....

....

ΜΕΣΩ ΟΜΠΑΜΑ ΚΑΙ "ΣΧΕΔΙΟ ΤΡΙΑΙΝΑ" Η ΑΝΤΕΠΙΘΕΣΗ ΤΣΙΠΡΑ...

Φελνίκος

 


Με οδηγό τον Μπαράκ Ομπάμπα θα πορευθεί το νέον έτος ο Αλέξης Τσίπρας. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης -επειδή η πανδημία, εκτός των άλλων, ανέδειξε και την ανάγκη ενίσχυσης των δομών δημόσιας υγείας- θεωρεί ότι η χώρα χρειάζεται ένα νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας. Όπως ο πρωην Αμερικανός Πρόεδρος ταυτίστηκε με την μεταρρύθμιση στο ασφαλιστικό σύστημα των ΗΠΑ έτσι και ο πρώην πρωθυπουργός θέλει να ταυτιστεί ο ίδιος με τη ριζική αναμόρφωση του ΕΣΥ. Όπως ο Μπαράκ Ομπάμα, εν πολλοίς κέρδισε τη δεύτερη προεδρική θητεία επειδή έδωσε σε περίπου 40.000.000 ανασφάλιστους Αμερικανούς πολίτες τη δυνατότητα να έχουν δωρεάν υγειονομική περίθαλψη έτσι και ο Αλέξης Τσίπρας θεωρεί ότι οι εξαγγελίες για ενίσχυση του δημόσιου χαρακτήρα της υγείας με προσωπικό, χρήματα και δομές θα βοηθήσουν τον ΣΥΡΙΖΑ να ανακάμψει πολιτικά και εκλογικά.

Τηρουμένων των αναλογιών, ένα "ObamaCare" αλά ελληνικά είναι αυτό που έχει στο μυαλό του ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και αμέσως μετά τις γιορτές θα παρουσιάσει αναλυτικά την πρότασή του. Στη χώρα μας το πρόβλημα δεν είναι να ενταχθούν οι ανασφάλιστοι στο δημόσιο σύστημα υγείας, αυτό λίγο πολύ υπάρχει, αλλά να αναμορφωθεί το υφιστάμενο καθεστώς, είναι η γνώμη του πρώην πρωθυπουργού. Τα προβλήματα που ανέδειξε η πανδημία δεν αφορούν μόνο τις ελλείψεις σε ΜΕΘ και προσωπικό, αλλά και τις δομές και τον τρόπο οργάνωσης της πρόληψης, θεραπείας και περίθαλψης. Στο νέο ΕΣΥ, σύμφωνα με την πρόταση που θα παρουσιάσει στις αρχές του νέου έτους ο Αλέξης Τσίπρας, θα δίνεται έμφαση στην πρωτοβάθμια υγεία (κέντρα υγείας, τομυ, οικογενειακός γιατρός, επισκέπτες υγείας) και στη διασύνδεσή της με την τοπική αυτοδιοίκηση, τους δήμους και τις περιφέρειες προκειμένου να αλλάξει ο χαρακτήρας της κεντρικότητας του συστήματος, όπου τα πάντα αποφασίζονται από το υπουργείο υγείας και περιστρέφονται γύρω από τα νοσοκομεία.

