Μπόνους 1.200 ευρώ και φέτος σε νοσηλευτές που θα μετακινηθούν σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές – Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας
Οικονομικά κίνητρα για τους νοσηλευτές που θα μετακινηθούν στα νησιά προβλέπει και φέτος ρύθμιση του υπουργείου Υγείας.
Μαρία Γλένη18 Απριλίου 2026 06:22
Μηνιαίο μπόνους 1.200 ευρώ θα μπορούν να λάβουν και φέτος νοσηλευτές αλλά και λοιπό προσωπικό που θα μετακινηθεί σε νησιά και απομακρυσμένες περιοχές για διάστημα 4 μηνών μέσα στο φετινό καλοκαίρι.
Πρόκειται για μια ρύθμιση του υπουργείου υγείας που περιλαμβάνεται στο ερανιστικό νομοσχέδιο και επαναλαμβάνεται συνήθως κάθε χρόνο ώστε να είναι ελκυστική η μετακίνηση του προσωπικού στις άγονες περιοχές.
Ειδικότερα στο άρθρο 67 του νομοσχεδίου, περιλαμβάνεται ειδική ρύθμιση βάσει της οποίας όσοι νοσηλευτές αλλά και λοιπό προσωπικό μετακινηθούν από την 01/06 μέχρι το τέλος Σεπτεμβρίου του 2026, σε άλλες περιοχές είτε της ίδιας Υγειονομικές Περιφέρειες (ΥΠΕ), είτε σε διαφορετική θα λάβουν το επιπλέον ποσό, εκτός βέβαια από τον μηνιαίο μισθό τους που θα καταβληθεί κανονικά.
Πρόκειται για ένα από τα κίνητρα που έχει θεσμοθετήσει το υπουργείο υγείας για τους υγειονομικούς, ώστε να μπορέσει να στελεχώσει τις απομακρυσμένες μονάδες υγείας και ιδιαιτέρως τα νησιά, αφού η ρύθμιση αφορά στην καλοκαιρινή περίοδο. Μάλιστα το μπόνους των 1200 ευρώ με το συγκεκριμένο άρθρο θεσμοθετείται και αναδρομικά για το 2025.
Από τη διαδικασία εξαιρείται η Υγειονομική Περιφέρεια της Αττικής η οποία ούτως ή άλλως δεν είναι άγονη.
Η διάταξη αυτή δεν είναι τυχαία καθώς σε όλες τις νησιωτικές περιοχές καταγράφεται σοβαρή έλλειψη προσωπικού, με αποτέλεσμα να μην μπορούν να καλυφθούν οι ανάγκες τόσο του τοπικού πληθυσμού, όσο και των επισκεπτών την καλοκαιρινή περίοδο.
Νοσηλευτές στα νησιά με οικονομικό κίνητρο
Πάντως όσο και αν το κίνητρο φαίνεται ελκυστικό, το κόστος διαμονής στα νησιά εξακολουθεί να παραμένει υψηλό, με συνέπεια οι υγειονομικοί να διστάζουν να μετακινηθούν. Γι΄ αυτό και κάποιοι Δήμοι παραχωρούν οικίες προκειμένου να παραμείνουν οι εργαζόμενοι.
Δείτε αναλυτικά τι προβλέπει το άρθρο 67:
Άρθρο 67
Αποζημίωση μετακινούμενου νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 54 ν. 5216/2025
Στην παρ. 1 του άρθρου 54 του ν. 5216/2025 (Α΄ 118), περί της αποζημίωσης του μετακινούμενου νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού σε συγκεκριμένες δομές υγείας της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας, μετά από τις λέξεις «από την 1η.7.2025 έως την 31η.12.2025», προστίθενται οι λέξεις «και από την 1η.6.2026 έως την 30ή.9.2026» και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής: «1. Στο νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό, το οποίο μετακινείται, κατ` εφαρμογή του άρθρου 24 του ν. 3599/2007 (Α` 176), περί των μετακινήσεων του πάσης φύσης προσωπικού των φορέων παροχής υπηρεσιών υγείας σε συγκεκριμένες δομές υγείας που βρίσκονται σε διαφορετικές περιφερειακές ενότητες της ίδιας ή άλλης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.), με εξαίρεση τις δομές υγείας της Περιφέρειας Αττικής, κατά το χρονικό διάστημα από την 1η.7.2025 έως την 31η.12.2025 και από την 1η.6.2026 έως την 30ή.9.2026, λόγω έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών, χορηγείται μηνιαία αποζημίωση ύψους χιλίων διακοσίων (1.200) ευρώ, πλέον των μηνιαίων αποδοχών τους.».
Πάλι απέξω έμεινε το ΕΚΑΒ κύριοι συνδικαλιστές
ΑπάντησηΔιαγραφήε και? οι λεβέντες του ΕΚΑΒ θα πάρουν για ένα μήνα 45 ευρώ επι 30 μέρες=1350. Ποιό είναι το πρόβλημα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή δεν ξέρεις φίλε μου, οι νοσηλευτές παίρνουν και αυτοί εκτός έδρας κάθε μέρα, συν το επίδομα των 1200 ευρώ συν χιλιομετρική αποζημίωση , συν τα διόδια, συν το εισιτήριο του αυτοκινήτου στο πλοίο, συν ξενοδοχείο έως 80 ευρώ και τους καλοκαιρινούς μήνες έως 104 ευρώ
ΔιαγραφήΈνας υπολογισμός διμήνου μας κανει για δύο μήνες 9000 και θα πρέπει να καλύψει μόνος του τα έξοδα. Στο ποσό αυτό δεν έχω βάλει τα εισιτήρια
Επομένως είσαι αδιάβαστος συνάδελφε και στο ΕΚΑΒ τέτοιους θέλουν , αφελείς και αδιάβαστους
Και μετά ξύπνησες... έχεις μυαλό για σκηνοθέτη !
ΔιαγραφήΩραίο σενάριο !
ΔιαγραφήΔεν θα προσπαθήσω να σας πείσω, όσοι πάνε στα νησιά τα γνωρίζουν αυτά, τα χρήματα τα έχω δει σε λογαριασμούς, η πληρωμή γίνεται με καθυστέρηση ενός μηνός, οι δε λιμενικοί και αστυνομικοί παίρνουν και το 80 % προκαταβολή
ΔιαγραφήΞέχασα να πω ότι οι νοσηλευτές για όσο καιρό είναι στα κυ των νησιών εκτός από τα εξαιρέσιμα νύχτες αργίες κλπ παίρνουν και 20 ώρες υπερωρίες όπως παίρνουν βόλοι οι υπάλληλοι των κυ
Ξανά γελάστε τώρα και καθίστε στα αυγά σας, υπάρχουν για εσάς οι στρατιωτικοί που τα παίρνουν και δεν φεύγουν απο τον τόπο τους
Οι μλκς τσε χρηστάρας και καπετάν γιώργης έχουν να μας πουν κάτι για το νέο φιάσκο;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι ικανοποιημένοι που το ΕΚΑΒ επί των ημερών τους και με τις αποκλειστικές τους ενέργειες έχει καταντήσει το μεγαλύτερο και πιο απαξιωμένο μπ@@@@έλο του δημοσίου;;;
Κοπρόσκυλα είστε για πολύυυυ ξύλο😡😡😡