Φίλιππος Πσπαστεργιόπουλος Δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες.
Συνδικαλιστικά, ποιοι είμαστε;
Παρακολουθούμε μια σειρά γεγονότων που αφορούν το Εθνικό Σύστημα Υγείας και το μικρόκοσμο του ΕΚΑΒ, πάντα σε σχέση με τους εργαζόμενους και το πώς όλα αυτά έρχονται και επηρεάζουν τους πολίτες και τις παρεχόμενες υπηρεσίες. Λίγο πολύ τα προβλήματα των οργανισμών είναι ίδια, απλά αλλάζουν οι λέξεις στα δημοσιεύματα. Ρεπορτάζ καθημερινά, χωρίς να διαψεύδονται από διοικήσεις οργανισμών, που αφορούν οφειλές σε δεδουλευμένα προς τους εργαζόμενους, οφειλόμενα ρεπό και άδειες περασμένων ετών, που το υπουργείο σπεύδει να νομοθετήσει ηρωικά για να μην χαθούν (λες και μας κάνει χάρη που θα μας δώσει την άδεια κάποτε…). Νομοθετήματα για μετακινήσεις εργαζομένων στη υγεία λόγω ¨εκτάκτων και επειγουσών αναγκών¨, Καθημερινές καταγγελίες και αιτήματα για ίδρυση τομέων του ΕΚΑΒ σε επαρχιακές περιοχές οι οποίες επισφραγίζονται και με εθιμοτυπικές φωτογραφίες(!) στο γραφείο της διοίκησης.
Που κολλάει ο συνδικαλισμός σε όλα αυτά θα πείτε. Ποια είναι η δική μας στάση στα παραπάνω; Απεμπολήσαμε το ρόλο μας πανηγυρικά ή μπερδέψαμε το ρόλο του εργαζόμενου με αυτόν της διοίκησης; Ως εργαζόμενοι έχουμε τη μεγαλύτερη ευθύνη για τα οφειλόμενα ρεπό που μας χρωστάει ο εργοδότης, ας το καταπιούμε αυτό και ας κοιταχτούμε στον καθρέφτη, το ίδιο και για την κατάσταση στις στεγάσεις των τομέων. Έχουμε τη μεγαλύτερη ευθύνη για ότι μας συμβαίνει επειδή δεν είμαστε κυρίαρχα συνδικαλιστικά όργανα.
Κανείς δεν εμπόδισε τη διοίκηση να κάνει προσλήψεις, αλλά με τη δική μας στάση προτιμάει να οφείλει χιλιάδες ρεπό. Ποιες οι εναλλακτικές; Σταματάει εδώ και τώρα η αιμορραγία των οφειλόμενων ρεπό και η διοίκηση έρχεται σε δημόσια διαβούλευση με το ανώτερο συνδικαλιστικό όργανο για την χορήγηση τους.
Πως θα γίνει αυτό στη πράξη;
1ον κάνοντας άμεσα προσλήψεις.
2ον εναλλακτικά, κόβοντας δύναμη από την κίνηση για να ξεχρεώσει τα ρεπό και να εκδίδει πρόγραμμα με τα ρεπό κανονικά. Και τα δυο είναι δικές της επιλογές, απολύτως. Ο ρόλος μας τώρα ξεκινάει, σε αυτό το σημείο είμαστε εμείς κυρίαρχοι στο θέμα που λέγεται ημερήσια ανάπαυση και που κάποιοι, παλαιότερα έδωσαν τη ζωή τους για αν μπορείς εσύ δυο μέρες την εβδομάδα να αφιερώνεσαι στην οικογένεια σου.
Γκρίνια για τις συνθήκες στις στεγάσεις και τις βάσεις των τομέων. Ποιος εμπόδισε τα σωματεία να απαιτήσουν ελέγχους από τις αρμόδιες αρχές; Απεμπολήσαμε και εδώ το δικαίωμα μας ως πολίτες για το κεκτημένο της υγιεινής και ασφάλειας στην εργασία. Αλήθεια γιατί κάνουμε αυτή τη χάρη στο αφεντικό μας; Όταν δεν απαιτείς έλεγχο για την υγιεινή και ασφάλεια, επίσημα συνάδελφε, μη μπαίνεις στον κόπο να γράφεις αρλούμπες στο fb. Έπαψες να είσαι κυρίαρχος στην υγιεινή και ασφάλεια, αφήνεις να συμβαίνουν πράγματα σε βάρος σου. Οι δικαιολογίες, ανεπίσημα πάντα, αστείες, αστείες, αστείες.
