....

....

Κορονοϊός - Νέα μέτρα: Στο τραπέζι κλείσιμο νυχτερινών κέντρων σε «κόκκινες περιοχές»


Πιθανή η ανάγκη για λήψη αυστηρότερων μέτρων μετά το νέο αρνητικό ρεκόρ κρουσμάτων

Η αναζοπύρωση της πανδημίας με το νέο αρνητικό ρεκόρ κρουσμάτων το οποίο σημειώθηκε το απόγευμα του Σαββάτου και τον ΕΟΔΥ να ανακοινώνει 4.696 σε ένα 24ωρο, την εκτόξευση των ημερήσιων κρουσμάτων στη Θεσσαλονίκη αλλά και το παράλληλο «κοκκίνισμα» της πλειοψηφίας των Περιφερειακών Ενοτήτων στον επιδημιολογικό χάρτη στη Βόρεια Ελλάδα να φέρνει νέα μέτρα για να αναχαιτιστεί η εξάπλωση του ιού με τον καθηγητή Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Ειδικών Γκίκα Μαγιορκίνη να αφήνει ανοιχτό ακόμα και το κλείσιμο νυχτερινών κέντρων σε «κόκκινες» περιοχές. 

Κρίσιμη ημέρα είναι η Τετάρτη όπου συνεδριάζει η Επιτροπή των εμπειρογνωμόνων του Υπουργείου Υγείας εξετάζοντας τη λήψη νέων μέτρων προκειμένου να ανασχεθεί το  πανδημικό κύμα. 

Μαγιορκίνης: Αργά ή γρήγορα όλοι θα έρθουμε σε επαφή με τον ιό

Για τη συνεχή αύξηση των κρουσμάτων κορονοϊού και το νέο, αρνητικό ρεκόρ που σημειώθηκε το Σάββατο, 20 Οκτωβρίου, μίλησε ο καθηγητής Επιδημιολογίας και μέλος της Επιτροπής Ειδικών Γκίκας ΜαγιορκίνηςΟ καθηγητής άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο της λήψης νέων μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας, μεταξύ των οποίων είναι και το κλείσιμο νυχτερινών κέντρων στις «κόκκινες» περιοχές.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Μαγιορκίνης, «Η συζήτηση αυτή τη στιγμή περιστρέφεται γύρω από την αύξηση των ρυθμών εμβολιασμού. Το βασικό στοιχείο που έχουμε στο μυαλό μας αυτή τη στιγμή είναι ότι η πιθανότητα εκρίζωσης του ιού έχει πρακτικά μηδενιστεί, δεν πρόκειται να φύγει, αργά ή γρήγορα όλοι μας θα έρθουμε σε επαφή με τον ιό και ο εμβολιασμός αποτελεί μονόδρομο για την επιστροφή στην κανονικότητα. Όποια μέτρα κι αν σκεφτόμαστε, πρέπει να είναι βιώσιμα σε βάθος χρόνου και το μόνο τέτοιο μέτρο είναι ο εμβολιασμός».

Ο καθηγητής δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να παρθούν μέτρα όπως αυτό της κοινωνικής αποστασιοποίησης αλλά, όπως είπε, «μόνο σε ακραίες συνθήκες σε περιοχές με χαμηλά ποσοστά εμβολιασμού και μόνο με την προοπτική να αρθούν μόνο όταν το επίπεδο εμβολιασμού ξεπεράσει ένα συγκεκριμένο ποσοστό». «Αν το σύστημα Υγείας φτάσει στα όριά του, τότε θα μπορούσαν να μπουν κάποια μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Ίσως να κλείσουν τελείως τα νυχτερινά κέντρα διασκέδασης στις "κόκκινες" περιοχές για κάποιο χρονικό διάστημα», υπογράμμισε στο ΣΚΑΪ. 

