«Μουδιασμένη» η τοπική αγορά με τα νέα μέτρα - Μανώλης Ψαρουδάκης: «Ήμασταν εντελώς ανέτοιμοι για τη διαδικασία του Μολών λαβέ»
«Διπολική» ήταν η ψυχολογία των επιχειρηματιών στην αγορά του Ρεθύμνου την Δευτέρα με το άνοιγμα των κομμωτηρίων, των βιβλιοπωλείων, αλλά και την έναρξη του «clickaway».
Στα μεν κομμωτήρια επικρατεί μία συγκρατημένη αισιοδοξία βλέποντας το πρόγραμμα να γεμίζει συνεχώς με ραντεβού, στα δε βιβλιοπωλεία υπάρχουν πολλά παράπονα για την αποκλειστικότητα στην πώληση βιβλίων στα φυσικά καταστήματα, αλλά και τις αδυναμίες του «clickaway».
Σύμφωνα με ντόπιους επιχειρηματίες της λιανικής, το σύστημα παραλαβής των προϊόντων από το κατάστημα έπειτα από ηλεκτρονική ή τηλεφωνική παραγγελία (clickaway) έχει πρακτικές δυσκολίες και ιδιαιτερότητες, καθώς οι περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις δεν διαθέτουν ηλεκτρονικά καταστήματα αλλά και μία μεγάλη μερίδα του κοινού δεν είναι επαρκώς εξοικειωμένη με τις νέες τεχνολογίες.
.jpg)
Επιπλέον, πολλά από αυτά τα καταστήματα, τουλάχιστον τις πρώτες μέρες, δεν διαθέτουν ασύρματα μηχανήματα POS, πράγμα που σημαίνει ότι αδυνατούν να εξυπηρετήσουν πληρωμές με κάρτα. Για μία μικρομεσαία επιχείρηση το κόστος της αγοράς ενός ασύρματου POS κυμαίνεται στα 250-300€.
ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΤΑ ΚΟΜΜΩΤΗΡΙΑ-ΚΛΕΙΣΜΕΝΑ ΡΑΝΤΕΒΟΥ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
Ικανοποιημένοι φάνηκαν οι ιδιοκτήτες των κομμωτηρίων με την επανέναρξη της λειτουργίας των καταστημάτων τους, με το εβδομαδιαίο πρόγραμμα να γεμίζει από ραντεβού πελατών. Ο κ. Σπύρος Ανηψιτάκης, ιδιοκτήτης του κομμωτηρίου «Face 2», εμφανώς ικανοποιημένος από το άνοιγμα και από την ανταπόκριση του κόσμου, ζητάει κατανόηση και υπομονή από τους πελάτες καθώς τα μέτρα επιτρέπουν λίγα άτομα μέσα στο κατάστημα. «Κρατάμε όλα τα μέτρα προστασίας κατά του κορωνοϊού και ελπίζουμε ο κόσμος να έχει υπομονή καθώς τα μαγαζιά μας δεν μπορούν να εξυπηρετούν πολύ κόσμο ταυτόχρονα. Υπάρχει λίστα αναμονής και είμαστε κλεισμένοι τις επόμενες δύο εβδομάδες».
Αισιόδοξη φάνηκε και η κα Κατερίνα Γιουκάκη, ιδιοκτήτρια του κομμωτηρίου «Giannis Katerina Coiffures» μιλώντας στην «Κ.Ε.», καθώς η δουλειά την πρώτη μέρα ήταν ικανοποιητική και αναμένεται να συνεχιστεί στους ίδιους ρυθμούς και τις επόμενες μέρες. Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Από το πρωί υπάρχει μια ροή και δουλεύουμε ασταμάτητα ενώ υπάρχουν πολλά ραντεβού μέσα στην εβδομάδα. Εμείς από την πλευρά μας τηρούμε τα μέτρα με τις αποστάσεις, τις μάσκες και τα αντισηπτικά για να διαφυλάξουμε την ασφάλειά μας και των πελατών μας».
.jpg)
Στο ίδιο μήκος κύματος και το κομμωτήριο «GP», με τον Μάνο Περήφανο να τονίζει πως υπάρχει δουλειά για τις πρώτες μέρες της επανέναρξης και για το διάστημα των γιορτών, αλλά μεγάλη απώλεια θα είναι οι φοιτητές με τους οποίους δουλεύουν τα περισσότερα κομμωτήρια στο Ρέθυμνο. Μάλιστα εξήγησε: «Θεωρώ ότι έπρεπε ν’ ανοίξουν και τα υπόλοιπα μαγαζιά αλλά από τη στιγμή που ανοίξαμε εμείς, θα κάνουμε σωστά τη δουλειά μας. Υπάρχει κινητικότητα και θα υπάρχει και στις γιορτές. Εμείς δουλεύουμε κυρίως με φοιτητές και εφόσον λείπουν, η δουλειά θα είναι πεσμένη σε σχέση με αυτή που θα θέλαμε».
ΔΥΣΑΡΕΚΕΙΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΟΠΩΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΑΝΟΙΓΜΑΤΟΣ
Στην αντίπερα όχθη τα βιβλιοπωλεία φαίνονται να υπολειτουργούν μέσα σε αυτό το καθεστώς, καθώς επιτρέπεται αποκλειστικά η πώληση βιβλίων στα φυσικά καταστήματα και όλα τα υπόλοιπα είδη μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα. Η ιδιοκτήτρια του βιβλιοπωλείου «Σελίδα», κα Κατερίνα Τρανταλλίδη, εξήγησε πως το άνοιγμα των βιβλιοπωλείων υπό αυτές τις συνθήκες είναι ανούσιο, επειδή ο πελάτης έχει πρόσβαση μόνο σε βιβλία, αδυνατώντας έτσι να βγάλουν κέρδος. Η κα Τρανταλλίδη δήλωσε: «Είναι δύσκολα τα πράγματα πωλώντας μόνο βιβλία στο κατάστημα. Προς το παρόν δουλεύουμε με τηλεφωνικές παραγγελίες και διανομή κατ’ οίκον αλλά θα φτιάξουμε και ιστοσελίδα στο μέλλον. Πάντως καλύτερα να μην ανοίγαμε παρά με αυτόν τον τρόπο».
.jpg)
Παράλογα θεωρεί τα νέα αυτά μέτρα και η ιδιοκτήτρια του βιβλιοπωλείου «Σαλβαράκη», κα Ελένη Σαλβαράκη, υπογραμμίζοντας πως δεν έχει λογική η είσοδος του πελάτη στο κατάστημα μονάχα για βιβλία χωρίς να έχει τη δυνατότητα να προμηθευτεί άλλα είδη γραφείου. Όσον αφορά το σύστημα παραλαβής μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας τονίζει πως δεν πολλοί άνθρωποι, όπως οι ηλικιωμένοι, δεν έχουν την εξοικείωση για να ψωνίσουν με αυτόν τον τρόπο. «Τα μεγάλα βιβλιοπωλεία που απασχολούν υπαλλήλους ίσως έχουν τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν με αυτόν τον τρόπο τους πελάτες τους, όμως εμείς αδυνατούμε. Είναι παράλογο το να αγοράζεις ένα βιβλίο από μέσα και για τα χαρτικά αναγκάζεσαι να τα παραγγείλεις και να τα παραλάβεις απ’ έξω», είπε χαρακτηριστικά.
Για την «ομίχλη» που σκιάζει το νέο καθεστώς ανοίγματος των βιβλιοπωλείων μίλησε στην «Κ.Ε.» και ο κ. Στέλιος Δασκαλάκης, ιδιοκτήτης του βιβλιοπωλείου «Δασκαλάκης». Αναλυτικότερα ανέφερε πως υπάρχουν ασάφειες στη λειτουργία των βιβλιοπωλείων και πως δυσκολίες με το «clickaway». «Η κυβέρνηση έχει μια εικόνα από την Αθήνα που υπάρχουν τα μεγάλα βιβλιοπωλεία που είναι αμιγώς βιβλιοπωλεία, στην επαρχία όμως είναι βιβλιοπωλεία και χαρτοπωλεία μαζί», ήταν τα λόγια του κ. Δασκαλάκη.
.jpg)
«ΒΡΟΧΗ» ΟΙ ΠΑΡΑΓΓΕΛΙΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΑΔΙΚΑ- ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΔΥΣΚΟΛΟ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΟΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ
Οι παραγγελίες στα μαγαζιά παιχνιδιών είναι πάρα πολλές ενόψει των γιορτών των Χριστουγέννων, με τους γονείς και όχι μόνο να σπεύδουν να αγοράσουν δώρα και παιχνίδια. Ο Νίκος Γαβαλάς, ιδιοκτήτης του καταστήματος παιχνιδιών «Ntampo toys» αποφάσισε να ανοίξει το κατάστημά του και να εξυπηρετήσει τους πελάτες του παρά τις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν στην αγορά. «Υπάρχουν πάρα πολλές παραγγελίες και η δουλειά έχει γίνει πολύ αγχωτική κάτω από αυτές τις άθλιες συνθήκες. Ελπίζω βγούμε απ’ όλο αυτό και να ανοίξουμε σύντομα», τόνισε. Ακόμη ένα πρόβλημα αποτελεί και η ηλεκτρονική συναλλαγή για πολλούς πελάτες, όπως ομολόγησε ο κ. Γαβαλάς.
