Ένας 40χρονος Σομαλός που διέμενε στον καταυλισμό των προσφύγων στο ΚΥΤ της Μόριας διαγνώστηκε το βράδυ της Τρίτης θετικός στη νόσο του κοροναϊού. Όπως έγινε γνωστό ο ασθενής μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ ενώ εισήχθη για νοσηλεία λόγω επιπλοκών που προκλήθηκαν από υποκείμενα νοσήματα - κατά πληροφορίες ο 40χρονος είναι νεφροπαθής. 
Σύμφωνα με την τοπική ιστοσελίδα stonisi.gr, πρόκειται για τον πρώτο κάτοικο του καταυλισμού που διαπιστώνεται ότι ασθενεί. Όπως έγινε γνωστό, ο Σομαλός ήταν αναγνωρισμένος πρόσφυγας από τις αρχές του 2020 και είχε φύγει από τη Μυτιλήνη για την Αθήνα στα μέσα Αυγούστου. Εκεί όμως διαπίστωσε ότι δεν μπορούσε να ζήσει καθώς δεν μπορούσε να εξασφαλίσει στέγη και τροφή και έτσι επέστρεψε στο νησί. Το περιστατικό επιβεβαιώνει τις πολλές αποτυχίες της κυβέρνησης στη διαχείριση του προσφυγικού υπό το πρίσμα και της υγειονομικής κρίσης όπως η κατάργηση των προγραμμάτων φιλοξενίας στις πόλεις αλλά και της σύστασης της δομής υγείας - φάντασμα στη Μόρια. 
Σε καραντίνα το ΚΥΤ - Απαγόρευση εισόδου - εξόδου και αστυνόμευση 
Στην Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς... από εσάς ! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

Όπως ανακοινώθηκε, με κοινή απόφαση των Υπουργών Προστασίας του Πολίτη, Υγείας και Μετανάστευσης και Ασύλου, τίθεται άμεσα σε πλήρη υγειονομικό αποκλεισμό (καραντίνα)  το Κέντρο Υποδοχής και Ταυτοποίησης στην Μόρια για συνολικά 14 ημέρες, σε συνεργασία με τον ΕΟΔΥ. Επίσης, για το χρονικό διάστημα, έως και τις 15/09/2020, θα απαγορεύεται ρητά η είσοδος και η έξοδος από την δομή φιλοξενίας, ενώ η ΕΛ.ΑΣ. θα έχει ενισχυμένη παρουσία στο χώρο γύρω από την δομή, για την τήρηση της απαγόρευσης της κυκλοφορίας καθ΄ όλο το 24ωρο.    
Το Σεπτέμβρη θα λειτουργήσει η μονάδα υγείας κατά το υπουργείο 
Αναφορικά με την υγειονομική μονάδα που ακόμη δεν έχει λειτουργήσει στη Μόρια το υπουργείο Μετανάστευσης αναφέρει ότι θα τεθεί σε λειτουργία εντός Σεπτεμβρίου για την απομόνωση και παρακολούθηση ύποπτων περιστατικών.  
Επιστρέφουν στα περί κλειστής δομής 
Σύμφωνα με το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, ο 40χρονος «επέστρεψε παρατύπως στη Μόρια, όπου διέμενε σε σκηνή εκτός της υφιστάμενης περίφραξης, παρά το γεγονός ότι του είχε επιδοθεί απόφαση εξόδου». Κατά το υπουργείο δε, «το ΚΥΤ Μόριας παραμένει ανοιχτή δομή και το περιστατικό αυτό ενισχύει την ανάγκη να υλοποιηθούν οι εργασίες δημιουργίας κλειστής δομής». 
Επίσης όπως αναφέρει το υπουργείο, κλιμάκιο του ΕΟΔΥ μεταβαίνει στην Μόρια για ιχνηλάτηση των επαφών του, ενώ στο ΚΥΤ Μόριας έχει μεταβεί και ο Γενικός Γραμματέας Μεταναστευτικής Πολιτικής, κ. Πάτροκλος Γεωργιάδης. Στον χώρο θα εισέρχεται μόνο προσωπικό ασφαλείας μετά από θερμομέτρηση.