....

....

Καταγγελία για διακρίσεις στην Εκπαίδευση διασωστών – πληρωμάτων ασθενοφόρων

Σπουδαστές Ιδιωτικών και Δημοσίων ΣΑΕΚ αποκλείονται από τις προκηρύξεις του επικουρικού προσωπικού 2025.


February 15, 2025

Η νέα προκήρυξη του Λοιπού Επικουρικού για το 2025, η οποία αφορά τη στελέχωση των θέσεων “ΔΕ Διασώστης – Πλήρωμα Ασθενοφόρου“, θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση την ολοκλήρωση του Γ’ εξαμήνου αποκλειστικά σε ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ στις κατηγορίες Β’ και Γ’ επικουρικού προσωπικού.

Αυτή η απαίτηση, που περιορίζει τη δυνατότητα πρόσληψης σε σπουδαστές άλλων δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ, δημιουργεί σοβαρές ανισότητες και πλήττει την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση.

Σύμφωνα με τον Νόμο 4763/2020, τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων όλων των ΙΕΚ, δημόσιων και ιδιωτικών, πρέπει να αντιμετωπίζονται με ίση μεταχείριση και χωρίς διακρίσεις.

Ωστόσο, η νέα αυτή προκήρυξη αγνοεί αυτή την υποχρέωση, περιορίζοντας τις ευκαιρίες για εκατοντάδες σπουδαστές που έχουν ολοκληρώσει την ίδια εκπαιδευτική διαδικασία με τους αποφοίτους του ΕΚΑΒ. Αν και οι σπουδαστές των ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ και των ιδιωτικών ΣΑΕΚ ακολουθούν τον ίδιο κοινό οδηγό σπουδών και εκπαιδευτικές διαδικασίες, η διάκριση αυτή τους αποκλείει από τις ίδιες ευκαιρίες εργασίας.

Το ΠΔ 85/2022, το οποίο αναφέρεται στα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων, έχει ήδη αφήσει εκτός εργασίας εκατοντάδες σπουδαστές από δημόσια και ιδιωτικά ΣΑΕΚ (πρώην ΙΕΚ). Οι σπουδαστές αυτοί έχουν επενδύσει χρόνο, χρήματα και κόπο για να εξειδικευτούν σε έναν απαιτητικό τομέα, αλλά η τρέχουσα νομοθεσία τους στερεί την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ ενισχύει την ανισότητα μεταξύ των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων.

Αυτή η αδικαιολόγητη διάκριση, που περιορίζει τη συμμετοχή σπουδαστών από άλλους φορείς εκπαίδευσης, πλήττει την αρχή της ισότητας και δεν αντανακλά τις πραγματικές ικανότητες και την αφοσίωση των σπουδαστών.

Σπουδαστές, που βρίσκονται στο Γ’ εξάμηνο ενός δημόσιου ΣΕΑΚ είτε ιδιωτικού ΣΑΕΚ, αποκλείονται από την επαγγελματική αποκατάσταση, ενώ οι σπουδαστές του αποκλειστικά του ΕΚΑΒ (που λειτουργεί αποκλειστικά στις περιοχές Αθήνα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη) με την ίδια εκπαίδευση και τις ίδιες δεξιότητες έχουν πρόσβαση στις θέσεις.

Η διάκριση αυτή υπονομεύει τη βασική αρχή της ίσης μεταχείρισης και δημιουργεί τεράστια εμπόδια στην ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα των διασωστών, ενώ το ΕΚΑΒ και οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης αντιμετωπίζουν σοβαρές ελλείψεις προσωπικού. Η αναγκαιότητα να επιτραπεί η ένταξη όλων των καταρτισμένων σπουδαστών στο επαγγελματικό δυναμικό της χώρας είναι επιτακτική, ιδιαίτερα σε καιρούς κρίσης.