Αναφερόμενος σε «κόκκινες» περιοχές, όπως είναι η Θεσσαλία και η Ανατολική και Κεντρική Μακεδονία, ο Γκίκας Μαγιορκίνης δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο οι αποφάσεις για τα νέα μέτρα να ληφθούν και μέσα στην επόμενη εβδομάδα. «Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε έναν διαρκή και πιο σταθερό έλεγχο στην εστίαση και τη νυχτερινή διασκέδαση, όπου υπάρχει παραβατικότητα. Υπάρχουν τρόποι να αυξηθεί ο έλεγχος για τήρηση των μέτρων» είπε, αναφορικά με την επικείμενη συνεδρίαση της επιτροπής την Τετάρτη, 3 Νοεμβρίου.

Τέλος, ο επιδημιολόγος αναφέρθηκε στη Βρετανία όπου έχει δημιουργηθεί ένας κορεσμός μέσω της νόσησης στα άτομα που είναι πιο ευαίσθητα. Όπψς ανέφερε, κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί και στη χώρα μας, και θα έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση των αριθμών θανάτων και κρουσμάτων. «Αυτό, όμως, θα γίνει με βαρύ κόστος. Ο αριθμός θανάτων δεν πρόκειται να πέσει αν δεν αυξηθεί το επίπεδο εμβολιασμού», τόνισε.

Έρχονται μέτρα μετά το νέο μαύρο ρεκόρ στα κρούσματα

 

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες η νέα δέσμη περιοριστικών μέτρων αναμένεται να αφορά στους ανεμβολίαστους δεδομένου ότι αποτελούν την κοιννωική ομάδα η οποία κινδυνεύει περισσότερο. 

Μεταξύ των μέτρων που συζητούνται και φαίνεται να εξετάζει η κυβέρνηση προς εφαρμογή, είναι να γίνονται περισσότερα τεστ σε εργασιακούς χώρους ωστόσο η στο τραπέζι είναι επιπλέον μέτρα για τους μεικτούς χώρους, χωρίς να αποκλείεται το ενδεχόμενο να είναι υποχρεωτική η επίδειξη είτε τεστ είτε πιστοποιητικού εμβολιασμού για ανεμβολίαστους ακόμα και στους εξωτερικούς χώρους κάτι το οποίο για παράδειγμα ακολουθείται στη Γαλλία. 

Νέα κίνητρα λόγω ελλείψεων σε γιατρούς

Την ίδια ώρα δεδομένων των μεγάλων ελλείψεων σε κρίσιμες ιδιότητες γιατρών για τη μάχη με την πανδημία, κατατέθηκε η τροπολογία του υπουργείου Υγείας με την οποία αυξάνονται οι ειδικότητες γιατρών ΕΣΥ που δύνανται -με πρόσθετη αποζημίωση- να μετακινούνται σε άλλα νοσοκομεία του ΕΣΥ για την κάλυψη εφημεριών, λόγω έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών. Η μετακίνηση και οι αποζημιώσεις θα αφορούν στους ιατρούς κλάδου ΕΣΥ ειδικότητας, όχι μόνο αναισθησιολογίας, αλλά και παθολογίας και πνευμονολογίας-φυματιολογίας.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών για την εκπαίδευση και εξέταση των υποψήφιων οδηγών, το οποίο εισάγεται, προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής, την ερχόμενη Τετάρτη3 Νοεμβρίου 2021.

Τα κίνητρα για τους γιατρούς

Συγκεκριμένα, αυξάνονται οι ειδικότητες ιατρών κλάδου ΕΣΥ που δύνανται να μετακινούνται σε νοσοκομεία της ίδιας ή άλλης ΥΠΕ και ιδιωτών ιατρών που δύνανται να παρέχουν υπηρεσίες στα νοσοκομεία του ΕΣΥ για την κάλυψη εφημεριών, λόγω έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών.

