέων του Νομου, εκπρόσωποι της εκκλησίας και προωθήσαμε την ιδέα για ένα νέο σύγχρονο Νοσοκομείο στο Νομο μας.

Ο Δήμαρχος της πόλης κύριος Μαρινακης προσφέρθηκε να παραχωρήσει την αναγκαία έκταση προκειμένου να γίνει η αρχή.Ο τότε Πρόεδρος της ΔΕΠΑΝΟΜ είχε επισκεφτεί την πόλη μας την Άνοιξη του 2009 και είχε δεσμευτεί μπροστά σε όλους τους εκπροσώπους του Νομου να προωθήσει σε κεντρικό επίπεδο το θέμα.
Υπήρχαν όμως από τότε και ορισμένοι που αντιδρούσαν.

Έλεγαν π.χ.σε όλους τους τόνους....σιγά να μην γίνει....που χρειάζονται 8 χρόνια...ας φτιάξουμε τώρα το παλαιό τη νέα πτέρυγα και βλέπουμε....1. Ο σχεδιασμός και ο προγραμματισμός δεν είχε καμία σχέση με την νέα Πτέρυγα.2.εινα γνωστό ότι στην Ελλάδα για να γίνει ένα Νοσοκομείο απαιτούνται αρκετά χρόνια.Εμεις δεν είμαστε Κίνα που έφτιαξε Νοσοκομείο σε λίγες βδομαδες.

Η τότε Πρυτανική αρχή δεν μας βοήθησε ιδιαίτερα στη προσπάθεια μας εξευρεσης χώρου.Το λέω αυτό γιατί η πρόσφατα αποχωρήσασα αρχή πρόσφερε και την ανάλογη έκταση γι αυτό το σκοπό αλλά και παλι προεκλογικά το 2019 ο τότε Πρύτανης έκανε αναφορά στην αναγκαιότητα για νέο Νοσοκομείο.

Ανάλογη αναφορά είχε κάνει πρόσφατα και ο συντοπίτης μας πρώην Υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.

Αλλά στον τόπο μας το κράτος δεν έχει συνέχεια,όπως συμβαίνει σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.

Το 2009 έγιναν εκλογές και οι Βουλευτές είτε δεν επανεξελέγησαν είτε μετακόμισαν σε άλλη εκλογική περιφέρεια.Οι νεοεκλεγέντες έβαλαν άλλες προταιρεοτητες π.χ. τον ΒΟΑΚ,που και αυτά τα σχέδια δεν προχώρησαν.Το δε θέμα θέμα του Νοσοκομείου εγκταληφθηκε εντελώς.

Σε ότι αφορά το 2019 ,ο μεν Υπουργός Υγεας δεν είναι ποια Υπουργός ,για να μπορεί κανείς να ελπίζει ,ο δε νέος Πρύτανης που πρόκειται να εκλεγεί,δεν ξέρουμε τι σκέφτεται.

Αυτά για την ιστορία για να ολοκληρώσω την σκέψη μου ότι κάποτε και στη χώρα μας το κράτος οφείλει να έχει συνέχεια.

Συνοψίζοντας :

Απευθύνομαι στους εκπροσώπους μας κοινοβουλευτικούς,στην εκπρόσωπο μας στην περιφέρεια,στους Δημάρχους μας,στους κοινωνικούς φορείς και στην Εκκλησία υπενθυμίζοντας δυο τρία λόγια.

Το ΕΣΥ το έχει αγκαλιάσει ο λαός μας από το 1983.Οι Κυβερνήσεις αλλάζουν αλλά καμία Κυβέρνηση δεν τόλμησε να το καταργήσει.Την προσφορά του ΕΣΥ την είδαμε πρόσφατα και συνεχίζουμε να την βλέπομε στη παγκόσμια κρίση που δοκιμάζει και την χώρα μας.

Δεν οφείλουμε όμως να θυμούμαστε το ΕΣΥ όταν έχουμε μπροστά μας,ένα σεισμό ,μια πλημμυρα η μια πανδημία.Οφειλουμε να σχεδιάζουμε και να προγραμματίζουμε για το μέλλον και κυρίως για αυτούς που θα μας διαδεχτούν.Δεν έχει νόημα εκ των υστέρων όταν συμβεί κάτι να φωνάζουμε τα κανάλια να διασύρουμε τον γιατρο η την νοσηλεύτρια που κάτω από δύσκολες συνθήκες και από πλευράς υποδομών,φροντίζει να αντεπεξέλθει στο έργο του.

Το Νοσοκομείο μας έχει αρκετά προσφέρει,αλλά όπως έλεγα παλαιότερα το επαναλαμβάνω και σήμερα είναι εκτός εποχής.Η υλικοτεχνική του υποδομή τα Εξωτερικά του Ιατρεία,επείγοντα και τακτικά ,τα χειρουργεία του με τις φιλότιμες προσπάθειες όλου του προσωπικού προσφέρουν.

Ο Νομος μας όμως εξελίσσεται καθημερινά και τουριστικά,η Ιατρική επιστήμη τρέχει,η υλικοτεχνική υποδομή εκσυγχρονίζεται διεθνώς,οι ανάγκες αυξάνονται ,οι επιδημίες/ πανδημίες,οι φυσικές καταστροφές ,τα εγκεφαλικά ,τα τροχαία,οι αναπηρίες ,οι καρδιοπάθειες αυξάνονται. Δεν είναι καθόλου απλό π.χ.οι ασθενείς με τους συγγενείς τους να μετακομίζουν στους γειτονικούς Νομους.

Αισθάνομαι την ανάγκη να απευθυνθω σε όλους εσάς να υπενθυμισω την ανάγκη,έστω και μετά απο12 χρόνια ,και να παρακαλέσω να εντατικοποιήσετε τις ενέργειες σας συντονισμένα για την δημιουργία ενός σύγχρονου Νοσοκομείου .Θα σας είναι ευγνώμονες κυρίως οι επερχόμενες γενεές.

Ισως είναι ο κατάλληλος χρονος για να ξεκινήσει η όλη διαδικασία.

Υ.Γ.
Και το υπάρχον Νοσοκμειο;

Μπορεί να λειτουργήσει ως ένα σύγχρονο Κέντρο Υγείας αστικού τύπου για πρωτοβάθμια φροντίδα Υγείας,ως μια σύγχρονη Μονάδα αποκατάστασης,π.χ.για παραπληγίες ,τετραπληγίες ,εγκεφαλικά κ.λ.π. προνοιακου δηλαδή τύπου μονάδες.

Διαβάζοντας σήμερα την δήλωση του κυρίου Υπουργού Γιάννη Κεφαλογιαννη :Στόχοι παραμένουν και η επέκταση και ένα νέο Νοσοκομείο ,θέλω να ελπίζω ότι η πρώτη σκέψη περί επέκτασης θα πρέπει να μείνει μακρυά από κάθε συζήτηση.Οι κατά καιρούς επεκτάσεις δεν έδωσαν το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
Ευχαριστώ για την φιλοξενία. Βισταγη,8.7.2020

*O Ηλίας Ε.Λαμπιρης είναι Ομ.Καθηγητης Ιατρικής Παν/μιου Πατρων

goodnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.