Η ανάγκη για αναβάθμιση και εξίσωση της επαγγελματικής εκπαίδευσης για όλους τους διασώστες είναι πλέον επιτακτική. Η δημιουργία ενός πιο δίκαιου και ισότιμου συστήματος πρόσληψης και επαγγελματικής αποκατάστασης θα ενισχύσει τη δημόσια ασφάλεια και θα επιτρέψει σε όλους τους εκπαιδευμένους διασώστες να συμβάλλουν στην κοινωνία, ανεξαρτήτως του εκπαιδευτικού φορέα.

Η καταγγελία αυτή καλεί για άμεση παρέμβαση και αναθεώρηση των προϋποθέσεων πρόσληψης στο ΕΚΑΒ, προκειμένου να αποκατασταθεί η ισότητα και να δοθεί η ευκαιρία σε όλους τους σπουδαστές να συμβάλλουν στον κρίσιμο τομέα της δημόσιας υγείας και ασφάλειας.

defenceline.gr

28 σχόλια:

  1. Μάλλον έχετε πλήρη άγνοια του επιπέδου σπουδών στο ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ εν αντίθεση με τα ΣΑΕΚ των δημοσίων παιδείας και των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων! Στα ΣΑΕΚ ΕΚΑΒ η εκπαίδευση γίνεται με πληθώρα υλικών για να γίνει αντιληπτό και να αποσαφηνιστούν κάθε είδους ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με την εργασία του διασώστη. Πέραν τούτο πολλά από τα μαθήματα και σενάρια περιστατικών γίνονται σε φυσικό περιβάλλον παρουσία του ασθενοφόρου χρησιμοποιώντας σε real time τον εξοπλισμό του. Σε περίπτωση που θέλουν και τα ιδιωτικά ΣΑΕΚ και τα δημόσια να επενδύσουν τόσο σε μηχανολογικό εξοπλισμό οδό όσο σε εκπαιδευτικό δυναμικό τότε ίσως μπορέσουν οι αντίστοιχοι σπουδαστές να ανταποκριθούν στις προσδοκίες της εργασίας. Αυτό το βλέπουμε και στις εξετάσεις πιστοποιήσεις όπου το επίπεδο των σπουδαστών πλην σπουδαστών Εκαβ είναι τόσο χαμηλό ως αδιάφορο. Τα πράγματα πρέπει να λέγονται ως έχουν. Επομένως καλώς και η υπάρχει αυτός ο διαχωρισμός . Οι σπουδαστές των ΣΑΕΚ ιδιωτικών και δημόσιων να ασχολούνται στα ιδιωτικά θεραπευτήρια που έχουν αντίστοιχες ειδικότητες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ειπες την βλακεια σου

      Διαγραφή
    2. Κακώς που ο Εοππεπ σε ενέκρινε για εξεταστή και εκπαιδευτή χωρίς να είσαι επαγγελματίας! Θα κάνω αναφορά γι αυτό που αναφέρεις έτσι ώστε να σε πετάξουν έξω από την διαδικασία. Έλεος πια ο κάθε άσχετος να το παίζει και ειδικός! Έχεις εκπαιδευτική επάρκεια ; Εκπαιδευτής ενηλίκων!

      Διαγραφή
    3. Εχεις πλήρη άγνοια για το επίπεδο σπουδών καθώς και της Εκπαίδευσης του ΕΚΑΒ για να παραθέτεις αυτή την άποψη . Το ότι σε κάνανε εκπαιδευτή προσωπικά δεν μου λέει τίποτε, διότι γνωρίζω πως γίνεσαι και με πιο τρόπο. Υπάρχουν άτομα από τα Δημόσια ΙΕΚ που έχουν γνώσεις περισσότερες ακόμα και από τους κανονικούς εκπαιδευτές του ΕΚΑΒ αλλά το συστηματακι τους αφανίζει …Κάτσε στη κουρνια σου και μην μιλάς !!! Ξεφτιλίζεσαι.

