....

....

Εξωτερική πολιτική από τα Lidl - Κόντρες Μαξίμου-Δένδια - Ο Nick Hard «διαφημιστής» της Aegean - Ο ΥΠΑΜ ως ΥΠΕΞ



Εν μέσω της πρωτοφανούς διεθνούς κρίσης, εξαιτίας του Ουκρανικού, απίστευτο μπάχαλο παρατηρείται στην εξωτερική πολιτική. Το μέγαρο Μαξίμου «ψαλιδίζει» τον Ν.Δένδια. Ο Ν.Χαρδαλιάς μεταφέρει «ανθρωπιστική βοήθεια» φωτογραφιζόμενος με φόντο τον λογότυπο της Aegean. Και ο υπουργός Άμυνας εμφανίζεται σε ρόλο υπουργού Εξωτερικών

Υπό τις ισχυρές πιέσεις του ξένου παράγοντα, και ιδιαίτερα του αμερικανικού, φέρεται να έλαβε την απόφαση ο Κυριάκος Μητσοτάκης να εμπλέξει την Ελλάδα στον πόλεμο στην Ουκρανία.

Να σημειωθεί πως, πέραν των στρατιωτικών διευκολύνσεων που παρέχει η χώρα μας στις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ, η αποστολή πολεμικού υλικού στην Ουκρανία αποτελεί ευθεία εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο, αφού η Αθήνα παίρνει το μέρος ενός εκ των δύο εμπόλεμων πλευρών.

Άμεση εμπλοκή της Ελλάδας στον πόλεμο - Στέλνει οπλισμό στην Ουκρανία

Διπλωματικοί κύκλοι διερωτώνται εάν το μέγαρο Μαξίμου, προτού πάρει αυτή την απόφαση, έλαβε υπόψιν του ότι υπάρχει ελληνική μειονότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μαριούπολης, καθώς και ότι μπορεί να τη φέρει σε δύσκολη θέση, εφόσον οι ρωσικές δυνάμεις και οι φιλορώσοι αυτονομιστές καταλάβουν την πόλη, η οποία βρίσκεται υπό τον κλοιό τους.

Κατά Δένδια

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι ότι σε αυτή την κρίσιμη συγκυρία για την Ελλάδα και όλο τον κόσμο, το μέγαρο Μαξίμου περί άλλα τυρβάζει. Ειδικότερα, ασχολείται με το πως θα ψαλιδίσει τον Ν.Δένδια μέσω στοχευμένων διαρροών στα -φίλα προσκείμενα σε αυτό- ΜΜΕ.

Να σημειωθεί ότι ο Νίκος Δένδιας δεν εκλήθη να παραστεί στην πρόσφατη σύσκεψη στο μέγαρο Μαξίμου, όπου αποφασίστηκε η αποστολή πολεμικού υλικού στην ουκρανική πλευρά.

Προς «καρατόμηση» Δένδια;

Βέβαια, οι πληροφορίες, σύμφωνα με τις οποίες το μέγαρο Μαξίμου αποσκοπεί στο «ψαλίδισμα» του Ν.Δένδια, δεν είναι καινούργιες.

Το Antinews, ήδη προ εβδομάδων, σημείωνε ότι, «σύμφωνα με πληροφορίες, «μυστικές» δημοσκοπήσεις που γίνονται για υπουργούς και πολιτικούς της ΝΔ, δείχνουν τον υπουργό Εξωτερικών με ποσοστά αντίστοιχα ή και υψηλότερα αυτών του πρωθυπουργού. Κάτι που φαίνεται να προκαλεί ενόχληση στο μέγαρο Μαξίμου».

Κόντρα Δένδια-Τούρκου πρέσβη στη Νορβηγία: Ο Τούρκος διπλωμάτης έκανε τη δουλειά του. Οι δικοί μας;

Ο Nick Hard και η Aegean

Αν και το μέγαρο Μαξίμου, μέσω των διαρροών του, κατηγορεί τον Νίκο Δένδια πως ό,τι κάνει, το πράττει προκειμένου να διαφημίσει τον εαυτό του, η τακτική που το ίδιο ακολουθεί δε φαίνεται να διαφέρει από αυτήν του Ν.Δένδια.

