....

....

Σε οριακή κατάσταση το ΕΚΑΒ στην Κρήτη – «Αν δεν υπάρξει άμεση ενίσχυση, το καλοκαίρι θα αντιμετωπίσουμε σοβαρό πρόβλημα»

20.04.2026, 15:40

Μαρία Χαραλαμπάκη

Σοβαρές ελλείψεις σε προσωπικό και ασθενοφόρα – Τι δήλωσε ο πρόεδρος εργαζομένων του ΕΚΑΒ, Νίκος Καλογιαννάκης 

«Σε οριακή κατάσταση βρίσκεται το ΕΚΑΒ στην Κρήτη, με τις ελλείψεις σε προσωπικό και ασθενοφόρα να δημιουργούν έντονη ανησυχία ενόψει της θερινής περιόδου», όπως τόνισε στο Cretaone, ο πρόεδρος των εργαζομένων, Νίκος Καλογιαννάκης, κάνοντας λόγο για την δραματική εικόνα που επικρατεί στον οργανισμό αυτή τη στιγμή και αναφέροντας πως η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί άμεσα, καθώς πολλοί επικουρικοί εργαζόμενοι αποχωρούν λόγω νέων προκηρύξεων για μόνιμες θέσεις σε άλλες δομές υγείας.

ΕΚΑΒ ΝΥΧΤΑ EUROKINISSI / ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ

«Μόνο στο Ηράκλειο, οι ανάγκες ανέρχονται σε τουλάχιστον 15 επιπλέον διασώστες, ενώ σε επίπεδο Κρήτης απαιτούνται 30 έως 40 άτομα για να υπάρξει στοιχειώδης επάρκεια», δηλώνει χαρακτηριστικά.

Την ίδια ώρα, σοβαρά είναι και τα προβλήματα στον στόλο των ασθενοφόρων. Παρά το γεγονός ότι όλα τα οχήματα τίθενται σε λειτουργία, πολλά παρουσιάζουν συνεχείς βλάβες λόγω παλαιότητας, με αρκετά να έχουν διανύσει έως και 1,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα.

«Η τελευταία ουσιαστική ενίσχυση έγινε πριν από χρόνια», όπως αναφέρει, ενώ «η προμήθεια 10 νέων ασθενοφόρων μέσω της Περιφέρειας παραμένει «κολλημένη».

Παράλληλα, ο ίδιος σημειώνει πως οι ανάγκες αυξάνονται λόγω της μη εφαρμογής της υποχρέωσης των νοσοκομείων να καλύπτουν τις δικές τους μεταφορές ασθενών, με αποτέλεσμα να πέφτει το βάρος στο ΕΚΑΒ. «Επιβαρυνόμαστε πολλές φορές με επιπλέον περιστατικά, όπως μετακινήσεις για θεραπείες και επιστροφές ασθενών».

Οι χρόνοι απόκρισης επηρεάζονται άμεσα από την έλλειψη προσωπικού και οχημάτων, με τον ελάχιστο χρόνο εξυπηρέτησης σε ορισμένες περιπτώσεις να ξεπερνά τη μία ώρα, ιδιαίτερα για διακομιδές εκτός πόλης, όπως σε χωριά του Ηρακλείου.

Ο κ. Καλογιαννάκης επισημαίνει πως «τη διαχείριση και τον συντονισμό του ΕΚΑΒ και των ασθενοφόρων των κέντρων υγείας θα πρέπει να έχει ένας ενιαίος φορέας».

«Χρόνια τωρα τα επικοινωνουμε, αλλά δυστυχώς, δεν έχει γίνει ακόμα συνένωση ΕΚΑΒ και των κεντρων Υγείας».

«Αν δεν υπάρξει άμεση ενίσχυση, το καλοκαίρι θα αντιμετωπίσουμε σοβαρό πρόβλημα», προειδοποίησε ο πρόεδρος εργαζομένων του ΕΚΑΒ, τονίζοντας ότι η αυξημένη τουριστική κίνηση θα επιβαρύνει ακόμη περισσότερο το ήδη πιεσμένο σύστημα. 

