....

....

Ανδρέας Ξανθός: «Πάσχει» ο σχεδιασμός για τις ΜΕΘ



Αναγκαία η στελέχωση της ΜΕΘ στο Νοσοκομείο Ρεθύμνου ώστε να αξιοποιήσει τις δυνατότητες λειτουργίας επιπλέον κλινών


Εν μέσω πανδημίας του κορωνοΐού, που αυξάνει τις πιέσεις στην υγεία και την ανησυχία να εστιάζει στις ΜΕΘ, μετά την εκτόξευση του αριθμού των κρουσμάτων του ιού στη χώρα, μονόδρομο αποτελεί η στελέχωση των μονάδων σε όλη τη χώρα, προκειμένου να μπορέσουν να αναπτύξουν πλήρως τη λειτουργία τους.

Τα παραπάνω ανέφερε μιλώντας στον ΤΕΑΜ FM ο πρώην Υπουργός Υγείας και Βουλευτής Ρεθύμνου του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ξανθός, τονίζοντας πως η πολιτεία “οφείλει να ενεργοποιήσει περισσότερο τα αντανακλαστικά της και τις παρεμβάσεις έκτακτης ανάγκης επείγοντος χαρακτήρα”.

“Κλειδί” όπως τόνισε στο σχεδιασμό για τις ΜΕΘ θα πρέπει να αποτελέσει η ισόρροπη κατανομή των πόρων στις μονάδες υγείας της χώρας, προκειμένου να μην “μένουν απογυμνωμένες από προσωπικό με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν”

ΕΠΕΙΓΕΙ Η ΣΤΕΛΕΧΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΘ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ ΡΕΘΥΜΝΟΥ

Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το Νοσοκομείο Ρεθύμνου, επεσήμανε πως η δυνατότητα ανάπτυξης δύο επιπλέον κλινών σε απομονωμένο χώρο, που θα μπορούσε να επιτρέψει τη νοσηλεία ασθενών με κορωνοΐό και μακροπρόθεσμα να “οχυρώσει” το νοσηλευτικό ίδρυμα σήμερα παραμένει στον “πάγο” αφού δεν υπάρχει η στελέχωση με το απαραίτητο προσωπικό. Συγκεκριμένα ανέφερε: “Το Νοσοκομείο Ρεθύμνου νοσηλεύει αξιοπρεπώς μέχρι σήμερα τα περιστατικά κορωνοΐού. Αν καταφέρουμε να μπορέσουμε να αναπτύξουμε και τη ΜΕΘ και να έχει και αυτή τη δυνατότητα να νοσηλεύσει διασωληνωμένους ασθενείς με κορωνοΐό, θα είναι μια επένδυση στο νοσοκομείο η οποία θα μείνει και θα το θωρακίσει και θα αποτρέψει την απαξίωση και συρρίκνωσή του”.

Ο κος Ξανθός, πρόσθεσε, επισημαίνοντας πως το επόμενο διάστημα αναμένεται κοινοβουλευτική παρέμβασή του με επίκεντρο τις ΜΕΘ και ιδιαίτερα τη στελέχωση των μονάδων με προσωπικό που σήμερα αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο για την ανάπτυξη της λειτουργίας τους στο Ρέθυμνο αλλά και σε άλλες περιοχές της χώρας.

Σε ό,τι αφορά το Νοσοκομείο Ρεθύμνου ο ίδιος επεσήμανε: “Υπάρχει χωροταξικά η δυνατότητα, σε ειδικό, απομονωμένο χώρο να μπορούν να προστεθούν δύο με τρία παραπάνω κρεβάτια από αυτά που έχουμε σήμερα τα οποία θα είναι αποκλειστικά για περιστατικά κορωνοΐού σε ασθενείς που χρειάζονται πλήρη φροντίδα και διασωλήνωση και στο Ρέθυμνο. Για να γίνει όμως αυτό έπρεπε να ενταχθούμε στον συνολικό σχεδιασμό του Υπουργείου για ενίσχυση των ΜΕΘ με ιατρικό προσωπικό. Δεν έγινε αυτό και μας το λένε και σε άλλες περιοχές της χώρας. Υπάρχουν μονάδες πλήρως έτοιμες που έχουν μείνει απογυμνωμένες από προσωπικό με αποτέλεσμα να μην λειτουργούν”.

