....

....

Τελευταία πράξη του δράματος – Πέφτει αυλαία στις έρευνες

Σπαραγμός και οργή για τη μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδία στα ελληνικά χρονικά. •Συνεχίζεται η μακάβρια ταυτοποίηση. •57 οι νεκροί, 56 έχουν δηλωθεί ως αγνοούμενοι σύμφωνα με τον τελευταίο απολογισμό •Άγνωστος ο αριθμός των επιβαινόντων στο μοιραίο δρομολόγιο • Συνεχής ενημέρωση.
  • Για τρίτο 24ωρο συνεχίζονται οι έρευνες της Πυροσβεστικής στο σημείο της φονικής σύγκρουσης στα Τέμπη.
  • Κινητοποίηση νωρίς το μεσημέρι για τα θύματα της τραγωδίας από μαθητές και φοιτητές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σιωπηρή διαμαρτυρία το απόγευμα στο Σύνταγμα.
  • Σαράντα οκτώ είναι συνολικά είναι οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε συμβατικές κλίνες και έξι πιο σοβαρά σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας
  • Ανείπωτος ο πόνος των συγγενών των θυμάτων και των αγνοουμένων. Ανοργανωσιά στην Πολιτική Προστασία, που αποδείχτηκε κατώτερη των περιστάσεων.

Τριήμερο πένθος κήρυξε ο Ν. Χριστοδουλίδης

Με βαθιά οδύνη, ο πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, Νίκος Χριστοδουλίδης πληροφορήθηκε το τραγικό γεγονός της ταυτοποίησης των σορών των δύο Κυπρίων φοιτητών, που επέβαιναν της μοιραίας αμαξοστοιχίας.

Ο Ν. Χριστοδουλίδης κηρύσσει τριήμερο πένθος μέχρι τη μέρα της κηδείας, ενώ έδωσε οδηγίες όπως όλα τα μέλη της κυβέρνησης απόσχουν από οποιεσδήποτε δημόσιες εκδηλώσεις.

«Δύο σταθμάρχες στην τηλεδιοίκηση» πριν μερικά χρόνια

O πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, αναφερόμενος στην εθνική τραγωδία με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη αποκάλυψε πως εξαιτίας του έντονου φόρτου εργασίας στον σταθμό της Λάρισας, στο παρελθόν, στη βάρδια υπήρχαν δύο σταθμάρχες στην τηλεδιοίκηση.

«Η τηλεδιοίκηση στην Λάρισα σταμάτησε πριν 3-4 χρόνια. Δεν υπάρχει προσωπικό» εξήγησε (MEGA) ο Γ. Αποστολέρης.

Την ίδια ώρα, μιλώντας για την εκπαίδευση των σταθμαρχών, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Με σαράντα μέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε ένα τέτοιο σταθμό με τόσο μεγάλο φόρτο εργασίας. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις».

Το Σάββατο η απολογία του σταθμάρχη

Ο 59χρονος αντιμετωπίζει τα παρακάτω αδικήματα:

  • διατάραξη της ασφάλειας των συγκοινωνιών (κακούργημα)
  • ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροή εξ αμελείας

O δικηγόρος του, Στέφανος Παντζαρίδης, υποστήριξε πως «ανέλαβε την ευθύνη που του αναλογεί» και συμπλήρωσε πως «αυτό το οποίο μετράει είναι “να ψάξουμε ότι το δέντρο αλλά το δάσος”».

Και ενώ αναμένεται η απολογία του σταθμάρχη, σε μια σοβαρή καταγγελία προχώρησε συνήγορος επιβάτη που επέζησε ως εκ θαύματος από το τραγικό δυστύχημα.

Ο Γιώργος Μπαρτζώκης επικαλέστηκε (ΣΚΑΪ) μαρτυρίες κατοίκων που βρίσκονται κοντά στο σταθμαρχείο και σύμφωνα με τις οποίες, από την ώρα που ξεκίνησε το τρένο μέχρι και τη στιγμή του δυστυχήματος, επικρατούσε «εύθυμη ατμόσφαιρα στο κτίριο».