      Διαγραφή
  2. Ειμαι απο δημοσιο ιεκ...κ οταν εδιναν φετος για πιστοποιηση, ημουν εκπαιδευτης...Σε πληροφορω οτι δεν εχει σχεση το τι εχεις τελειωσει αν σου κοβει κ αν διαβαζεις...Ειχα κατι παιδακια απο ΙΕΚ ΕΚΑΒ που δεν ηξεραν ουτε τα ζωτικα...Ενας μπερδεψε την αναρροφηση με τον απινιδωτη..οποτε φαινεται ποσο εμπειροι ειναι πανω στον εξοπλισμο κ στις γνωσεις που τους παρεχει το ιεκ εκαβ.Να σου υπενθυμησω οτι το τελικο πτυχιο κ την αδεια ασκησεως επαγγελματος την παιρνουμε με τον ιδιο τροπο..ιδιος φορεας ιδιες εξετασεις..κ επαναλαμβανω εγω ο πιστοποιημενος με 20 πτυχιο απο δημοσιο ιεκ ημουν εξεταστης σε εξετασεις πιστοποιησης.ακρως αντιφατικο με το προσοντολογιο που ξαφνικα παραθετουν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακριβώς έτσι είναι. Πλήρης αποτυχία ο τρόπος που στήθηκε το προσοντολογιο. Το αποτέλεσμα τι δείχνει; Ότι σπουδαστές με το ίδιο πρόγραμμα σπουδών έχουν διαφορετική αντιμετώπιση στις ευκαιρίες διορισμού. Με μια απλή ανάγνωση εντεχνως τους αφαιρεί την ευκαιρία για εργασία. Η σκληρή αλήθεια όμως είναι αυτή που λέμε τόσα χρόνια, κανένας πίνακας επικουρικών προσόντων και μόνο ένας, ο κύριος με άδεια ασκήσεως επαγγέλματος και δίπλωμα οδήγησης γ κατηγορίας. Όλα τα άλλα είναι πονηρά.