Επίσης, το νέο ΕΣΥ χρειάζεται, σύμφωνα με τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, να προικοδοτηθεί με επιπλέον 3,5 δις από τον κρατικό προϋπολογισμό. Από το 4,9% που είναι τώρα οι δαπάνες υγείας να πάνε στο 7%, που είναι και ο ευρωπαϊκό μέσος όρος. Επιπροσθέτως, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα υποστηρίξει ότι για το νέο ΕΣΥ και σε συνάρτηση με τις ανάγκες που ανέδειξε η πανδημία του covid-19 χρειάζονται 15.000 προσλήψεις σε γιατρούς, νοσηλευτικό και διοικητικό προσωπικό. Και ταυτοχρόνως αναμόρφωση του μισθολογίου όσων εργάζονται στο δημόσιο σύστημα υγείας. Γενναίες αυξήσεις σε μισθούς προκειμένου να γίνει ελκυστική η ένταξη των γιατρών στο ΕΣΥ, αλλά και για να σταματήσουν οι αποχωρήσεις είτε προς τα ιδιωτικά θεραπευτήρια είτε στο εξωτερικό. Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης έχει δώσει εντολή στους περί τα οικονομικά συμβούλους του να εξετάσουν και την παροχή, κυρίως φορολογικών κινήτρων προκειμένου οι γιατροί, που έχουν μεταναστεύσει, να επιστρέψουν οίκαδε.

Το (τηρουμένων των αναλογιών) "ObamaCare" αλά ελληνικά, κατά τον κ. Τσίπρα, είναι κάτι που ταιριάζει και ιδεολογικά στον ίδιον και τον ΣΥΡΙΖΑ, σε αντίθεση με τον Κυριάκο Μητσοτάκη και τη ΝΔ, που μόνο συγκυριακά και εξ ανάγκης τάσσονται υπέρ του ΕΣΥ. Μάλιστα, σε συνομιλητές του λέει ότι "όπως εγώ αναγκάστηκα, ένεκα του μνημονίου να αποδεχθώ, τις μεταρρυθμίσεις της τρόϊκας έτσι και ο νεοφιλελεύθερος Μητσοτάκης αναγκάζεται, λόγω της πανδημίας, να αποδεχθεί τον κενσυανισμό και να ομνύει στο ΕΣΥ όταν όλοι γνωρίζουμε ότι είναι υπέρ της ιδιωτικοποίησής της". Αυτός είναι και ο βασικός λόγος που ο πρώην πρωθυπουργός θεωρεί ότι η πρότασή του για το νέο ΕΣΥ, που ουσιαστικά σηματοδοτεί και την ενίσχυση του κράτους και του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του, θα βρει μεγάλη ανταπόκριση, όχι μόνο στο χώρο της υγείας, αλλά και ευρύτερα στην κοινωνία, που μετά τα μνημόνια δοκιμάζεται τώρα από τις απαγορεύσεις και τις καραντίνες λόγω κορονοϊού. "Η ενίσχυση του ρυθμιστικού ρόλου του κράτους και του δημόσιου χαρακτήρα των υπηρεσιών του", σύμφωνα πάντα με τη θεώρηση του Αλέξη Τσίπρα, "θα γίνεται ολοένα και πιο εναργής αφού οι πανδημίες ή άλλου χαρακτήρα παγκόσμιες απειλές, λόγω της κλιματικής αλλαγής, ενδέχεται να είναι συχνότερες. Και οπωσδήποτε η τηλεργασία, το ηλεκτρονικό εμπόριο και η τηλεκπαίδευση τροποποιούν τις εργασιακές και κοινωνικές σχέσεις και θα χρειαστούν νέες ρυθμίσεις από το κράτος για να μην καταστούν αφόρητες για τους ανθρώπους".