Συνολικότερα, βέβαια, αυτή η κυβέρνηση, σε όλους τους τομείς φημίζεται περισσότερο για την επικοινωνία, παρά για την παραγωγή πολιτικής.

Τώρα, λοιπόν, το μέγαρο Μαξίμου έστειλε τον υφυπουργό Άμυνας, Νίκο Χαρδαλιά, για να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στην Πολωνία και από εκεί στην Ουκρανία, και στους ομογενείς. Βοήθεια που είναι αμφίβολο εάν θα φτάσει ποτέ, ιδιαίτερα στους ομογενείς, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους βρίσκονται σε εμπόλεμες ζώνες.

Η «αποστολή» που ανατέθηκε στον Ν.Χαρδαλιά είναι ηλίου φαεινότερο ότι του δόθηκε, προκειμένου να έχει και αυτός ένα κομματάκι δημόσιας προβολής. Εξάλλου, στο υπουργείο Άμυνας, η ηγεσία του έχει φροντίσει να μην του ανατεθούν ουσιαστικά καθήκοντα.

Και τι έκανε ο Nick Hard, ο οποίος «αναδομήθηκε» στον ανασχηματισμό, πέρυσι το καλοκαίρι, ως αποδιοπομπαίος τράγος των πυρκαγιών και του κορονοϊού;

Παρέδωσε την «ανθρωπιστική» βοήθεια, ασπαζόμενος τον Ουκρανό ένστολο και καταγγέλλοντας τους Ρώσους, με φόντο το λογότυπο της ιδιωτικής αεροπορικής εταιρείας, Aegean, με αεροσκάφος της οποίας μεταφέρθηκε η βοήθεια.

Ως γνωστόν, η κυβέρνηση έχει καταγγελθεί από την αντιπολίτευση, επειδή έδωσε στην εταιρεία εξαιρετικά μεγάλη οικονομική βοήθεια εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού.

Σκόπιμο είναι, πάντως, να συμβουλεύσει κάποιος τον Ν.Χαρδαλιά ότι σε κρατικές αποστολές ένας υπουργός αποφεύγει να προβάλλει την εταιρεία. Ακόμα κι' αν δέχτηκε να κάνει τη μεταφορά της βοήθειας τσάμπα.

Εξωτερική πολιτική από τα Lidl - Κόντρες Μαξίμου-Δένδια - Ο Nick Hard «διαφημιστής» της Aegean - Ο ΥΠΑΜ ως ΥΠΕΞ 430071 photo

Εξωτερική πολιτική από τα Lidl - Κόντρες Μαξίμου-Δένδια - Ο Nick Hard «διαφημιστής» της Aegean - Ο ΥΠΑΜ ως ΥΠΕΞ 430076 photo

Αντ' αυτού υπουργός Εξωτερικών

Σε αυτό το αλαλούμ έρχεται να προστεθεί και η εμφάνιση του υπουργού Άμυνας, Νίκου Παναγιωτόπουλου, σε ρόλο υπουργού Εξωτερικών. Να σημειωθεί ότι στη σύσκεψη για την αποστολή οπλισμού στην Ουκρανία, στο μέγαρο Μαξίμου, παρόντες ήταν ο υπουργός Άμυνας και ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ. Όχι ο υπουργός Εξωτερικών.

Τώρα, λοιπόν, ο υπουργός Άμυνας προβαίνει σε δηλώσεις που εμφανώς ξεπερνούν τον ρόλο του και μπαίνει στα χωράφια του υπουργείου Εξωτερικών. Κάτι που επανειλημμένως, βέβαια, έχει πράξει στο παρελθόν, αν και με ατυχέστατες δηλώσεις τόσο στα ελληνο-τουρκικά, όσο και στα ελληνο-ρωσικά.