Ηράκλειο: «Κάθε μέρα μια μάχη με το άγνωστο» για τους διασώστες του ΕΚΑΒ – Ακόμα και το Πάσχα στην πρώτη γραμμή

Την ίδια ώρα, τίθεται και το ζήτημα της ηλικιακής καταπόνησης, καθώς διασώστες με δεκαετίες υπηρεσίας παραμένουν στην πρώτη γραμμή, εκτελώντας αδιάκοπα τα καθήκοντα τους, κάτι που δοκιμάζει ακόμα και τα σωματικά τους όρια. «Η συνεχής πίεση και οι επικίνδυνες συνθήκες επιβαρύνουν ακόμα και την υγεία των διασωστών, με πολλούς υπαλλήλους να αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας, όπως καρδιολογικά προβλήματα, ζάχαρο ή πόνους στη μέση ως αποτέλεσμα του επαγγελματικού burnout που χαρακτηρίζει τον χώρο», υπογραμμίζει.

Οι εργαζόμενοι επίσης εκφράζουν έντονο παράπονο για την έλλειψη αναγνώρισης από την Πολιτεία. «Δεν αναγνωρίζεται το έργο μας. Χρειάζεται να γίνουν αλλαγές στη δομή του οργανισμού».

«Το ΕΚΑΒ παραμένει υποστηριζόμενο με πρόχειρες λύσεις, χωρίς ουσιαστικό σχεδιασμό ενίσχυσης», τονίζει, ενώ συνεχίζει λέγοντας πως «το κράτος και όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά δεν έχουν δώσει την απαιτούμενη σημασία και σεβασμό στον οργανισμό που λέγεται ΕΚΑΒ».

Παρά τις όποιες δυσκολίες, οι διασώστες συνεχίζουμε να δίνουμε καθημερινά μάχη για την εξυπηρέτηση των πολιτών, αποδεικνύοντας στην πράξη τον κρίσιμο ρόλο μας στο σύστημα υγείας», κατέληξε ο κ. Καλογιαννάκης.

cretaone.gr

23 σχόλια:

  1. Ζητήστε καλύψεις παιδιά, ευκαιρία να έρθουμε Κρήτη, παλιά ο περιφερειάρχης μίσθωνε 5 αστέρων ξενοδοχείο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φυσικά και δεν βγαίνει η δουλειά λόγω ελλείψεων αλλά ποιός θα μιλήσει γι αυτό, ο νούμερο ς τεμπέλης;
    Άσε ρε να τα πει κανένας που ιδρώνει και ματώνει τη στολή στο ασθενοφόρο.
    Άντε λαμόγια που το μόνο που κάνετε είναι να γυρνάτε από γραφείο σε γραφείο, έχετε και άποψη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Los tres caballeros... Captain George, Che Christaras and Nick the fat.
      Τι θα έλλειπε ο αντιπρόσωπος της χώρας των μαιμούδων από την παρέα;🐒🐒🐒

      Διαγραφή
  3. Να ζητήσετε στην ποπεκαβ τις μεταφορές από τα νοσοκομεία να τις κάνει τόσο καλά …… όσο και τις αποθεραπείες και τα χρόνια που τα έσπρωξε στους ιδιώτες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι έγινε ρε παιδιά; Δεν λύθηκε το πρόβλημα; Αφού τα εξιτήρια τα άρπαξαν ιδιώτες και δουλεύουν συνάδελφοι στα κενά τους.. Τσάμπα κρατήσαμε τα επείγοντα; Τσάμπα προπαγάνδα έκανε ο επειγοντολόγος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εσύ πως δεν πήγες ακόμα στον ιδιώτη ρε κερατωμένε φραγκοδολοφόνε;
      Μάλλον ούτε για εκεί δεν κάνεις🫎🫎🫎

      Διαγραφή
    2. Καλώς τον παπαγάλο. Πες μας για τα επείγοντα παπαγαλε

      Διαγραφή
    3. Ο παπαγάλος είσαι εσύ γελοίε ταληροφονιά που μας τα έχεις κάνει τσουρέκια σε όλες τις αναρτήσεις με τον καημό σου που σε ανάγκασαν να κάνεις τη δουλειά σου.
      Πιες καμιά σόδα μπας και το χωνέψεις και το βουλώσεις γιατί η κλάψα σου έχει καταντήσει ΑΗΔΊΑ.

