....

....

ΕΓΓΡΑΦΟ ΕΙΔΙΚΕΥΟΜΕΝΩΝ ΓΝΑ «Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ» - ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ




     Οι ειδικευόμενοι ιατροί στο ΓΝΑ Γεννηματάς εδώ και ένα χρόνο βρισκόμαστε στην πρώτη γραμμή αντιμετώπισης της πανδημίας Covid-19 και ταυτόχρονα όλων των υπόλοιπων νοσημάτων μέσα σε εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες . Δηλώνουμε ότι αυτό θα εξακολουθήσουμε να κάνουμε .Καθώς όμως βρισκόμαστε στο τρίτο , φονικότερο κύμα της πανδημίας οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε σε όλους αρμόδιους και μη ότι η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στο νοσοκομείο μας είναι πραγματικά επικίνδυνη τόσο για τους εργαζόμενους όσο και για τους ασθενείς. 

     Από τη μία μέρα στην άλλη αποφασίζεται η μετατροπή ολόκληρων Τμημάτων σε κλινικές Covid-19, χωρίς καμία πρόβλεψη για προσωπικό και υποδομή καταλαμβάνοντας το 40 % των κλινών πια στο νοσοκομείο μετατρέποντάς το σταδιακά σε μίας νόσου εις βάρος των υπόλοιπων λειτουργιών. Το νοσηλευτικό προσωπικό μετακινείται πρόχειρα από τα ήδη υποστελεχωμένα άλλα τμήματα ,εξουθενωμένο με τις διπλές βάρδιες καθώς και ιατροί όλων των ειδικοτήτων, κυρίως των παθολογικών που οδηγούνται σε υπερεφημέρευση και εξάντληση. 

     Ως ειδικευόμενοι ιατροί του νοσοκομείου ¨Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ¨, εργαζόμενοι στον χώρο της υγείας και λειτουργοί του ιατρικού επαγγέλματος που ως κέντρο του έχει τον άνθρωπο, οφείλουμε να γνωστοποιήσουμε τα εξής: Το ΓΝΑ ¨Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ" υποδέχεται τόσο περιστατικά χωρίς κορονοιό όσο και περιστατικά κορονοιού για τη νοσηλεία και την περίθαλψη των οποίων έχει γίνει διακοπή της λειτουργίας άλλων κλινικών (Α΄ και Γ΄ Παθολογική, ΜΕΘ, ..... ) ενώ ταυτόχρονα η λειτουργία του νοσοκομείου έχει διατηρήσει τους προηγούμενους ρυθμούς της, παραμένοντας όταν εφημερεύει το μόνο εν ενεργεία κρατικό νοσοκομείο για την Αθήνα. Το φορτίο αυτών των κλινικών έχει κληθεί να σηκώσει ο υπόλοιπος παθολογικός τομέας με αξιοσημείωτη υπέρβαση του ορίου των εφημεριών και των επιτρεπόμενων ωρών εργασίας καθώς και την υπερβολική δυσαναλογία ιατρών - ασθενών που υποτιμά την παρεχόμενη περίθαλψη και θέτει σε κίνδυνο την υγεία των ασθενών τόσο με κορονοιό όσο και χωρίς κορονοιό. Δεν είναι λίγες οι φορές που καρδιολόγοι, ρευματολόγοι, ενδοκρινολόγοι και οι υπόλοιπες ειδικότητες του παθολογικού τομέα καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε πολύπλοκα περιστατικά που δεν άπτονται της ειδικότητάς μας, με όλους τους κινδύνους και τις δυσκολίες που αυτό συνεπάγεται. Πλέον και μετά την αποτυχία των ήδη ληφθέντων μέτρων ζητείται από ιατρούς του χειρουργικού τομέα να ενισχύσουν τη νοσηλεία των τμημάτων κόβιντ που ανήκουν στον Παθολογικό τομέα. Καλούνται να απαντήσουν εκείνοι, κι όχι εμείς οι εργαζόμενοι του νοσοκομείου στα ερωτήματα: ποιος θα υποδεχθεί το βαρύ τροχαίο ή την οξεία κοιλία όταν οι χειρουργικές κλινικές λειτουργούν με απώλειες, ποιος θα περιθάλψει το βαρύ πολυ-καταγματία και το μείζον τραύμα όλης της Αττικής όταν οι ορθοπαιδικές και χειορυργικές κλινικές στέλνουν ειδικευόμενους στην κλινική Covid και υπο-λειτουργούν, ποιος θα διαγνώσει και θα αναλάβει τον ασθενή με την ΚΕΚ ή το ραγέν ανεύρυσμα κοιλιακής αορτής, που χρήζουν άμεσης παρέμβασης όταν η νευροχειρουργική κλινική και η αγγειοχειρουργική κλινική αντίστοιχα στερούνται ειδικευόμενους. 