Προβλέπεται μάλιστα ότι αποζημιώνονται, για χρονικό διάστημα έως την 31η.3.2022, κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και καθ' υπέρβαση της ανά βαθμό προβλεπόμενης ανώτατης μηνιαίας αποζημίωσης για ενεργό εφημεριακή απασχόληση, με το ποσό των διακοσίων πενήντα (250) ευρώ ανά εφημερία, οι ενεργές εφημερίες των ιατρών κλάδου ΕΣΥ ειδικότητας αναισθησιολογίας, παθολογίας και πνευμονολογίας καθώς και των υπηρετούντων σε Μονάδα Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) ιατρών κλάδου ΕΣΥ, που πραγματοποιούνται καθ' υπέρβαση του ανώτατου προβλεπόμενου ανά βαθμό και ζώνη αριθμού ενεργών εφημεριών, λόγω των έκτακτων συνθηκών που προκαλεί η διάδοση της πανδημίας του κορονοϊού COVID-19.

Ως ανώτατο όριο δαπάνης ορίζεται το ποσό των δύο εκατομμυρίων (2.000.000) ευρώ, για την κάλυψη των ως άνω εφημεριών, για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο 2021, ενώ με ΚΥΑ προσδιορίζεται το ύψος της δαπάνης για το χρονικό διάστημα από 1.1.2022 έως 31.3.2022. καθώς και επιμέρους σχετικά ζητήματα (κατανομή ποσού, διαδικασία, έλεγχος διάθεσής του κ.λπ.).

ΕΟΔΥ: Νέο αρνητικό ρεκόρ με 4.696 κρούσματα κορονοϊού

Τα νέα κρούσματα κορονοϊού σήμερα Σάββατο 30 Οκτωβρίου ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ. Σύμφωνα με την ενημέρωση, κατά το τελευταίο 24ωρο στην Ελλάδα καταγράφονται 38 νέοι θάνατοι ενώ στις ΜΕΘ των νοσοκομείων της χώρας νοσηλεύονται 404 διασωληνωμένοι ασθενείς. Τα νέα κρούσματα ανέρχονται συνολικά σε 4.696.

Σύμφωνα με την επιδημιολογική έκθεση του ΕΟΔΥ:

  • Τα νέα εργαστηριακά επιβεβαιωμένα κρούσματα της νόσου που καταγράφηκαν τις τελευταίες 24 ώρες είναι 4.696, εκ των οποίων 13 εντοπίστηκαν κατόπιν ελέγχων στις πύλες εισόδου της χώρας.
  • Ο συνολικός αριθμός των κρουσμάτων ανέρχεται σε 739.448 (ημερήσια μεταβολή +0.6%), εκ των οποίων 50.8% άνδρες.
  • Με βάση τα επιβεβαιωμένα κρούσματα των τελευταίων 7 ημερών, 159 θεωρούνται σχετιζόμενα με ταξίδι από το εξωτερικό και 3.023 είναι σχετιζόμενα με ήδη γνωστό κρούσμα. 
  • Οι νέοι θάνατοι ασθενών με COVID-19 είναι 38, ενώ από την έναρξη της επιδημίας έχουν καταγραφεί συνολικά 15.894 θάνατοι. Το 95.4% είχε υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω.
  • Ο αριθμός των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι είναι 404 (59.4% άνδρες). Η διάμεση ηλικία τους είναι 65 έτη.
  • To 79.7% έχει υποκείμενο νόσημα ή/και ηλικία 70 ετών και άνω. Μεταξύ των ασθενών που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι, 344 (85.15%) είναι ανεμβολίαστοι ή μερικώς εμβολιασμένοι και 60 (14.85%) είναι πλήρως εμβολιασμένοι.
  • Από την αρχή της πανδημίας έχουν εξέλθει από τις ΜΕΘ 3.312 ασθενείς.
  • Οι εισαγωγές νέων ασθενών Covid-19 στα νοσοκομεία της επικράτειας είναι 277 (ημερήσια μεταβολή -6.1%).
  • Ο μέσος όρος εισαγωγών του επταημέρου είναι 263 ασθενείς.Η διάμεση ηλικία των κρουσμάτων είναι 39 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη), ενώ η διάμεση ηλικία των θανόντων είναι 78 έτη (εύρος 0.2 έως 106 έτη).
  • ethnos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.