Το εμβόλιο της Astra Zeneca, ευνοήθηκε από μια τυχαία συγκυρία, λόγω λάθους που πραγματοποιήθηκε σε δοκιμές του σκευάσματος, τον Απρίλη.

Πιο συγκεκριμένα, λίγο αφότου η βρετανική φαρμακευτική εταιρεία, είχε ξεκινήσει τη συνεργασία της με το πανεπιστήμιο της Οξφόρδης και  πραγματοποιούσε τις δοκιμές του εμβολίου της σε εθελοντές, οι ερευνητές παρατήρησαν πως , όταν η πρώτη εκ των δύο δόσεων του εμβολίου χορηγηθεί στο ήμισυ, παρενέργειες όπως ο πονοκέφαλος και η εξάντληση μειώνονταν σημαντικά.

Για να φτάσουν όμως σε αυτό το συμπέρασμα, χρειάστηκε ένα ανθρώπινο λάθος, καθότι, η πρώτη δόση, δε χορηγήθηκε επιτηδευμένα κατά το ήμισυ στους εθελοντές, αλλά κατά λάθος. Ως αποτέλεσμα, οι ερευνητές, αφότου είδαν τις μειωμένες παρενέργειες, συνέχισαν να τη χορηγούν κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Στην Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς... από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

Η Astra Zeneca λοιπόν, τη Δευτέρα, ανακοίνωσε πως  η αποτελεσματικότητα του εμβολίου μπορεί να φθάσει το 90% όταν η πρώτη του από τις δύο δόσεις χορηγηθεί στο ήμισυ, ενώ ο Μενέλαος Πάγκαλος, επικεφαλής έρευνας και ανάπτυξης της Astra Zeneca, χαρακτήρισε το συμβάν ως « ευτυχή συγκυρία» στο Reuters.

Αντίθετα βέβαια, σε όσους χορηγήθηκαν δύο ισοδύναμες δόσεις, το ποσοστό αποτελεσματικότητας, ανήλθε στο 62%.

Το 70% επομένως, που έχει γίνει γνωστό ως το ποσοστό αποτελεσματικότητας του εμβολίου, προκύπτει μεσοσταθμικά από τα δύο συγκεκριμένα ποσοστά, ενώ, αξίζει να σημειωθεί ότι κατά την ανακοίνωση της, η Astra, τόνισε πως κανένας από τους εθελοντές που συμμετείχαν στις δοκιμές δεν εμφάνισε σοβαρά συμπτώματα κορονοϊού, ούτε χρειάστηκε να νοσηλευθεί.