Με αφορμή την αποστολή οπλισμού στην Ουκρανία, «κατόπιν κατευθύνσεων του υπουργού Άμυνας, και σύμφωνα με τις αποφάσεις που ελήφθησαν μετά τη σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό», όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου, ο Ν.Παναγιωτόπουλος, μεταξύ άλλων, δήλωσε ότι:

«Η επίθεση της Ρωσίας εναντίον της Ουκρανίας, στρέφεται επίσης κατά της Ευρώπης και του ελεύθερου κόσμου. Η Ελλάδα καταδικάζει τις αναθεωρητικές ενέργειες της Ρωσίας, που στοιχίζει τη ζωή πολλών αθώων ανθρώπων. Εκφράζουμε τη βαθύτατη θλίψη μας για το θάνατο των Ουκρανών που μάχονται για την πατρίδα τους. Καταδικάζουμε απερίφραστα τις συνεχιζόμενες αεροπορικές επιθέσεις που είχαν ως αποτέλεσμα το θάνατο πολλών αμάχων, μεταξύ των οποίων και δέκα μελών της ελληνικής κοινότητος στη Μαριούπολη».

Ο ίδιος είπε, επίσης, ότι «για πρώτη φορά, η ΕΕ θα χρηματοδοτήσει την αγορά και την παράδοση όπλων και άλλης βοήθειας για ενίσχυση της ανθεκτικότητας μιας χώρας που δέχεται επίθεση», καθώς και ότι η Αθήνα χαιρετίζει μια τέτοια κίνηση.

Επιπλέον, κινούμενος στην αμερικανική γραμμή, είπε ότι «είναι καιρός τα κράτη μέλη της ΕΕ να δαπανήσουν περισσότερα για την άμυνα».

Κατά Καραμανλικών

Παράλληλα, όπως όλα δείχνουν, η κυβέρνηση ασχολείται περισσότερο με τα εσωκομματικά της μαγειρέματα, παρά με τα καυτά θέματα της εξωτερικής πολιτικής. Είναι εμφανέστατο ότι υποτάσσει την εξωτερική πολιτική στα δικά της εσωτερικά κομματικά παίγνια και συμφέροντα.

Η στόχευση κατά Δένδια, δεν αποσκοπεί μόνο να ψαλιδίσει έναν «δελφίνο» για τη θέση του αρχηγού της ΝΔ, αλλά και να πλήξει άλλες τάσεις εντός του κόμματος. Όπως, μεταξύ άλλων, τους Καραμανλικούς.

Σε δημοσίευμα - μπηχτή κατά του Δένδια από ΜΜΕ του συγκροτήματος Μαρινάκη, εκτός των άλλων, αναφέρεται: «Εσχάτως κυκλοφορεί ότι ο υπουργός (σ.σ. Δένδιας) συμβουλεύεται στενά καθηγητή που ανήκε στο καραμανλικό στρατόπεδο , έχει θητεύσει στο υπουργείο (σ.σ. ενδεχομένως εννοεί πρώην υφυπουργό) και το τελευταίο διάστημα ξιφουλκεί κατά των κυβερνητικών επιλογών στην εξωτερική πολιτική. Όλα αυτά δε διαφεύγουν προφανώς την προσοχή του Μεγάρου Μαξίμου».

Και, βέβαια, τις μπηχτές συνοδεύει φημολογία περί «αναδόμησης» του υπουργού Εξωτερικών. Εύλογα, ωστόσο, προκύπτει σειρά ερωτημάτων:

-Έχει, άραγε, κάποιους καλύτερους από τον Ν.Δένδια το μέγαρο Μαξίμου για τη θέση του υπουργού Εξωτερικών; Διότι, ναι μεν ο Ν.Δένδιας δεν ήξερε τίποτα από εξωτερική πολιτική, αλλά στα τρία χρόνια που είναι στο πόστο όλο και κάποια εμπειρία απέκτησε.

-Έχει ξεχάσει το μέγαρο Μαξίμου ότι, το 2019, μετά τις εκλογές, «άνθρωπός» του, διπλωμάτης, έλυνε και έδενε στο υπουργείο Εξωτερικών, με ολέθριες συνέπειες γι' αυτό το νευραλγικής σημασίας υπουργείο; Τότε είχε προκληθεί σοβαρό αλαλούμ. Κάτι που, με ευθύνη Δένδια, συνεχίζεται και σήμερα.