Σημειώνουμε ότι το "ObamaCare" αλά ελληνικά ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σκόπευε να το παρουσιάσει πριν τις γιορτές λίγο πριν τη συζήτηση στη Βουλή για τον προϋπολογισμό. Όμως ο πολιτικο-μηντιακός θόρυβος για το εξοχικό σπίτι που ενοικιάζει στο Σούνιο τον υποχρέωσε να το αναβάλει για μετά τις γιορτές προκειμένου να μην χαθεί στην τύρβη του πολέμου των αλληλοκατηγοριών που εκτοξεύονται για το (ενοικιαζόμενο) "κωλόσπιτο" που θα έλεγε και ο αείμνηστος Βαγγέλης Γιαννόπουλος. Ο Αλέξης Τσίπρας, σύμφωνα με καθόλα έγκυρες πληροφορίες, αρχικά δεν ήθελε να απαντήσει στα λεγόμενα και γραφόμενα όμως όταν είδε ότι αυτά συνεχίζονται και μάλιστα με την κυβέρνηση, δια στόματος Πέτσα, να ρίχνει φρύγανα στη φωτιά αποφάσισε, εκτός από τις ανακοινώσεις της Κουμουνδούρου, να δώσει, με συνέντευξή του στον ΑΝΤ1, ο ίδιος απαντήσεις. Τούτο έγινε επειδή ήταν αρκετοί (μεταξύ των οποίων και επιφανές στέλεχος από άλλο κόμμα, το οποίο είχε ταλαιπωρηθεί από αναπόδεικτες κατηγορίες πολιτικών του αντιπάλων) που τον συνεβούλευσαν "να μην το αφήσει να περάσει έτσι επειδή το γκριζάρισμα της εικόνας του έχει πολιτικό κόστος και οι αντίπαλοί του μπορεί να το επαναφέρουν στο μέλλον". Και φυσικά βρήκε την ευκαιρία να επιτεθεί στον πρωθυπουργό -το επιτελείο του οποίου θεωρεί ότι βρίσκεται πίσω από την "λάσπη" και την "ανοίκεια", όπως τη χαρακτηρίζει, "επίθεση που δέχεται, όταν μάλιστα", όπως λέει, "είμαι ο μόνος (πρώην) πρωθυπουργός που μένει στο νοίκι"- ζητώντας να καταθέσει και ο ίδιος τα στοιχεία για το σύνολο της περιουσιακής του κατάστασης.

Επιπροσθέτως, ο κ. Τσίπρας θεωρεί ότι η κυβέρνηση εκμεταλλεύθηκε το θέμα του εξοχικού του στο Σούνιο "για να στρέψει το ενδιαφέρον του κόσμου στα κουτσομπολιά και όχι στα σοβαρά προβλήματα της πανδημίας, της οικονομίας και των ελληνοτουρκικών". Και ο λόγος, σύμφωνα με όσα λέει ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης σε συνομιλητές του, είναι ότι "η κυβέρνηση και προσωπικά ο Μητσοτάκης αποδεικνύονται ανεπαρκείς στη διαχείριση και των τριών αυτών θεμάτων, τα οποία θα κυριαρχήσουν το 2021" και στα οποία ο Αλέξης Τσίπρας θα προσανατολίσει τη στρατηγική του κόμματός του με την κωδική ονομασία "τρίαινα". Ο ίδιος χαριτολογώντας λέει ότι ο ίδιος τη μόνη τρίαινα που γνωρίζει "είναι αυτή του καμακιού στο ψαροντούφεκου", στο οποίο ενίοτε το καλοκαίρι επιδίδεται όμως οι συνεργάτες του υποστηρίζουν ότι οι κατευθύνσεις που έχουν λάβει από τον αρχηγό τους για το 2021 συμποσούνται σε μια στρατηγική με τρεις αιχμές: α) τα ελληνοτουρκικά, β) την πανδημία και γ) την οικονομία.