Σε ένα θέμα που δεν κρίθηκε από κανέναν, ούτε μπήκε κανείς στον κόπο να προσφύγει για τον νόμο περί μετακινήσεων, λόγω επειγουσών και εκτάκτων αναγκών. Φωτογραφικά έγινε όλο αυτό για την κάλυψη τουριστικών περιοχών, γιατί αν πραγματικά επρόκειτο για επείγουσες και έκτακτες ανάγκες, υπήρχαν από παλιά νόμοι που μπορούσαν να θέσουν τον υγειονομικό μηχανισμό σε εγρήγορση και μετακίνηση, τουλάχιστον οι εργαζόμενοι το απέδειξαν σε χρόνια που η δημόσια διοίκηση και το ΕΣΥ ήταν υπό κατασκευή. Οι τουριστικές περιοχές λοιπόν, κατά τη νομοθεσία, τίθενται σε έκτακτη ανάγκη το καλοκαίρι επειδή το καλοκαίρι έρχεται εκτάκτως; Τότε λοιπόν ο κρατικός μηχανισμός καλείται επειγόντως να αναπληρώσει όλα τα κενά, που δεν μερίμνησε να καλύψει ΠΟΤΕ; Καταρρέει όλο αυτό και χάνει τη σοβαρότητα του όταν, αποδεδειγμένα μετακινούνται εργαζόμενοι από υποστελεχωμένους τομείς, σε τουριστικό τομέα και την ίδια χρονική στιγμή από τον τουριστικό τομέα μετακινούνται εργαζόμενοι για αλλού. Δεν είμαστε όλοι αφελείς, τουλάχιστον μην μας υποτιμάτε.
Στο ΕΚΑΒ, προσλήψεις χωρίς την απαιτούμενη άδεια ασκήσεως, επίσημα, φωναχτά, να στο τρίβουν στα μούτρα ότι θα φέρνουμε οδηγούς από αλλού όταν γουστάρουμε και όταν θέλουμε, με τη σφραγίδα φωτογραφικών νόμων. Μιλήστε για αυτά συνάδελφοι, δεν γίνεται διαφορετικά.
Πολλά είναι τα ζητήματα που μας απασχολούν, μη κρυβόμαστε, δεν θα σας τα παραθέσω, θα κουράσω.
Χρησιμοποίησα τη λέξη κυρίαρχος-κυρίαρχα σωματεία παραπάνω. Δεν το έκανα για να καλέσω σε συνδικαλιστική αναρχία συνδικαλιστικό τραμπουκισμό του τύπου ¨κάνουμε ότι γουστάρουμε¨, αλλά το κυρίαρχο συνδικαλιστικό όργανο είναι αυτό που ενεργεί με βάση της δικές του αρχές και αξίες και όχι τις ανάγκες της εργοδοσίας. Τα προβλήματα της εργοδοσίας θα τα λύσει η ίδια η εργοδοσία και τα δικά μας εμείς. Δεν μπορεί από δω και πέρα τα συνδικαλιστικά όργανα να αφήνουν στην πρόθεση της διοίκησης θέματα όπως ρεπό, υγιεινή και ασφάλεια, δεδουλευμένα και όλα τα άλλα, τα αμέτρητα. Αυτά είναι δικά μας, τα λύνουμε εμείς αναγκάζοντας τη διοίκηση να πάρει μέτρα για να λυθούν.
Μέσα σε όλο αυτό ο καθοριστικός παράγοντας είναι το σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο τα διοικητικά συμβούλια των σωματείων, είναι έτοιμοι για τη ρήξη οι εργαζόμενοι;
Δεν έχουμε πολλές ευκαιρίες.


ποια ρήξη ; εκτός έδρας να πέφτουν στα νησάκια κι άγιος ο θεός. Τα ρεπό μην τα κλαίς. Σε κάποιους τομείς αποκτήθηκαν με αέρα κοπανιστό (για κάθε μια μέρα που κάλυψες λόγω αναρρωτικής συναδέλφου = 2 κολλαριστά ρεπουδάκια) .Επίσης, εκπαιδεύσεις πάντα σε απόσταση πάνω από 30 χλμ και βλέπουμε. Είναι και οι θεσούλες μέσα που έχουν καταντήσει να μην χωράνε να κάτσουν. Ε βάλε ότι αυτές οι κατηγορίες είναι κατά 90% αρεστοί του κυβερνώντος , οπότε ΠΟΙΑ ΡΗΞΗ? Αν δε βγει ο κόκορας να κυρήξει πόλεμο, που δεν θα βγει φυσικά, οι υπόλοιποι που δεν ανήκουν στους παραπάνω δεν έχουν τσοπάνη κι έτσι όταν δεν κάνουν τον χαμάλη λουφάζουν στους καναπέδες και ανακράζουν ΟΛΟΙ ΙΔΙΟΙ είναι..
ΑπάντησηΔιαγραφή2 πλασματικά ρεπό. Αέρας, που δεν υπάρχουν, τα οποία επιβαρύνουν το δημόσιο. Αυτός είναι ο σωστός ορισμός.
Διαγραφήγια να μην πούμε και κυριακές πρωί στα γραφεία αέρα (εννοείται πηγαινουν για 1 ωρίτσα ή και καθόλου) αλλά αυτά δεν πειράζουν τους συνδικάλες. ίσα-ίσα
ΔιαγραφήΤις ευκαιρίες τις χάσατε εδώ και πολύ καιρό Φίλιππε!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα είναι αργά!
Καληνύχτα σας και τα παράπονα στον πρόεδρό σας.