      Διαγραφή
    4. Κάνεις υπεράνθρωπες προσπάθειες να αλλάξεις λεξιλόγιο αλλά τα αποτελέσματα είναι πενιχρά καθώς οι συνάψεις στο κεφάλι σου δεν έμαθαν ποτέ να λειτουργούν . Πες μας τωρα για τον ψευτοθοδωρα..

      Διαγραφή
    5. Για πες εσύ, της ίδιας συνομοταξίας μέλη είστε άλλωστε.
      Ξέρεις ποιάς, αυτής ντε που ήθελε να βάλει ταρίφες στα ασθενοφόρα για να κάνουν ραντεβουδάκια και εξιτήρια με το αζημίωτο βέβαια.
      Χωρίς βέβαια καμία επιβάρυνση στο επείγον πάντα γι αυτό είχε και φλυντζανούδες για να βλέπουν πότε θα σκάσει το επείγον και έτσι να δουλεύουν όλα ρολόι.
      Να κονομάει και η παρέα με το σκαρπίνι αλλά επειδή πάντα θα υπάρχει ένα...αλλά ο κόσμος έστειλε τα αφεντικά σας σπίτι μια για πάντα.
      Καταλαβαίνω ότι όλα αυτά είναι δύσκολο να τα καταλάβει μια αμοιβάδα σαν κι εσένα οπότε αρκέσου σε ένα περαστικά σου 8:36😉

      Διαγραφή
  5. Ότι έμαθε και το burnout ο πρόεδρος Νίκος μας ξεπερνάει όλους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Θέλει συνένωση Έκαβ και κέντρων υγείας και εκεί που κάποιο κέντρο υγείας έχει εναν- δύο οδηγούς θα τρέχει το Εκαβ να καλύπτει τα κενά.
    Να τον βάλουμε να φτιάξει και τον υγειονομικό χάρτη της Ελλάδας με τόσες γνώσεις και τέτοιες απόψεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό υπάρχει ήδη, το ΕΚΑΒ καλύπτει όλα τα κενά σε προσωπικό και οχήματα.

      Διαγραφή
    2. Στα Κέντρα Υγείας δεν κάνουν επείγοντα. Είναι ταρίφες με σκαρπίνια και πατσαβομούρηδες. Τα λέει ο επειγοντολόγος. Αυτόν θα βάλουμε να φτιάξουμε τον υγειονομικό χάρτη της Ελλάδας. Το ΕΚΑΒ είναι για τα επείγοντα. Τα μποτίνια που ψώνισε η περεσία είναι για αυτόν.

      Διαγραφή
    3. καλύτερα να μιλάμε πριν πούμε κάποιες κουβέντες !! τα πληρώματα των κέντρων υγείας είναι κατά μεγάλο ποσοστό διασώστες και πηγαίνουν κανονικά στα επείγοντα περιστατικά , όποιος δεν πιστεύει ας πάρει τις κάρτες που υποχρεωτικά ανοιγει το ΕΚΑΒ και ας δει πόσα περιστατικά κανουν στα κεντρα υγειας και τι είναι .....

      Διαγραφή
    4. Από χιούμορ χαμπαριαζεις;

      Διαγραφή
  7. Θεωρούν εξέλιξη την αντικατάσταση στο σκαρπινι με σαλομον και του τζιν με ισοθερμικά
    Αυτά τα διδάσκει το ίντερνετ και τα ΙΕΚ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ταρίφα σου και σ' άλλη πιάτσα.
      Έτσι κι αλλιώς για εδώ δεν κάνεις.

      Διαγραφή
    2. Εντάξει οπαδέ της χούντας. Γιόρτασες προχθές;

      Διαγραφή
    3. Αυτός θα γιορτάσει όταν ξεκουμπιστούν από το Εκαβ οι μλκς σαν κι εσένα μπουρτζόβλαχε.

      Διαγραφή
    4. Εσύ τι είσαι; Η τσατσά του;

      Διαγραφή
    5. Όχι,ο νταβάς ΣΟΥ😉

      Διαγραφή
  8. Πες μας πόσοι έχουν βολευτεί μέσα και πόσοι και ποιοι κάνουν μαύρες βάρδιες...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.