Ο ίδιος κάλεσε την κυβέρνηση να προχωρήσει σε διορθωτικές κινήσεις με έμφαση στην ισοκατανομή στις δημόσιες δομές της περιφέρειας και υπογράμμισε: “Είναι έκτακτες οι συνθήκες και επείγουσα η ανάγκη. Πρέπει να σκεφτούμε με πιο ολοκληρωμένο και συνεκτικό τρόπο, να ανασχεδιάσουμε ειδικά για το θέμα των γιατρών. Πρέπει στην παρούσα συγκυρία αλλά και μελλοντικά να κρατήσουμε γιατρούς στη χώρα και δεν έχω πειστεί ότι η κυβέρνηση το αντιμετωπίζει με υπεύθυνο τρόπο”.

Ο σχεδιασμός γίνεται χωρίς υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας και όρους δημοσίου συμφέροντος”

Όπως εξήγησε ο κος Ξανθός, αναφερόμενος στον σχεδιασμό από πλευράς της κυβέρνησης για τις ΜΕΘ της χώρας: “παρότι η κυβέρνηση θριαμβολογούσε και έλεγε ότι έχει διπλασιάσει τις κλίνες, αποδεικνύεται ότι δεν ισχύει αυτό, αλλιώς προφανώς δεν θα υπήρχε η ανησυχία και η αγωνία πως θα ανταποκριθεί το σύστημα με 90 διασωληνωμένος που έχουμε. Το σχέδιο είναι ότι περιστατικά από το ΕΣΥ τα οποία είναι μη Covid διακομίζονται σε ιδιωτικές κλινικές και οι θέσεις που θα αδειάζουν από τα δημόσια νοσοκομεία θα καλύπτονται με περιστατικά Covid. Αυτός είναι ο σχεδιασμός ο οποίος όμως πάσχει σε ένα σοβαρό σημείο. Γίνεται χωρίς υψηλές προδιαγραφές ασφαλείας όπως θα έπρεπε και κυρίως δεν γίνεται με όρους δημοσίου συμφέροντος”.

Παράλληλα, αναφέρθηκε και σε παραμέτρους, που όπως εξήγησε σήμερα δεν προσφέρουν λύσεις στο πρόβλημα, αντίθετα εντείνουν τα ζητήματα ποιότητας και ασφάλειας των δημόσιων δομών υγείας. Συγκεκριμένα εξήγησε: “Η κυβέρνηση έσπευσε προφανώς κατ απαίτηση των κλινικαρχών να διπλασιάσει το ημερήσιο νοσήλιο. Για κάθε κρεβάτι εντατικής το ημερήσιο νοσήλιο που προβλέπεται από τον κανονισμό παροχών του ΕΟΠΥ είναι 800 ευρώ. Έσπευσε από την άνοιξη να το διπλασιάσει. Δεν είναι δυνατόν σε περίοδο κρίσης και ανάγκης εθνικής συστράτευσης και του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, να κάνεις μια τέτοια υποχώρηση. Το δεύτερο και πιο σημαντικό είναι ότι με Υπουργική απόφαση των κ.κ Κικίλια και Σκυλακάκη, δίνει τη δυνατότητα να αυξήσουν έως και 40 % τα κρεβάτια ΜΕΘ αλλά με το ίδιο προσωπικό, αν και ξέρουν ότι στις ΜΕΘ είναι πολύ υψηλότερες οι προδιαγραφές στελέχωσης. Με το ίδιο προσωπικό και με 40% αύξηση σημαίνει κακή περίθαλψη. Δεν μπορούν να υπάρχουν διαφορετικές ταχύτητες στον ιδιωτικό και τον δημόσιο τομέα, δεν μπορεί να είναι αυτό το μήνυμα που δίδεται αυτή την περίοδο. Θα πρέπει πολίτης αν χρειαστεί να νοσηλευτεί σε δημόσιο ή ιδιωτικό νοσοκομείο αυτό να γίνει με όρους ποιότητας και ασφάλειας”.

