....

....

Επιστολή της Π.Ο.Π.Ε.Κ.Α.Β. σχετικά με τις μετακινήσεις των διασωστών

May 10, 2026

Προς: ΠΡΟΕΔΡΟ Δ.Σ. ΕΚΑΒ
Κο ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ ΓΕΩΡΓΙΟ

Αξιότιμε κ. Πρόεδρε,
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Προσωπικού Ε.Κ.Α.Β. (Π.Ο.Π.Ε.Κ.Α.Β.), ως θεσμικός εκπρόσωπος των εργαζομένων στο Εθνικό Κέντρο Άμεσης Βοήθειας, επανέρχεται σε ένα ζήτημα μείζονος σημασίας που αφορά την υπηρεσιακή εξέλιξη και την κινητικότητα των εκατοντάδων Διασωστών που προσλαμβάνονται μέσω των ειδικών διατάξεων μοριοδότησης COVID-19.


Συγκεκριμένα, το πλαίσιο που ορίζεται από το Άρθρο 149 του Ν. 4889/2022, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει με το Άρθρο 66 του Ν. 5116/2024, επιβάλλει επταετή (7) υποχρεωτική παραμονή στη θέση διορισμού, επιτρέποντας ρητά μόνο την απόσπαση λόγω συνυπηρέτησης και τη μετάταξη σε παραμεθόριο περιοχή.
Η αυστηρή και κατά γράμμα εφαρμογή των ανωτέρω διατάξεων δημιουργεί σοβαρά προσκόμματα στην επιχειρησιακή οργάνωση του Φορέα και στην ορθολογική κατανομή του προσωπικού. Ως εκ τούτου, ζητούμε την επίσημη θέση της Διοίκησης στα κάτωθι ερωτήματα:

  1. Επιχειρησιακή Ευελιξία και Υπηρεσιακές Ανάγκες: Θεωρεί η Διοίκηση ότι η δέσμευση «στη θέση διορισμού» που προβλέπουν οι Ν. 4889/2022 και Ν. 5116/2024, περιορίζει τη δυνατότητα του Φορέα να προβαίνει σε εσωτερικές μετακινήσεις ή αποσπάσεις προσωπικού για την κάλυψη επειγουσών υπηρεσιακών αναγκών σε υποστελεχωμένους Τομείς ανά την επικράτεια;
  2. Αμοιβαίες Μεταθέσεις: Ποια είναι η κατεύθυνση της Διοίκησης αναφορικά με τις αιτήσεις αμοιβαίας μετάθεσης μεταξύ υπαλλήλων που υπάγονται στις εν λόγω δεσμεύσεις; Δεδομένου ότι η αμοιβαία μετακίνηση διασφαλίζει τη μηδενική μεταβολή της οργανικής δύναμης, προτίθεται η Διοίκηση να τις εγκρίνει, ερμηνεύοντας το πνεύμα του νόμου υπέρ της εύρυθμης λειτουργίας της υπηρεσίας;
  3. Εφαρμογή Υπαλληλικού Κώδικα: Σε περιπτώσεις όπου συντρέχουν σοβαρότατοι λόγοι υγείας ή κοινωνικοί λόγοι που προβλέπονται από τον Κώδικα Δημοσίων Υπαλλήλων, η Διοίκηση του Ε.Κ.Α.Β. θεωρεί ότι οι περιορισμοί των Ν. 4889/2022 και Ν. 5116/2024 υπερισχύουν, εγκλωβίζοντας τον υπάλληλο, ή αναγνωρίζει τη δυνατότητα χρήσης των γενικών διατάξεων περί αποσπάσεων;

Παρακαλούμε για την έγγραφη τοποθέτησή σας. Η Π.Ο.Π.Ε.Κ.Α.Β. θεωρεί επιβεβλημένη τη διευκρίνιση των ορίων μεταξύ της νομοθετικής δέσμευσης και της απαραίτητης διοικητικής ευελιξίας, προκειμένου να διασφαλιστεί τόσο η εργασιακή ειρήνη όσο και η αποτελεσματικότητα του Ε.Κ.Α.Β. στην παροχή προ νοσοκομειακής φροντίδας.

Με εκτίμηση,

ΓΙΑ ΤΗΝ Ε.Ε. ΤΗΣ ΠΟΠΕΚΑΒ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ ΜΑΡΙΟΣ





popekab-info.gr

34 σχόλια:

  1. Αγχώνεται η ομοσπονδία για να γίνουν μεταθέσεις σε όσους προσλήφθηκαν τον Οκτώβριο ;
    Αγχώνεται μήπως δεν θα μπορούν να πάνε στα νησιά ;
    Μέσα στο άγχος είναι μέρα νύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Και για να συμπληρώσω δεν ντρέπονται να γράφουν για τις αμοιβαίες μεταθέσεις ενώ ξέρουν τι γίνεται ;
    Ότι δεν πάει ο ένας από τους δύο γιατί είναι έτοιμος για σύνταξη ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα καταργηθεί σύντομα και αυτό αναμένετε ενημέρωση

      Διαγραφή
  3. Καλά ακόμα δεν κατάλαβες; Στο δεύτερο ερώτημα κάνουν σαφες οτι έτσι όπως τα κάνατε δεν θα μετακινήσετε κανέναν σε νησί ή τη Χαλκιδική από την 5κ ή όσους τέλος πάντων κάνουν χρήση της ειδικής εμπειρίας. Σκληρός νόμος αλλά νόμος έλεγαν οι Ρωμαίοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι νόμος ΣΥΝΑΔΕΡΦΕ με δύο μέτρα και δύο σταθμά τον Ιανουάριο φηγαν πολλοι της 5κ με αμοιβαία τώρα το ανακαληψαν