«Μανατζαραίοι» στο υπουργείο Εξωτερικών - Διπλωμάτες στα θρανία

-Έχει αναρωτηθεί το μέγαρο Μαξίμου αν το δυναμικό «συμβούλων» που περιστοιχίζει τον πρωθυπουργό είναι κατώτερο από αυτό του υπουργείου Εξωτερικών, ή σκέφτεται να προωθήσει σε μια ενδεχόμενη «αναδόμηση» Δένδια κάποιους... καθηγητάδες οι οποίοι θα δέχονταν ακόμα και τη θέση του πορτιέρη σε κάποιο υπουργείο, μόνο και μόνο για να βρίσκονται στην επικαιρότητα;

-Τέλος, θα δεχτεί ο Ν.Δένδιας μια «αναδόμηση»; Ως γνωστόν, έχει χρηματίσει υπουργός Δημόσιας Τάξης, Άμυνας, κ.λ.π. Θα δεχόταν την υποβάθμισή του, μέσω της επιστροφής του, σε κάποια από αυτές τις θέσεις; Θεωρητικά, η μόνη «ανώτερη» είναι η θέση του «ψυγείου» του αντιπροέδρου της κυβέρνησης ή της «ηλεκτρικής καρέκλας» του υπουργού Οικονομικών.

Ανακάλυψαν την... Αμερική

Αν και τα τελευταία χρόνια ο Ν.Δένδιας ετύγχανε σκανδαλώδους προστασίας από τα μεγάλα -φιλοκυβερνητικά- ΜΜΕ, τώρα τον «πυροβολούν». Και μάλιστα τον στοχοποιούν για πολύ σοβαρά ζητήματα εξωτερικής πολιτικής.

Το κείμενο των παραπολιτικών του «Βήματος» με τίτλο «Έργα και ημέρες του Νίκου Δένδια», είναι ενδεικτικό. «Τις τελευταίες ημέρες -γράφει- δεν έχουν λείψει στο υπουργείο Εξωτερικών οι φωνές κριτικής για ορισμένες επιλογές του Νίκου Δένδια.

Η απόφασή του να μεταβεί στην Αφρική για να επισκεφθεί τη Σενεγάλη και το Πράσινο Ακρωτήρι, όπου ευτυχώς αποφάσισε να μην πάει, αλλά επέστρεψε εσπευσμένα στην Αθήνα, σχολιάστηκε μάλλον αρνητικά με δεδομένες τις πληροφορίες που συνέρρεαν τα τελευταία 24ωρα ότι επίκειται ρωσική εισβολή στην Ουκρανία.

Ίσως βέβαια όλα αυτά να είναι το κερασάκι στην τούρτα καθώς μοιάζει να διαμορφώνεται ένα κλίμα δυσθυμίας για τη γενικότερη στάση του υπουργού Εξωτερικών. Από ορισμένες πλευρές ακούγεται ότι πλέον ο κ.Δένδιας κινείται αποκλειστικά με κριτήριο την προσωπική του εικόνα και αποφεύγει επιμελώς διάφορες καυτές πατάτες που θα την τσαλάκωναν».

Απάντησε η Ελλάδα στον ΟΗΕ;

Στο δημοσίευμα - μπηχτή αναφέρεται ακόμα ότι «η καθυστέρηση αποστολής της απαντητικής επιστολής στα Ηνωμένα Έθνη σχετικά με τη σύνδεση αποστρατιωτικοποίησης και κυριαρχίας επί ελληνικών νησιών που προωθεί η Άγκυρα έχει ξενίσει, ενώ και η γενικότερη στάση του έναντι των διερευνητικών επαφών μοιάζει πολύ αμφίθυμη».

Τώρα τα «ανακάλυψαν» όλα αυτά; Το Antinews εδώ και καιρό τα επισημαίνει. Άραγε, τώρα πήρε είδηση το μέγαρο Μαξίμου ότι έχουν περάσει πάνω από τέσσερις μήνες από την τελευταία επιστολή του Τούρκου μόνιμου αντιπροσώπου στον ΟΗΕ, Σινιρλίογλου, και ότι η Ελλάδα δεν έχει απαντήσει στους τουρκικούς ισχυρισμούς; Πολύ... γρήγορα αντανακλαστικά έχει ο Κ.Μητσοτάκης στα εθνικά θέματα!

Οι ομογενείς στην Ουκρανία

Να σημειωθεί, επίσης, ότι τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή τις εξελίξεις στην Ουκρανία, μετά το κλείσιμο της ελληνικής πρεσβείας στο Κίεβο, μέσω διαρροών από το μέγαρο Μαξίμου, καταβλήθηκε προσπάθεια να επιρριφθεί η ευθύνη γι' αυτό πρωτίστως στον Έλληνα πρέσβη στο Κίεβο και, εμμέσως πλην σαφώς, στο υπουργείο Εξωτερικών που το επέτρεψε.

