Τα τρία στοιχεία που δείχνουν πως ο κορονοϊός είναι «πυρκαγιά έτοιμη να φουντώσει» στη χώρα μας, ανέφερε στον Σκάι ο καθηγητής μικροβιολογίας Αλκιβιάδης Βατόπουλος.
«Πρώτον, ξέρουμε ότι υπάρχουν ασυμπτωματικοί ή παρά πολύ ελαφρά νοσούντες, κι αυτό είναι πρόβλημα. Δεύτερον, έχουμε κρούσματα σε όλη την Ελλάδα και τρίτον συρροές. Αυτός ο συνδυασμός δείχνει ότι έχουμε πυρκαγιά έτοιμη να φουντώσει. Πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση για να μη φουντώσει», προειδοποίησε.
Το πρώτο «στοίχημα» για τον περιορισμό της Covid-19, υπογράμμισε, είναι η μεταφορά κρουσμάτων από νέους στους μεγαλύτερους. Το δεύτερο «στοίχημα» είναι τα δευτερογενή κρούσματα. «Είναι μεγάλη διαφορά σε οίκο ευγηρίας τα δύο κρούσματα και τα 20 κρούσματα. Τα 20 δείχνουν ότι είχαμε κενό ασφαλείας στα μέτρα. Είναι σημαντικό να δούμε πόσα δευτερογενή κρούσματα έχουμε σε κάθε συρροή. Ο τριψήφιος αριθμός κρουσμάτων σε συνδυασμό με συρροές σε διάφορους χώρους δείχνει ότι ο ιός βρίσκεται παντού σε όλη την Ελλάδα, άρα είναι πολύ εύκολο να ξεφύγει», επεσήμανε.
Στην Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς... από εσάς ! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

Τόνισε, δε, πως «ο ιός δεν μπορεί να εξαφανιστεί ξαφνικά, το στοίχημα είναι να έχουμε όσο το δυνατόν λιγότερα κρούσματα, λιγότερο σοβαρά και να μην έχουμε μεγάλες συρροές». «Δεν υπάρχει απάντηση στο πότε θα ξεμπερδέψουμε με τον κορονοϊό. Ακόμα δεν έχει ξεκινήσει καλά καλά η φάση 3 των εμβολίων», ξεκαθάρισε.
Ποια μέρα μεταδίδεται περισσότερο ο ιός

«Η μεταδοτικότητα της Covid-19 είναι αυξημένη λίγο πριν εκδηλώσει κάποιος τα συμπτώματα ή την πρώτη μέρα των συμπτωμάτων», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο Αθανάσιος Τσακρής, ερωτηθείς πότε μεταδίδεται περισσότερο ο κορονοϊός.
«Έχει πολύ μεγάλη σημασία, αμέσως με τα συμπτώματα που θα νιώσουμε -ας μην είναι Covid-19- να το συνειδητοποιήσουμε και να μείνουμε στο σπίτι απομονωμένοι», προσέθεσε ο καθηγητής μικροβιολογίας.
«Είμαστε σε μια αναζωπύρωση του δεύτερου επιδημικού κύματος. Αυτό δείχνουν τα περιστατικά. Είναι και σημαντικά αυξημένοι οι διασωληνωμένοι και αν βάλουμε και αυτούς που έχουν πεθάνει ενώ ήταν διασωληνωμένοι, ο αριθμός δυστυχώς μεγαλώνει», τόνισε και συνέχισε:
«Βέβαια, τα μέτρα που ελήφθησαν οριζόντια και σε τοπικό επίπεδο, βοήθησαν αρκετά και ο κόσμος συμμορφώνεται σε μεγάλο ποσοστό. Ο χειμώνας όμως θα είναι δύσκολος και θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα, γιατί ο κορονοϊός θα προστεθεί στις άλλες λοιμώξεις του αναπνευστικού».
Όσον αφορά στο εμβόλιο της γρίπης, είπε ότι καλό είναι να γίνουν πιο εκτεταμένοι εμβολιασμοί και συμπλήρωσε πως οι γιατροί ξέρουν καλύτερα τον ιό σήμερα από ότι στις αρχές της πανδημίας.