Πρώτος θάνατος από κορονοϊό σε προσφυγική δομή
Την Κυριακή σημειώθηκε ο πρώτος θάνατος ανθρώπου που διέμενε σε δομή φιλοξενίας προσφύγων. Ο άνθρωπος νοσηλευόταν εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα στο νοσοκομείο Ευαγγελισμός. Το μεσημέρι της Κυριακής ξέσπασε ένταση έξω από το παλιό camp της Μαλακάσσας, με φιλοξενούμενους της δομής να κλείνουν τον παράδρομο της Εθνικής Οδού, διαμαρτυρόμενοι τόσο για τον θάνατο του 61χρονου, όσο και για τις μεγάλες ελλείψεις στα μέσα προστασίας των ωφελούμενων από τον κορονοϊό, στην υπερπλήρη δομή της Μαλακάσας.
Με τον πιο δραματικό τρόπο αναδεικνύονται οι τεράστιες ελλείψεις στις πολυπληθείς δομές φιλοξενίας προσφύγων ανά την επικράτεια, καθώς την Κυριακή σημειώθηκε ο πρώτος θάνατος από κορονοϊό πρόσφυγα που διέμενε σε δομή φιλοξενίας.
Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, πρόκειται για έναν 61χρονο άνθρωπο, πατέρα δύο παιδιών από το Αφγανιστάν, ο οποίος νοσηλευόταν εδώ και κάποιο χρονικό διάστημα στον Ευαγγελισμό.
Όπως μεταδίδει η «Εφημερίδα των Συντακτών», το μεσημέρι της Κυριακής, όταν και ο θάνατος του 61χρονου έγινε γνωστός, μέλη της οικογένειάς του και ομάδα προσφύγων έκλεισαν τον παράδρομο της Εθνικής Οδού, έξω από τη δομή, σε ένδειξη διαμαρτυρίας για τον θάνατό του αλλά και για τις ελλείψεις στα μέτρα προστασίας των διαμενόντων στη δομή από τον κορονοϊό.
Σημειώνεται ακόμα ότι βάσει των στοιχείων του ΔΟΜ, η δομή φιλοξενίας, χωρητικότητας 1.589 ατόμων, λειτουργεί από τον Αύγουστο με πληρότητα που διαμορφώνεται στο 132,4%, καθώς στους ήδη εγγεγραμμένους 1.068 πρόσφυγες έχουν προστεθεί τους τελευταίους μήνες άλλοι 1.036 μη εγγεγραμμένοι και κατά κύριο λόγο αναγνωρισμένοι πρόσφυγες οι οποίοι εκδιώχθηκαν από τις δομές στα νησιά για να καταλήξουν άστεγοι και άποροι στην πλατεία Βικτωρίας και από εκεί να μεταφερθούν από την αστυνομία σε δομές της Αττικής. Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία, μόνο 100 εξ αυτών διαμένουν σε κοινόχρηστους χώρους, ενώ πάνω από 600 ζουν σε αυτοσχέδιες σκηνές.
Σε αυτές τις συνθήκες υπερσυνωστισμού ανθρώπων, έχει επιβληθεί εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα υγειονομικός αποκλεισμός, ωστόσο δεν προβλέφθηκε κανένα μέτρο που θα εξυπηρετούσε την τήρηση των απαραίτητων αποστάσεων.

Δεν υπάρχουν σχόλια