Ταυτόχρονα, δε, επιχειρήθηκε να αποδοθούν τα εύσημα στο μέγαρο Μαξίμου -και όχι στο υπουργείο Εξωτερικών- επειδή παρέμειναν ανοικτά τα ελληνικά προξενεία σε περιοχές με ομογενείς, όπως στη Μαριούπολη και την Οδησσό.

Άραγε, το μέγαρο Μαξίμου δεν είχε καν ακούσει ότι τα δύο τελευταία χρόνια το ελληνικό προξενείο στη Μαριούπολη ήταν ακέφαλο και μόλις πρόσφατα εστάλη πρόξενος;

Ιδού τι γράφει η εφημερίδα, Παρόν: «Έτρεχαν και δεν προλάβαιναν στο Νεοκλασικό (σ.σ. υπουργείο Εξωτερικών) όταν ξέσπασε η κρίση στην Ουκρανία, καθώς είχε ανακοινωθεί η τοποθέτηση γενικού προξένου στη Μαριούπολη, αλλά ακόμη δεν είχε εγκατασταθεί στη θέση του. Έτσι εν μέσω ιαχών πολέμου, ο vέος γενικός πρόξενος, κ.Ανδρουλάκης, ξεκίνησε για τη Μαριούπολη όπου βεβαία δε θα έχει καν τον χρόνο να εγκλιματιστεί και να μάθει τα κατατόπια , αφού η κρίση έχει ήδη ξεσπάσει. Το γενικό προξενείο είχε μείνει ακέφαλο την τελευταία διετία, καθώς βεβαίως κανείς δεν προτιμά αυτά τα πόστα όταν μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε Νέα Υόρκη, Λονδίνο και Παρίσι και αυτή είναι μια ακόμη αδυναμία του συστήματος οργάνωσης και διοίκησης του υπουργείου Εξωτερικών».

Για φωτογραφίες και μόνο

Το Antinews, επίσης, εγκαίρως είχε επισημάνει τις βιαστικές και υψηλού ρίσκου κινήσεις Δένδια να επισκεφθεί τη Μαριούπολη, πόλη με ελληνικό πληθυσμό στη νοτιοανατολική Ουκρανία, καθώς και τη Μόσχα στη συνέχεια.

Επισκέψεις περισσότερο για τις φωτογραφίες και λιγότερο επί της ουσίας. Πόσο μάλλον, αφού ο ίδιος δεν κόμιζε καμία ουσιαστική ελληνική θέση για διπλωματική διαμεσολάβηση ανάμεσα στη Δύση, τη Ρωσία και την Ουκρανία.

Ο Λένιν πέθανε. Ζήτω ο «νέος Τσάρος» και η νέα διεθνής τάξη πραγμάτων

Ο Ν. Δένδιας στο... ουκρανικό «μέτωπο»

Τώρα, προκειμένου να τον ψαλιδίσει, το μέγαρο Μαξίμου «ανακαλύπτει» -κατόπιν εορτής- ότι ήταν λάθος η επίσκεψή του στη Μόσχα, και, βέβαια, η ατυχής δήλωσή του ότι ο Ρώσος ομόλογός του τον διαβεβαίωσε ότι η Ρωσία δε θα εισβάλλει στην Ουκρανία;

Να σημειωθεί, τέλος, ότι ο Νίκος Δένδιας δε συνόδευσε τον πρωθυπουργό ούτε στο τριήμερο ταξίδι του (κάτι μεταξύ δουλειάς και αναψυχής) στο Μόναχο για τη Διάσκεψη για τη διεθνή ασφάλεια. Μαζί του, ο Κ.Μητσοτάκης είχε τον Ν.Παναγιωτόπουλο.

Μητσοτάκης στη Διάσκεψη του Μονάχου: Για δουλειές ή για τουρισμό;

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι η Αθήνα πρέπει να περιορίσει την επικοινωνία και να σκύψει σοβαρά πάνω από την εξωτερική πολιτική. Οι εποχές είναι κάτι παραπάνω από δύσκολες.

antinews.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.