Η σταθερή και απόλυτη κυριαρχία της ΝΔ, η πλήρης ηγεμονία Μητσοτάκη και η επιτάχυνση της καθίζησης του ΣΥΡΙΖΑ είναι τα τρία βασικά θετικά στοιχεία που διαβάζει το Μαξίμου στο τελευταίο κύμα δημοσκοπήσεων.

Ως σήματα προβληματισμού, από τις ίδιες δημοσκοπήσεις, αξιολογούνται η κοινωνική δυσφορία που προκαλεί η ακρίβεια αλλά και οι υψηλές αρνητικές γνώμες για το κυβερνητικό έργο των τελευταίων μηνών, ενώ σε επίπεδο τακτικής καταγράφεται και αναλύεται το νέο δεδομένο των μετρήσεων: η (αναμενόμενη) αλλαγή των πολιτικών συσχετισμών με την άνοδο του ΠΑΣΟΚ στην δεύτερη θέση και την, οριακή έστω, υποχώρηση του ΣΥΡΙΖΑ στην τρίτη.

Εκεί, η προσοχή του πρωθυπουργικού επιτελείου εστιάζει στις μετατοπίσεις στην ευρύτερη κεντροαροστερά και στις μετακινήσεις ψηφοφόρων. Και το βασικό στοιχείο που προκύπτει είναι ότι η πτώση του ΣΥΡΙΖΑ ευνοεί ισοβαρώς το ΠΑΣΟΚ και το ΚΚΕ με τις διαρροές του προς τα δύο κόμματα να είναι μοιρασμένες, ενώ αντίθετα η ΝΔ δεν εισπράττει σχεδόν τίποτα.

Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι η κυβέρνηση λίγα πράγματα έχει να προσδοκά πλέον από την δεξαμενή είτε της κεντροαριστεράς, είτε των απογοητευμένων ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ, γεγονός που πιθανώς θα παίξει ρόλο στην τακτική της και στον πολιτικό της προσανατολισμό τους επόμενους μήνες. Στο Μαξίμου υπήρχαν ήδη φωνές που έλεγαν πως το άνοιγμα προς το κέντρο έχει εξαντλήσει τις δυνατότητες και τα οφέλη που μπορεί να δώσει και, εάν οι επόμενες μετρήσεις επιβεβαιώσουν την ίδια εικόνα, τότε δεν πρέπει να αποκλείεται μια, διακριτική έστω, στροφή προς τα δεξιά,

Προσώρας πάντως η ΝΔ δεν φαίνεται να πιέζεται σοβαρά ούτε εκ δεξιών της. Το κόμμα του Κυριάκου Βελόπουλου «τσιμπάει» μεν κάποια ποσοστό αλλά εντός πεπερασμένων ορίων, οι Σπαρτιάτες είναι υπό διάλυση και η Νίκη δεν δείχνει ως τώρα δυναμική διείσδυσης σε νέα κοινά. Ως εκ τούτου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει άνεση χρόνου να περιμένει, να δει πως θα κατασταλάξει το τοπίο στην κεντροαριστερά μετά την διάσπαση του ΣΥΡΙΖΑ και να προσαρμόσει αναλόγως την τακτική του.

Εως τότε, η επιλογή που προκρίνεται είναι η επιμονή στην «μάχη της καθημερινότητας» και στην μεταρρυθμιστική ατζέντα. Ητοι, αποτελεί προτεραιότητα να σταλεί με κάθε τρόπο το μήνυμα ότι η κυβέρνηση «νοιάζεται» και εξαντλεί τις δυνατότητες για την αντιμετώπιση της ακρίβειας, με αιχμή την λελογισμένη μεν συνεχή δε ενίσχυση των εισοδημάτων.

Οι τελευταίες επισκέψεις του πρωθυπουργού στα σούπερ μάρκετ δίνουν το επικοινωνιακό στίγμα αυτής της τακτικής, ενώ το κοινωνικό πρόσημο των κυβερνητικών παρεμβάσεων θέλει να αναδείξει το επιδοματικό πακέτο των 350 εκατομμυρίων που ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Παράλληλα, το επόμενο διάστημα θα βγουν σε πρώτο πλάνο οι αυξήσεις που έρχονται στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων με το νέο μισθολόγιο από τον Ιανουάριο, ενώ οι πληροφορίες λένε πως μπορεί να υπάρξει και μια ακόμη θετική ανακοίνωση για τις αποδοχές των γιατρών του ΕΣΥ κατά την συζήτηση του προϋπολογισμού στην Βουλή.

Στο σκέλος των μεταρρυθμίσεων, το νέο μεγάλο κεφάλαιο μετά το φορολογικό θα ανοίξει με το νομοσχέδιο Πιερρακάκη για τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Οι πληροφορίες λένε ότι ο υπουργός Παιδείας έχει δηλώσει έτοιμος να το καταθέσει πριν από τις γιορτές και περιμένει το πολιτικό σήμα από το Μαξίμου. Το νομοσχέδιο είναι δεδομένο ότι θα ανοίξει νέο γύρο θερμής πολιτικής αντιπαράθεσης, στην κυβέρνηση το θεωρούν εμβληματικό σταθμό σε ιδεολογικό και μεταρρυθμιστικό επίπεδο και, πλην των άλλων, ποντάρουν και στην πίεση που θα ασκήσει στο ΠΑΣΟΚ.

tvxs.gr