      Διαγραφή
    2. Αυτό κ ΜΌΝΟ αυτό,,,,,,

      Διαγραφή
  3. Για ποιες σοβαρές ανισότητες που πλήττουν την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και την επαγγελματική αποκατάσταση μιλάτε?
    Πρέπει να μιλήσετε για την πρόσληψη ΜΗ ΝΟΜΙΜΩΝ εργαζομένων στα ασθενοφόρα αφού στερούνται ΑΔΕΙΑ ΑΣΚΗΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ.
    Και μετά θέλετε να μας πάρουν στα σοβαρά , να μας κάνουν τα δίκαια αιτήματα πράξη και να σέβονται τις υπηρεσίες που προσφέρουμε.
    Υπηρεσίες της πρώτης γραμμής να στελεχώνονται από μαθητές της σχολής, Δημόσιας ή ιδιωτικής.
    Με μηδενική νομική κάλυψη ( ο πιστοποιημένος θα βρεθεί αντιμέτωπος με την δικαιοσύνη ) , ελάχιστες γνώσεις και πολλά άλλα μείον.
    Ντροπή στην Ομοσπονδία και στα Σωματεία που το δέχονται και το ανέχονται.
    Πως θα διαφυλάξουν το επάγγελμα?
    Πώς θα γίνουν προσλήψεις χωρίς να υπάρχουν ελαστικές μορφές εργασίας?
    Μεγάλη κατάντια για τον κλάδο.
    Μεγάλη εφευρετικότητα από το Υπουργείο χωρίς να ανοίξει ρουθούνι.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στα δημόσια δίνουν πλέον πρώτες αναθέσεις σε νοσηλευτές οι οποίοι δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα. Βέβαια, το ίδιο ισχύει και για κάποιους συναδέλφους που παριστάνουν τους εκπαιδευτές. Στο ιδιωτικά γίνεται πάρτι. Στις εξετάσεις πιστοποίησης, όπως σε αυτή που έγινε πρόσφατα, στο πρακτικό κομμάτι, οι εξεταστές δεν είχαν ούτε ένα πιεσόμετρο. Οι ερωτήσεις απαρχαιωμένες. Τα βιβλία με τις απαντήσεις.. Σαν τις πόρδες.. Ότι να ναι. Η συνεχιζόμενη σ τη ο ΕΚΑΒ τραγωδία.. Στα ασθενοφόρα ο κάθε πικραμένος... Πάτος η φάση..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όπως βλέπουμε πολλοί το επίπεδο γνώσεων από τα ιδιωτικά η και τα δημόσια σαεκ είναι πια πολύ χαμηλό Προς τα εκεί πάει και το αντίστοιχο του Εκαβ.Σε δέκα χρόνια ένας στρατιωτικός θα φαντάζει γιατρός μπροστά σε αυτούς που θα προσλαμβάνονται.οι μισοί πια εργάζονται και εφαρμόζουν πρωτόκολλα στην εργασία ,οι υπόλοιποι ότι να ναι.Σε λίγα χρόνια θα κυριαρχεί η ασχετοσυνη και θα προσλαμβάνονται στα ασθενοφόρα διαφορετικές ειδικότητες από τα σαεκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ερώτηση στον διαχειριστή . Μπορείς σε παρακαλούμε να μας πεις ποιος έκανε την καταγγελία ????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά κάνει και το ασεπ και το εκαβ γιατί τα ιδιωτικά το μόνο που κάνουν είναι να παίρνουν τα λεφτά μας . Έκανα ένα εξάμηνο σε ιδιωτικό και μετά ευτυχώς μπήκα στου εκαβ. Καμία σχέση οι σπουδές και το επίπεδο, στο ιδιωτικό απλά περιμένεις 2 Χρόνια να τελειώσεις και δεν μαθαίνεις τίποτα. Δεν κάνουν μαθήματα δεν έχουν υλικά και σε άλλους που μου είπανε δεν έχουν ούτε αίθουσες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τύφλα να έχουν τα πανεπιστήμια και οι γιατροί. Κάθε μέρα που περνάει το τερματίζεται και πιο πολύ. Σε λίγο θα θέλετε να διδάξετε και στο Χάρβαρντ, ή στην κλινική μαγιο της Αμερικής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αυτοί που βγάζουν καταγγελίες για δήθεν ισοτιμία σπουδών και διορισμών και δήθεν βάζουν μπροστά τα άλλα δημόσια ιεκ , είναι φερεφωνα των ιδιωτικών ιεκ . Να βγουν λοιπόν οι αριστεροί συνδικαλιστές της ποπ και ποεδην και να καταδικάσουν οποιαδήποτε ιδιωτικό ποίηση των σπουδών των διασωστών και όχι να βγάζουν πονηρές καταγγελίες που νομίζω ότι κρύβονται πίσω από τα άλλα δημόσια σαεκ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η ευφυία και η κοινή λογική έχει πάει περίπατο. Δυστυχώς με τα
    (δήθεν) επιχειρήματα και τη νοοτροπία της "κατσίκας του γείτονα" το μόνο που αποδεικνύετε στα σχόλια είναι το κόμπλεξ και την ασχετοσυνη σας.
    Ναι, έχω τελειώσει δημόσιο ΣΑΕΚ. ΤΟ αγαπούσα όμως και τομπηρα πιο σοβαρά από ορισμένους από εσάς.
    Έγραψα στην πιστοποίηση 19 (με το σπαθί μου). Και επειδή ήδη είμαι συνάδελφος σας, έχω μέχρι σήμερα συνεργαστεί και έχω ξελασπωσει πάνω από 5 της σχολής του ΕΚΑΒ που δεν έχουν ιδέα.
    Ναι! Και από τη δική μας τη σχολή βγαίνουν βόδια αλλά και απ' τη δική σας το ίδιο. Όποιος το αρνηθεί είναι κομπλεξικος απλά.
    Ανέχτηκατε τόσα χρόνια, οδηγούς που ενσωματώθηκαν, τον κάθε πικραμένο που μπήκε με ειδικό καθεστώς. Δεχθηκατε τους στρατιώτες, αλλά σας ενοχλεί ο ανυποψίαστος που έφαγε 3 χρόνια απ' τη ζωή του και βρέθηκε στο μηδέν;
    Σέβομαι και υπερασπίζομαι τα δικαίωματα σας για βαρέα κλπ. Και έτσι θα έπρεπε με μια φόρμουλα όπως εξετάσεις από τη σχολή του ΕΚΑΒ να περάσουμε και εμείς και αν θεωρουμαστε ισάξιοι με το σπαθί μας.
    Όμως...μετά κάντε μια αξιολόγηση και σε πολλούς δικούς σας πριν μας πάρετε το κεφάλι...
    Να κοπεί γενικά ότι άχρηστο υπάρχει. Αλλά...το χειρότερο όλων είναι ότι είμαστε καλοί όσο σας βγάζουμε τη δουλειά, αλλά!!! ...μέχρι εκεί...όχι και να σας την πάρουμε σε προκήρυξη...εκεί απ' έξω.
    Λυπάμαι που η φύση της εργασίας σας είναι τέτοια που υποτίθεται ότι υπάρχει και μια ευαισθησία.
    Αξιολόγηση σε όλους... πόσοι τολμάτε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Τι να καταγγείλλουν αυτούς που τους ταΐζουν; Αυτοί έβγαλαν καταγγελία γιατί το ασεπ δεν προσλαμβάνει από τα ιδιωτικά , εεε ενταξη έλεγαν απο τα υπολοιπα δημόσια ετσι για ξεκαρφωμα . Μη κοιμάσαι ξύπνα και δες το παιχνίδι της απάτης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Να θυμίσουμε ότι η άδεια ασκήσεως επαγγέλματος, πριν λίγα χρόνια ήταν θέμα ταμπού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άσχετο, αλλά έχεις δίκιο... κάτι πρέπει να πεις