Συγκεκριμένα ο συνήγορος που εκπροσωπεί τον τραυματία Λάζο Παπαζήση, είπε: «κάτοικοι της συνοικίας ΟΣΕ Λάρισας που τα σπίτια τους βρίσκονται κοντά στο σταθμαρχείο με πληροφόρησαν ότι μόλις έφυγε το τρένο, άρχισαν οι μουσικές. Την ώρα εκείνη που έγινε το ατύχημα ακουγόταν τραγούδια και χαρές μέσα από το σταθμαρχείο». 

Ο δικηγόρος επίσης τόνισε ότι θα ζητήσει από τον ανακριτή να καλέσει όλους όσοι ήταν στο χώρο να δώσουν τη μαρτυρία τους, προκειμένου να διασταυρωθεί η πληροφορία.

Επιπλέον όσον αφορά στον αριθμό των επιβαινόντων στο μοιραίο τρένο, υποστήριξε (ΕΡΤ) ότι σύμφωνα με όσα του είπε ο εντολέας του, αλλά και από άλλες πληροφορίες που έχει, οι επιβάτες ήταν περισσότεροι από 350, γύρω στους 400, καθώς στη Λάρισα όταν έφτασε το τρένο στις 11 το βράδυ το γκισέ ήταν κλειστό και όσοι επιβιβάστηκαν δεν είχαν προλάβει να βγάλουν εισιτήριο. «Θα θέσω αυτά τα στοιχεία στον ανακριτή» σημείωσε.

Σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας

ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Στις 11 το πρωί αναμένεται να πραγματοποιηθεί σύσκεψη στην Περιφέρεια Θεσσαλίας με τους φορείς για τον συντονισμό των ενεργειών από εδώ και πέρα.

Συγκεκριμένα, στη σύσκεψη θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, Χρήστος Τριαντόπουλος, ο γενικός γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Βασίλης Παπαγεωργίου, ο γενικός γραμματέας Κοινωνικής Αλληλεγγύης και Καταπολέμησης της φτώχειας, Γεώργιος Σταμάτης, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας, Κώστας Αγοραστός, επικεφαλής της ΕΛΑΣ, της Πυροσβεστικής καθώς και από την 5η Υγειονομική Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Ζητούν απαντήσεις

Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί η οδυνηρή διαδικασία ταυτοποίησης μέσω DNA με τη συνδρομή της Ιατροδικαστικής Υπηρεσίας Λάρισας.

Στο μεταξύ, οι προσπάθειες των συνεργείων επικεντρώνονται στην ανύψωση του τρίτου βαγονιού, ώστε να δοθεί χώρος στους διασώστες να ερευνήσουν σε όλη του την έκταση, το τρίτο βαγόνι του επιβατικού συρμού.

Τα τελευταία νέα από τα νοσοκομεία

ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI

Σαράντα οκτώ είναι συνολικά είναι οι τραυματίες που νοσηλεύονται σε συμβατικές κλίνες και έξι πιο σοβαρά σε Μονάδες Εντατικής Θεραπείας. 

Αγωνία, οργή και λύπη τα συναισθήματα που επικρατούν στους οικείους της μεγαλύτερης σιδηροδρομικής τραγωδίας στα χρονικά της χώρας. 

Μαθητικός ξεσηκωμός

Με τις έρευνες στα συντρίμμια των δύο τρένων να συνεχίζονται, μαθητές και μαθήτριες, σε ένδειξη συμπαράστασης στις οικογένειες των θυμάτων αλλά και διαμαρτυρίας για το προδιαγεγραμμένο «έγκλημα», όπως το χαρακτηρίζουν, καλούν σε κινητοποίηση στις 12:00, στα Προπύλαια.

Ποιος έχει τελικά την ευθύνη;

Η άποψη της ΕΦ.ΣΥΝ. 


Για την τραγωδία των Τεμπών την ευθύνη αποκλειστικά την έχει η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Οχι γιατί επιδίωξε την τραγωδία, όχι γιατί την ήθελε, όχι γιατί τα παρέλαβε όλα τέλεια, αλλά γιατί δεν έκανε τίποτα να την αποτρέψει. Ας σταματήσει επομένως να ψάχνει τρόπους να διαχειριστεί επικοινωνιακά αυτό που συνέβη. Δεν κερδίζει τίποτα. Απλώς προκαλεί πάνω σε νεκρούς και σε τάφους και εντείνει την κατακραυγή. Κι αυτό είναι προσβολή και για τους νεκρούς και γι' αυτούς που έμειναν πίσω με τον ανείπωτο πόνο τους.

efsyn.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.