Για τα ελληνοτουρκικά ο Αλέξης Τσίπρας στις κατ' ιδίαν συζητήσεις του υποστηρίζει ότι "τα συμπεράσματα του Συμβουλίου Κορυφής αποτελούν το χειρότερο δυνατό αποτέλεσμα για την Ελλάδα και αποδεικνύουν ότι ο Μητσοτάκης αδυνατεί να προασπίσει τα κυριαρχικα δικαιώματα και τα συμφέροντα της χώρας, την πιο κρίσιμη στιγμή". Μάλιστα, προσανατολίζεται να ζητήσει εξηγήσεις και ενημέρωση "για ποιό λόγο ο πρωθυπουργός δέχτηκε να προχωρήσει η Διάσκεψη της Ανατολικής Μεσογείου χωρίς εγγυήσεις ότι δεν θα διεξαχθεί με όρους που επιβαρύνουν ακόμα περισσότερο τα συμφέροντά μας είτε σε σχέση με το Κυπριακό είτε με τα ελληνοτουρκικά". Το ίδιο θα πράξει και για "την εξαφάνιση", από τα συμπεράσματα του Συμβουλίου Κορυφής, "της αναφοράς στο Αιγαίο παρά τον νέο τουρκικό νόμο για την περιοχή έρευνας και διάσωσης, τις δεκάδες NAVTEX, ασκήσεις και παραβιάσεις των τελευταίων μηνών". Μάλιστα, επειδή έχει τη γνώμη ότι το 2021 θα είναι χρονιά με μεγάλες εξελίξεις, ανακατατάξεις και διεργασίες στην περιοχή μας, οι οποίες σαφώς θα αφορούν και το Κυπριακό και τα Ελληνοτουρκικά δηλώνει, "δεδομένης της αδυναμίας του κ Μητσοτάκη να σταθεί αντάξιος των περιστάσεων", ότι ο ΣΥΡΙΖΑ "είναι ανοιχτός σε έναν ευρύτερο διάλογο με τις πολιτικές δυνάμεις του τόπου για μια εθνική στρατηγική στα ελληνοτουρκικά, ώστε το 2021 να μην έχει την κατάληξη του 2020".

Για την πανδημία ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης αποφεύγει -προσώρας και μέχρι να τελειώσει η καραντίνα- να ανεβάσει τους τόνους της κριτικής, αλλά αργότερα δηλώνει αποφασισμένος "να μην αφήσει την κυβέρνηση να σταθεί σε χλωρό κλαρί". Οι συνεργάτες του υποστηρίζουν ότι "τα λάθη, οι υστερήσεις, οι αστοχίες θα αναδειχθούν με τον πιο έντονο λόγο και τρόπο, ενώ στο μικροσκόπιο της έρευνας θα μπουν οι αποφάσεις και οι συμπεριφορές που προκαλούν τουλάχιστον απορίες και ερωτηματικά. Όλα θα περάσουν από κόσκινο μετά τον αγιασμό των υδάτων και την έλευση του εμβολίου". Να σημειώσουμε εδώ ότι η εκτίμηση του Αλέξη Τσίπρα -όπως φυσικά διαμορφώνεται από την ενημέρωση των επιστημόνων- είναι ότι "επιστροφή, ουσιαστικά, στην κανονικότητα θα έχουμε τον Σεπτέμβριο". Και τούτο επειδή ο εμβολιασμός του πληθυσμού για να επιτευχθεί το φράγμα της ανοσίας χρειάζεται ένα εξάμηνο. Και σε αυτό πρέπει να προσθέσουμε άλλον ενάμιση μήνα, που είναι το διάστημα (1 μήνας) ανάμεσα στις δύο δόσεις του εμβόλιου και του χρόνου (15 ημέρες) για να παραχθούν τα αντισώματα. "Ο χρόνος λοιπόν είναι μακρύς και ελλοχεύει ο κίνδυνος να συμπέσει ο εμβολιασμός με το τρίτο κύμα της πανδημίας που θα δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα για τους ανθρώπους, τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις".