     Το ΓΝΑ ¨Γ. ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ¨ εφημερεύει για περιστατικά κόβιντ ενώ οι κλίνες που θα εξυπηρετήσουν την εφημερία δημιουργούνται εν μία νυκτί .Την ίδια στιγμή υπάρχουν διασωληνωμένοι ασθενείς σε κοινό θάλαμο λόγω έλλειψης κλινών στις ΜΕΘ, ασθενείς σε βαριά κατάσταση που χρήζουν εντατικότερης παρακολούθησης. Τέλος, κατά την περίοδο της πανδημίας και ειδικά κατά το τρίτο κύμα που διανύουμε δηλώνουμε ότι η εκπαιδευτική διαδικασία που αποτελεί τον βασικό ρόλο της ιατρικής ειδικότητας και έχει καθορισμένες προδιαγραφές καθώς και ορισμένο χρόνο υποτιμάται και θίγεται απόλυτα και είναι γνωστό ότι ο χρόνος ειδικότητας δεν επιστρέφεται. 

Με βάση τα παραπάνω απαιτούμε: 

 Άμεσα και μέσα σε διάστημα ημερών διορισμό των εν αναμονή ειδικευόμενων των οποίων οι θέσεις παραμένουν κενές και τροποποίηση των διαδικασιών με σκοπό την άμεση υλοποίησή τους. 

 Έγγραφη γνωστοποίησή μας για τη νομιμότητα των διαδικασιών που ακολουθούνται καθώς και για την ανάληψη της ευθύνης για την υποτίμηση των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας από την διοίκηση του νοσοκομείου. 

 Υποστήριξη του ΓΝΑ ¨Γ.ΓΕΝΝΗΜΑΤΑΣ¨ και από ένα τουλάχιστον ακόμα ιδιωτικό νοσοκομείο πλησίον του νοσοκομείου μας με σκοπό την αποσυμφόρηση του τμήματος ΤΕΠ Covid ώστε να ανακοπεί η βέβαιη μετατροπή του ιδρύματος σε νοσοκομείο –Covid η οποία είναι επιζήμια για τον χαρακτήρα της δημόσιας υγείας και καταστροφική για το Ε.Σ.Υ με τον συνοδό παραμερισμό των υπολοίπων νόσων. 

 Μείωση των ενεργών εφημεριών της Παθολογικής Κλινικής (Β΄ Παθολογική Κλινική, από κάθε 4 ημέρες σε κάθε 8 ημέρες) που είναι η μόνη που απέμεινε εν ενεργεία για γενικά περιστατικά, λόγω έλλειψης προσωπικού και μη ασφαλούς εφημέρευσης. Ο χρόνος αυτός θα χρησιμεύσει στο να καταφέρει να διεκπεραιωθεί η απαραίτητη νοσηλεία των ασθενών. 

 Να αρθεί η απαράδεκτη απόφαση για την περικοπή κατά των χειρουργείων και το κλείσιμο των εξωτερικών ιατρείων. 


Αθήνα 1/4/2021

ygeianet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.