Κρίσιμες φαίνεται να είναι οι επόμενες ημέρες μετά τη ραγδαία αύξηση των κρουσμάτων, τόσο για την Αττική όσο και για την υπόλοιπη Ελλάδα.

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, το μεσημέρι θα έχει σύσκεψη η Επιτροπή των λοιμωξιολόγων, μετά τη χθεσινή εκτόξευση των κρουσμάτων σε τετραψήφιο αριθμό, με τους ειδικούς να κρούουν από το πρωί ξανά τον κώδωνα του κινδύνου και την κυβέρνηση να μην μπορεί να αποκλείσει τίποτα, ακόμα και το ενδεχόμενο νέας καραντίνας.

Επίσης, το μεσημέρι η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής θα ενημερωθεί για την πορεία της πανδημίας από τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, τον υφυπουργό Προστασίας του Πολίτη, Νίκο Χαρδαλιά, τον Πρόεδρο του ΕΟΔΥ, Παναγιώτη Αρκουμανέα, καθώς και τον καθηγητή Σωτήρη Τσιόδρα.

Στην Ελλάδα οι "νεοφιλελεύθεροι" χρηματοδοτούνται από το κράτος. Εμείς... από εσάς! Στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr, κάνοντας κλικ εδώ.

Στο τραπέζι το καθολικό lockdown

«Το στοίχημα είναι να μην αυξηθούν εκθετικά για να μην έχουμε τα προβλήματα που είχε η Θεσσαλονίκη και είχαμε πριν τα Χριστούγεννα κι αυτό σημαίνει να μην διπλασιάζονται τα κρούσματα κάθε 3-4 ημέρες όπως είχε γίνει τον Οκτώβριο», ανέφερε ο καθηγητής Μικροβιολογίας στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, Αλκιβιάδης Βατόπουλος.

Από τη μεριά του και ο θανάσιος Εξαδάκτυλος, μέλος της επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, έκανε λόγο για την πιθανότητα επιβολής αυστηρότερων μέτρων ή και καθολικού lockdown εάν συνεχιστεί η ανοδική πορεία. «Δεν θα έχουμε το περιθώριο ημερών για να βλέπουμε πως θα εξελίσσονται τα πράγματα, θα πρέπει να τα προλαβαίνουμε εμείς» είπε σημειώνοντας πως «η ταχύτητα στην οποία χορεύει ο ιός δυναμώνει και τα βήματα "μπρος και πίσω" θα πρέπει να είναι ταχύτερα», τόνισε.

 

«Αυτό σημαίνει ότι την Παρασκευή θα πρέπει να κάνουμε βήμα προς τα πίσω. Οι δραστηριότητες που άνοιξαν πρόσφατα θα πρέπει να κλείσουν» είπε εξηγώντας ότι εάν υπάρξει αυξητική πορεία αναμενόμενη είναι η εισήγηση για αυστηρότερα μέτρα. «Εάν συνεχιστεί η αύξηση των κρουσμάτων δραστηριότητες όπως τα σχολεία πρέπει να κλείσουν» πρόσθεσε.

Την ίδια άποψη εξέφρασε και ο καθηγητής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου, Δημοσθένης Σαρηγιάννης ο οποίος επισήμανες πως η μοναδική λύση για να αποτραπεί η εξάπλωση του ιού είναι να υπάρξει καθολικό lockdown τύπου Μαρτίου για τρεις εβδομάδες.

Μεγάλη αύξηση ιικού φορτίου και στη Θεσσαλονίκη

Την ίδια στιμή ανησυχητική φαίνεται να είναι και η κατάσταση στην Θεσσαλονίκη, όπου παρουσιάζει μια αύξηση 50% στο ιικό φορτίο στα λύματα της πόλης.

Ο πρύτανης του ΑΠΘ και επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου, Νίκος Παπαϊωάννου, ανέφερε χακτηριστικά: «Διαπιστώνεται μία αύξηση του εβδομαδιαίου μέσου κυλιόμενου όρου -σύγκριση μετρήσεων της 27ης Ιανουαρίου, 29ης Ιανουαρίου και 1ης Φεβρουαρίου με τις αντίστοιχες της 20ης, 22ας και 25ης Ιανουαρίου- αλλά το στοιχείο έντονου προβληματισμού εντοπίζεται παρατηρώντας το διάγραμμα σε μεγαλύτερο χρονικό εύρος, από τη στιγμή που ουσιαστικά η επιδημιολογική καμπύλη είχε επιπεδωθεί. Συγκρίνοντας λοιπόν τη μέση τιμή συνολικά οκτώ μετρήσεων, από τις 11 έως τις 27 Ιανουαρίου, με την τιμή από τις δύο τελευταίες μετρήσεις της 29ης Ιανουαρίου και 1ης Φεβρουαρίου, η αύξηση που παρατηρείται στο ιικό φορτίο των λυμάτων είναι της τάξης του 50%», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρύτανης του ΑΠΘ και επιστημονικά υπεύθυνος του ερευνητικού έργου, καθ. Νίκος Παπαϊωάννου. 

tvxs.gr