Στόχος από πλευράς της αντιπολίτευσης, όπως εξήγησε ο κος Ξανθός είναι να συμβάλλει στην βελτίωση του σχεδιασμού και την αναχαίτηση της πανδημίας του κορωνοΐού, κάτι που όπως τόνισε πρέπει να αποτελέσει “εθνικό στόχο” και πρόσθεσε: “ Απαιτεί όμως σοβαρότητα και σχέδιο πρωτίστως από αυτούς που έχουν την ευθύνη, δηλαδή από αυτούς που κυβερνούν. Οι υπόλοιποι προφανώς έχουμε το ρόλο μας και πρέπει να συμπεριφερθούμε με υπευθυνότητα και οι πολιτικές,οι κοινωνικές δυνάμεις και οι πολίτες. Αυτή η ισορροπία πρέπει να βρεθεί η οποία όμως δεν έχει ακόμη βρεθεί”

Το δεύτερο κύμα ήρθε νωρίτερα και πιο σφοδρά”

Σχολιάζοντας την ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων κορωνοΐού στη χώρα, ο κος Ξανθός υπογράμμισε: “ήρθε νωρίτερα και πολύ πιο σφοδρά από όσο περιμέναμε. Οφείλει η πολιτεία να ενεργοποιήσει περισσότερο τα αντανακλαστικά της και να ενεργοποιήσει παρέμβαση έκτακτης ανάγκης και επείγοντος χαρακτήρα. Η παρέμβαση αυτή θα περιορίσει τη διασπορά στην κοινότητα, αντιμετωπίζοντας κυρίως τις εστίες υπερμετάδοσης”.

Ιδιαίτερα στάθηκε στον έλεγχο και περιορισμό των εστιών υπερμετάδωσης, αναφερόμενος στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, τις κλειστές δομές και τα σχολεία που θα πρέπει όπως εξήγησε να μπουν στο “μικροσκόπιο” των αρμοδίων προκειμένου να αποφευχθεί η εξάπλωση του κορωνοΐού, ιδιαίτερα σε ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού ενώ τόνισε πως μέχρι σήμερα, η κυβέρνηση :“δεν έχει καταφέρει να πείσει ένα κομμάτι της κοινωνίας κάνοντας μια πραγματική εκτίμηση του κινδύνου, να αλλάξει τη συμπεριφορά του για να προστατευτούν και ιδιαίτερα οι πιο ευάλωτοι. Υπάρχει έλλειμμα πειθούς και πρέπει να αντιμετωπιστεί”.

Δεν είναι αστυνομική υπόθεση η προστασία της δημόσιας υγείας”

Ιδιαίτερα αναφερόμενος στην ανάγκη ευαισθητοποίησης για την προστασία της δημόσιας υγείας, ιδιαίτερα σε περιοχές όπου η αύξηση κρουσμάτων έχει σημάνει τον συναγερμό, ο κος Ξανθός επεσήμανε: “Δεν είναι αστυνομική υπόθεση η προστασία της δημόσιας υγείας, είναι πρωτίστως υπόθεση πειθούς, τεκμηρίωσης, σωστής πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας. Πιστεύω πως όπως τα καταφέραμε στο πρώτο κύμα που υπήρχε συστράτευση, πρέπει να βρούμε το βηματισμό μας ξανά. Είμαστε πίσω από τις εξελίξεις πλέον και η κυβέρνηση τρέχει ασθμαίνουσα όταν υπάρχει έκρηξη κρουσμάτων σε περιοχές, να παρέμβει. Εκκρεμεί μια σημαντική, έμπρακτη επένδυση στη θωράκιση του συστήματος υγείας η οποία δεν έχει γίνει παρά τους μήνες που μεσολάβησαν. Δεν μπαίνει προετοιμασμένο το δημόσιο σύστημα υγείας σε αυτό το νέο και πολύ σφοδρότερο κύμα. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης να το αντιμετωπίσει και το έχουμε επισημάνει επανειλημμένα με προτάσεις που έχουμε καταθέσει”.

Τέλος, η στήριξη των περιοχών που βρίσκονται στο “κόκκινο” θα πρέπει να αποτελέσει μια επιπλέον προτεραιότητα, όπως εξήγησε ο κος Ξανθός και να υπάρξει: ”μέριμνα για την οικονομία των περιοχών που κλείνουν λόγω κορωνοΐού, στήριξη από την πλευρά της κυβέρνησης στην οικονομία. Χρειάζεται σχέδιο και αντισταθμιστικά μέτρα. Και προφανώς κάποια από τα μέτρα στήριξης είναι προς τη σωστή κατεύθυνση. Το θέμα είναι αν είναι επαρκή αυτά τα μέρα που φαίνεται ότι δεν είναι και είναι κοινή αίσθηση της κοινωνίας και των επαγγελματιών. Κρίνονται από τους ανθρώπους της αγοράς και νομίζω ότι τα στοιχεία των δημοσκοπήσεων αυτό αποτυπώνουν. Η κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει να κάνει τον πολίτη να μην αισθάνεται ανασφάλεια και αβεβαιότητα”.

goodnet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.