Η τρίτη αιχμή της τρίαινας, και ενδεχομένως η πιο σημαντική, είναι η οικονομική καταστροφή που έχει επέλθει, στους μικρομεσαίους και τα μεσοστρώματα, λόγω της πανδημίας. Η εξ αριστερών κριτική στην πρόταση Πισσαρίδη και ιδιαίτερα στους τομείς και στον τρόπο που θα διοχετευθούν τα χρήματα από το Ταμείο Ανάκαμψης είναι οι αιχμές του αντιπολιτευτικού λόγου της Κουμουνδούρου. Και οι οποίες πέραν των αναγκών της επικαιρότητας, όπως θα περιγραφούν από τον Αλέξη Τσίπρα την Τρίτη στην συζήτηση για τον προϋπολογισμο, θα επιδιωχθεί να λάβουν τη μορφή συγκεκριμένης προγραμματικής αντιπρότασης, πιθανότατα 30 σημείων, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο κομματικού, αλλά και κοινωνικού, διαλόγου "προκειμένου να γίνουν από τους πολίτες κατανοητές οι διαφορές και οι προτεραιότητες ανάμεσα στην κυβέρνηση και την αντιπολίτευση, ανάμεσα στη συντηρητική και την προοδευτική παράταξη, ανάμεσα στη δεξιά και την αριστερά". Οι προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ συμπυκνώνονται σε πέντε άξονες παρεμβάσεων: Α) Δίκαιη Πράσινη μετάβαση με την κοινωνία μαζί Β) Για την αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου: ενίσχυση της εργασίας, έμφαση στην εργασία των νέων και των γυναικών, ενίσχυση μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων Γ) Δίκαιη Ψηφιακή Μετάβαση Δ. Κοινωνική συνοχή και Ε) Περιφερειακή Συνοχή – Αναζωογόνηση πόλεων και υπαίθρου.

Και επειδή αναφερθήκαμε στην αριστερά και τη δεξιά δεν μπορεί παρά να σημειώσουμε ότι η αντιπαράθεση ανάμεσα στους "προεδρικούς" και την "αριστερή μειοψηφία" μπορεί να έχει κοπάσει, αλλά στο παρασκήνιο συνεχίζεται. Και όχι μόνο για τα εσωκομματικά φέουδα, τα οποία λόγω της επ' αόριστον αναβολής του συνεδρίου δεν έχουν ιδιαίτερη αξία, αλλά και για το οικονομικό πρόγραμμα. Εδώ, όπως λένε, υπάρχει από τη μια πλευρά η (αριστερή;) τεχνοκρατική άμα και θεσμική προσέγγιση του Ευκλείδη Τσακαλώτου και από την άλλη η επιμονή των Παππά, Σπίρτζη και λοιπών (της μέχρι πρότινος ισχυρής προεδρικής ομάδας, η οποία εσχάτως αντιμετωπίζει προβλήματα συνοχής), στην επιδοματική πολιτική. Η οποία αποδοκιμάστηκε όταν με πρωτοβουλία του Αλέξη Τσίπρα, αλλά και ένεκα της θύελλας των αντιδράσεων που ξεσήκωσε στο εσωτερικό του κόμματος, απεσύρθη η τροπολογία που προέβλεπε να δοθεί 13ος μισθός στους αστυνομικούς και η οποία μάλιστα είχε κατατεθεί στη Βουλή την επομένη της, κατά τον ΣΥΡΙΖΑ, "αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας" που είχε επιδειχθεί στις εκδηλώσεις για τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου. Η επανακατάθεσή της για το σύνολο των εργαζομένων έγινε, σύμφωνα με τα λεγόμενα κεντρικού στελέχους της Κουμουνδούρου, "για να καλυφθεί η ντροπή και να σωθούν τα προσχήματα". Πάντως στον ΣΥΡΙΖΑ δεν πρόκειται να πλήξουν. Μετά το εξοχικό του Τσίπρα, τις δηλώσεις Καρανίκα και το επίδομα στους αστυνομικούς του Σπίρτζη ήλθε ο Πάνος Λάμπρου, μέλος της Πολιτικής Γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ, για να θέσει θέμα καταπάτησης δικαιωμάτων του Δημήτρη Κουφοντίνα, "αδιαφορώντας προφανώς αν έτσι ρίχνει νερό στο μύλο της κυβέρνησης και του μιντιακού κατεστημένου για να κατηγορήσουν" για μια ακόμη φορά τον ΣΥΡΙΖΑ για σχέσεις με την τρομοκρατία", όπως μάς λέει χαρακτηριστικά βουλευτής και πρώην υπουργός της πρώτης κυβέρνησης Τσίπρα...

matrix24.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.