Ο φόβος του διχασμού στοιχειώνει το Μαξίμου
Το παρασκήνιο πίσω από το δισταγμό Μητσοτάκη για ναούς και υποχρεωτικότητα
Το κλίμα στην κυβέρνηση για την τραγελαφική απόφαση να εξαιρεθούν οι ναοί από την υποχρέωση των ανεμβολίαστων να επιδεικνύουν αρνητικό τεστ έχει προκαλέσει βαρύ μεν κλίμα σε μεγάλο μέρος του υπουργικού συμβουλίου, ωστόσο ταυτόχρονα είναι ενδεικτική του μεγάλου φόβου του Μεγάρου Μαξίμου.
Εξάλλου, συγκλίνουσες πληροφορίες αναφέρουν ότι η απόφαση να επιδειχθεί προνομιακή συμπεριφορά έναντι της Εκκλησίας ήταν κεντρική και δεν ήταν εισήγηση κάποιου «ούλτρα δεξιού» υπουργού. Με άλλα λόγια, ήταν ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης που έκρινε ότι στην παρούσα φάση που η πανδημία αρχίζει να δείχνει τα δόντια της, δεν υπάρχει η πολυτέλεια να ανοίξουν και νέα κοινωνικά μέτωπα.
Τρομάζουν τα «μέτωπα»
Σύμφωνα, λοιπόν, με ασφαλείς πληροφορίες, η κυβέρνηση έχει στα χέρια της στοιχεία από κυλιόμενες ποιοτικές μετρήσεις που δείχνουν ότι η κοινωνία «βράζει» και ότι αν πυροδοτηθούν πολλαπλά κοινωνικά μέτωπα, τότε μπορεί το αποτέλεσμα να είναι απολύτως απρόβλεπτο και εκρηκτικό. Σύμφωνα με συνομιλητές του πρωθυπουργού, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ούτε που θέλει να ακούει το σενάριο να δει συλλαλητήρια αντιεμβολιαστών ή άλλων εργαζομένων που θα αντιδρούν στον εμβολιασμό τους, εξ ού και προσώρας έχει αποφασίσει να εξαντλήσει -με ασύγγνωστο ρίσκο, ασφαλώς- τα περιθώρια ανάσχεσης της πανδημίας με τα προχθεσινά ημίμετρα. Άλλωστε, μιλώντας χθες στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του Mega, ο πρωθυπουργός κατέστησε σαφή τον φόβο του για τη δημιουργία μετώπων, ενώ παραδέχθηκε ότι για να σκεφτεί η κυβέρνηση για επέκταση της υποχρεωτικότητας του εμβολιασμού, θα πρέπει να καταλήξει σε απόφαση για την «τιμωρία» όλων όσοι δε θα ακολουθούσαν μία τέτοια ρύθμιση. Ωστόσο, αν η θέση σε αναστολή των υγειονομικών αποδείχθηκε διαχειρίσιμη κοινωνικά (καίτοι ισχύει το ακριβώς αντίστροφο στα νοσοκομεία…), στο Μαξίμου φοβούνται ότι αν ξαφνικά ανακοινωθεί ο υποχρεωτικός εμβολιασμός στο Δημόσιο, τότε θα γίνει… «επανάσταση». Στο ίδιο πλαίσιο, λοιπόν, απορρίφθηκαν και σκληρότερα μέτρα, όπως το «lockdown» για ανεμβολίαστους άνω των 60 ή ο εκ νέου περιορισμός του ωραρίου στην εστίαση -και δη στη νυχτερινή διασκέδαση. «Δεν θέλουμε να δούμε αρνητές 16άρηδες στις πλατείες με μπίρες και την αστυνομία να τούς κυνηγά», εξηγεί στο Matrix24.gr κορυφαίος παράγοντας του Μεγάρου Μαξίμου. Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, εξηγείται η απόφαση του πρωθυπουργού να μην προκαλέσει τη μήνιν των απείθαρχων μητροπολιτών και κατά τόπους ιερέων (που δεν είναι και λίγοι…), καθώς πολιτικά δεν μπορεί να αντέξει η κυβέρνηση τις εικόνες με αστυνομικούς να ελέγχουν πιστοποιητικά και τεστ εν ώρα Θείας Λειτουργίας τις Κυριακές…
Ρίσκο και αγωνία
Βεβαίως, όπως προαναφέρθηκε, η απόφαση του πρωθυπουργού να μην «σπάσει αβγά» προσώρας ενέχει ρίσκο. Κι αυτό διότι αρκετοί επιστήμονες φέρονται να έχουν επισημάνει στον Κυριάκο Μητσοτάκη ότι τα ανακοινωθέντα μέτρα που θα ισχύσουν από μεθαύριο, Σάββατο, μπορούν να καταστούν εν μέρει αποδοτικά μόνο υπό την προϋπόθεση της κατά κεραίαν τήρησής τους. Όμως, αν το ποσοστό τήρησης των μέτρων ακολουθήσει τα συνήθη της πανδημίας, δηλαδή κάτι μεταξύ του 60 και του 70%, τότε είναι αυτονόητο πως στα επιδημιολογικά δεδομένα θα αποτυπωθεί ότι αυτά τα μέτρα είναι σαν να… μην ελήφθησαν ποτέ. Και τότε θα ξεκινήσουν τα σοβαρά πολιτικά προβλήματα για τον Κυριάκο Μητσοτάκη.
Δεν υπάρχουν σχόλια