      Διαγραφή
  13. Γιατί μωρή ομόσπονδη ; Τι άλλαξε ; Όταν έρχονται ακόμα στο ΕΚΑΒ άτομα με αναπηρία ως πληρώματα ασθενοφόρου ; Που δεν έχω τίποτα με τους συναδέλφους αλλά θα μπορούσαν να μπουν ως κλητήρες ή με κάποια άλλη ειδικότητα …..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μην εκτιθεσε αγαπητή μου φυσικά και ως κλητήρες ή βοηθητικό προσωπικό δουλεύουμε χωρι φυσικά να περνουμε την θέση κανενός .

      Διαγραφή
    2. Εσύ τώρα που έβγαλες συμπέρασμα ότι είμαι μωρή;

      Διαγραφή
    3. Κλητήρες; Βοηθητικό προσωπικό; Εδώ ο άλλος μπήκε με ειδικό καθεστώς και μου έδινε και οδηγίες που η μόνη του έννοια είναι τα εκτός έδρας.
      Μην τρελενομαστε και μην γινόμαστε καφενείο...

      Διαγραφή
    4. Μπήκε και μια στην Αθήνα με ειδικό καθεστώς με μια αλαζονεία μέχρι το ταβάνι …ότι θέλει κάνει … αλλά βρίσκει και τα κάνει ….το κομματικό καθεστώς …

      Διαγραφή
  14. Να κλείσουν όλες οι σχολές παίδες. Πλην του ΕΚΑΒ που σπαιρνει. Μετά να βάζουμε μέσα άσχετους πολύτεκνους, τριτεκνους, ΑΜΕΑ, φαντάρους, οδηγούς με μπλοκακι, οδηγούς ΟΤΑ και το κάθε βύσμα. Ότι γίνεται και τώρα δηλαδή αλλά δεν θα έχουμε να βρίζουμε γιατί όλα θα δουλεύουν ρολόι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. https://www.youtube.com/watch?v=mEK28fylX78

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.