Μανώλης Ψαρουδάκης: «Ήμασταν εντελώς ανέτοιμοι για τη διαδικασία του Μολών λαβέ»
Ανέτοιμη για μία τέτοια διαδικασία όπως το «clickaway» θεωρεί πως ήταν η ελληνική κοινωνία, ο Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ και του Επιμελητηρίου Ρεθύμνου, κ. Μανώλης Ψαρουδάκης, ο οποίος τόνισε πως υπάρχει μεγάλες δυσκολίες στην πρακτική εφαρμογή αυτού του μέτρου. Μάλιστα η συγκεκριμένη διαδικασία σύμφωνα με τον κ. Ψαρουδάκη οδηγεί σε μεγάλες ανισότητες στην αγορά, καταργεί την ισονομία και δημιουργεί αθέμιτο ανταγωνισμό στον εμπορικό κλάδο.
.jpg)
Ο κ. Μανώλης Ψαρουδάκης μίλησε στον TeamFM 102 και την εκπομπή «Πρώτη Γραμμή» για την κατάσταση στην αγορά και για τα νέα μέτρα, λέγοντας πως οι αναποτελεσματικές κυβερνητικές αποφάσεις, η ανευθυνότητα μιας μερίδας πολιτών και η αστοχία των ειδικών οδήγησε σε αυτή τη δυσμενή θέση την κοινωνία.
Ο Αντιπρόεδρος της ΕΣΕΕ δήλωσε: «Σε κάθε περίπτωση ήμασταν εντελώς ανέτοιμοι για τη διαδικασία του «μολών λαβέ». Αυτή η διαδικασία κλείνει το μάτι σε κάποιους. Η κυβέρνηση θεωρούσε ότι θα το κλείνει σε περισσότερους αλλά αυτό θα φαίνεται μέρα με τη μέρα και δεν θα το ξεχάσει ούτε ο έμπορος, ούτε ο καταναλωτής. Τα Χριστούγεννα για όλες τις επιχειρήσεις ή τουλάχιστον τις περισσότερες είναι το 20-30% του ετήσιου τζίρου. Γι’ αυτό υπάρχει μεγάλη ανησυχία και μεγάλος θυμός».
Αυτό που ζητάει η εμπορική κοινότητα από την κυβέρνηση, σύμφωνα με τα λεγόμενα του κ. Ψαρουδάκη να σχεδιάσει για τις επιχειρήσεις μια ειδική, αναλογική και ενισχυμένη επιστρεπτέα προκαταβολή, που να έχει σχέση με την μείωση του τζίρου σε σχέση με πέρυσι. Επιπλέον αναφέρει πως θα πρέπει να παραταθούν όλες οι ρυθμίσεις για την επαγγελματική στέγη και τις δόσεις για αργότερα και το σημαντικότερο να θεσμοθετηθεί η λειτουργία ενός ειδικού ακατάσχετου επιχειρηματικού τροφοδότη λογαριασμού (σύνδεση POS) για την ρευστότητα που απαιτούν οι επιχειρήσεις.
Όσον αφορά τα εποχιακά καταστήματα ο κ. Ψαρουδάκης χτυπάει το καμπανάκι του κινδύνου, με τις επιχειρήσεις που άνοιξαν στην Κρήτη και την υπόλοιπη Ελλάδα να είναι ελάχιστες, λόγω του ΚΑΔ που πρέπει να παρουσιάσουν. Πολλά από αυτά τα καταστήματα θα αναγκαστούν να φυλάξουν το εμπόρευμά τους για του χρόνου τέτοια εποχή επειδή δεν έχουν τη δυνατότητα να το πουλήσουν στο ενδιάμεσο διάστημα.
Αναλυτικά ο κ. Ψαρουδάκης σημείωσε για τα μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων: «Εάν ρωτάτε εμένα, θα έπρεπε κλείσουν τα πάντα βλέποντας την υγειονομική κατάσταση της χώρας και να σχεδιαστεί μία επιστρεπτέα ή μη επιστρεπτέα προκαταβολή ανάλογα με τη μείωση του τζίρου και σε κάθε περίπτωση τα φυσικά πρόσωπα των επιχειρήσεων θα πρέπει να λάβουν οικονομική ενίσχυση για να περάσουν αυτές τις μέρες με τα στοιχειώδη».

Δεν υπάρχουν σχόλια