Ανησυχία και ερωτηματικά για την επαναλειτουργία του Σπηλαίου της Θεόπετρας
Έκδηλη ήταν η ανηχυχία των κατοίκων της Θεόπετρας για την επαναλειτουργία του Σπηλαίου στη συζήτηση η οποία πραγματοποιήθηκε το απόγευμα του Σαββάτου 15 Φεβρουαρίου 2025 στο σχολείο του χωριού.
Τη συζήτηση άνοιξε ο αντιδήμαρχος Αντώνης Παπαναστασίου ο οποίος αναφέρθηκε στα προβλήματα που κρατάνε κλειστό το σπήλαιο και στις ενέργειες που έχουν γίνει μέχρι τώρα για την επαναλειτουργία του.
Ο κ. Παπαναστασίου είπε πως έχει ολοκληρωθεί το έργο της τοποθέτησης πλέγματος στο βράχο για την αποφυγή καταπτώσεων που ήταν και η κύρια αιτία σφράγισης του σπηλαίου. Όπως είπε θα ακολουθήσει από τον Δήμο Μετεώρων ένα έργο αποχέτευσης στο κεντρικό δρόμο που οδηγεί στο σπήλαιο και στη συνέχεια εκκρεμεί η πρόσληψη υπαλλήλων για την λειτουργία του Σπηλαίου. Όταν ρωτήθηκε για το χρονοδιάγραμμα λειτουργίας του σπηλαίου είπε πως η ημερομηνία που θα επαναλειτουργήσει το σπήλαιο δεν έχει οριστεί όμως απ’ όσα γνωρίζει προσδιορίζεται μέσα στο μήνα Μάιο.
Το λόγο πήρε και ο πρώην πρόεδρος της Θεόπετρας Μάκης Γάτσιας ο οποίος αναφέρθηκε στις επαφές που έχει κάνει εκείνος για το θέμα του Σπηλαίο και, όπως είπε, απ’ όσα του έχει αναφέρει ο υπεύθυνος Αρχαιολόγος του Τμήματος Μελετών της Εφορείας Παλαιοανθρωπολογίας και Σπηλαιολογίας Βορείου Ελλάδος, Μιχάλης Κοντός το σπήλαιο, αν όλα πάνε καλά, θα επαναλειτουργήσει τον Μάιο του 2025.
Με διαφορετική οπτική για το θέμα του Σπηλαίου μπήκε στη συζήτηση και ο Τοπικός Σύμβουλος Θεόπετρας Νίκος Παπαϊωάννου ο οποίος είπε πως το θέμα λειτουργίας του σπηλαίου δεν είναι ούτε οι καταπτώσεις, ούτε ο δρόμος αλλά ούτε και οι υπάλληλοι. Ο κ. Παπαϊωάννου είπε πως αν και ως Θεοπετρινός θέλει να επαναλειτουργήσει το σπήλαιο δεν είναι καθόλου αισιόδοξος πως αυτό θα γίνει και πως αλλού πρέπει να ψάξουν για τα αίτια της μη λειτουργίας του σπηλαίου.
Μια τοποθέτηση η οποία καταχειροκροτήθηκε από όσους παραβρέθηκαν στη συζήτηση ήταν αυτή ενός ξεναγού ο οποίος αφού είπε πως δεν γνωρίζει ελληνικά παραβρέθηκε όμως στη συζήτηση εκπροσωπώντας όλους τους ξεναγούς που έρχονται στα Μετεώρα και θέλουν να μάθουν γιατί το σπήλαιο δεν λειτουργεί. Είπε πως οι τουρίστες τους ρωτάνε γιατί δεν λειτουργεί το σπήλαιο και δεν ξέρουν τι να τους απαντήσουν. Τελειώνοντας είπε χαρακτηριστικά: «επαναλειτουργήστε το σπήλαιο και την επόμενη ημέρα θα σας φέρουμε πολύ κόσμο».















Δεν υπάρχουν σχόλια