      Διαγραφή
  4. 🚑 ΕΚΑΒ TRAVEL & TOURS ✈️🌴
    Κλείστε τώρα τις καλοκαιρινές σας “μετακινήσεις” σε νησιά με θέα, ήλιο και… βάρδιες χωρίς τέλος!
    Το νέο πρόγραμμα του ΕΚΑΒ:
    «Δουλεύεις σε νησιά αλλά το δικό σου νησί θα το καλύψουν τα κορόιδα που μένουν πίσω και το λέμε “ενίσχυση συστήματος”!» 🤡
    Με δωρεάν παροχές:
    1) ράντζο για ύπνο.
    2) το Θεό βοηθό αν συμβεί κάτι σοβαρό πίσω στο νησί που είναι η θέση σου, αυτά βέβαια με τις ευλογίες του Προέδρου λόγω κόμματος.
    ΕΚΑΒ TRAVEL γιατί στην Ελλάδα το “προσωρινό” γίνεται μόνιμο και το παράνομο… υπηρεσιακή ανάγκη! 🚑😅

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσον αφορά για τις αμοιβαίες μεταθέσεις και για την μνεία που έχει γίνει για την 5Κ όσον αφορά το κώλυμα δεν υφίσταται! Τον Γενάρη έγιναν 19 αιτήσεις και ικανοποιήθηκαν όλες τους. Επομένως τα λόγια είναι περιττά! Θα ήταν προτιμότερο να αναφερθούμε στον οικονόμο βιασμό που καλούνται να πληρώσουν αυτοί που θέλουν να κάνουν αμοιβαία παρά στην κάλυψη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο κάθε φραγκοφονιας,εκμεταλλευτής που θέλει να βγάλει εύκολο χρήμα λέγεται συνάδελφος ;

      Διαγραφή
    2. Πάντως αν εγώ ήμουν στην αναμονή 10+ χρουγια μετάθεση και μετακινούνταν κάποιος που τον αφορά η ειδική εμπειρία θα το κυνηγούσα, ας ανοίξουν όλοι τα μάτια τους. Ισχύει ο νόμος ή όχι. Σωστό το ερώτημα της ΠΟΠΕΚΑΒ.

      Διαγραφή
    3. Με το ζόρι σε στείλανε? Εν γνώση σου υπέγραψες και ήξερες ότι θα μείνεις εκεί

      Διαγραφή
    4. Ρε στόκε, αντί να λες παπαριές κάνε καμιά τοποθέτηση της προκοπής για το θέμα. Πως πρέπει να γίνονται οι μεταθέσεις; Δεν πρέπει να φτιαχτεί κάποιο πλαίσιο; Που τα είδες αυτά; Υπέγραψε ο άλλος να πάει κάπου και πρέπει να κάτσει εκεί μια ζωή επειδή το λες εσύ; Ή πρέπει να γλείφει κώλους; Βλήμα έ βλήμα..

      Διαγραφή
  6. Πρώτον καλύψεις σε νησιά: όποιος μπορεί πηγαίνει το ίδιο κάνουν σε όλες τις υπηρεσίες
    Δεύτερον αμοιβαίες: ότι λέει η νομοθεσία παιδιά το ΕΚΑΒ δεν εξαιρείται
    Τρίτον και σημαντικό δεν είδα κανέναν να λέει να εφαρμοστεί η νομοθεσία σε όλα, απλά στο ΕΚΑΒ όλοι δηλώνουν βαγόνια νόμου και θέλουν διευκρινίσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι εννοείς όταν λες όποιος μπορεί πηγαίνει, 'οτι πηγαίνει όποιος έχει βύσμα και του εγκρίνει το αίτημα να υποθέσω...;;;
      Πως δικαιολογείται το πάω από Αθήνα, θεσσαλονίκη,Κρήτη κλπ για ενίσχυση σε νησιωτικούς τομείς όταν οι ίδιοι είναι σε έλλειψη;
      Μήπως ξέρει να μας απαντήσει ο πρόεδρος και η ίδια η υπηρεσία που τις εγκρίνει;

      Διαγραφή
    2. Αν έχεις μικρά παιδιά ή δίνουν πανελλήνιες ή έχεις ηλικιωμένους δεν μπορείς να πας , για 20 μέρες όλοι πάνε γέμισε ο τόπος επικουρικούς δύο μηνών υπάλληλοι και πάνε καλύψεις β οπότε άκυρο το μέσον, πήγαινε Ιανουάριο στην Μύκονο παρακαλάνε

      Διαγραφή
    3. Και καλά κάνουνε οι επικουρικοί δεν κατάλαβα τρώνε από την πίτα σας ?

      Διαγραφή
  7. Προφανώς οι ερμηνίες της νομοθεσίας γίνονται κατά το δοκούν, εξάλλου στο ΕΚΑΒ έχει αποδειχθεί ότι λίγοι είναι αυτοί που μπορούν να ερνηνεύσουν σωστά ένα νόμο. Ειδικότερα σήμερα με τη ΝΔ όλοι οι νόμοι ερμηνεύονται απο τους ανθρώπους της πάντα βολικά, αν έχεις τελειώσει και ΕΑΠ, τότε όλα είναι ζάχαρη, όλα επιτρέπονται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είδα και που τους πήγαμε την νομοθεσία βελάξαν διομισυ χρόνια να το αντιληφθούν

      Διαγραφή
    2. Τότε δεν είχαν πάρει το πτυχίο ακόμα

      Διαγραφή
  8. Μην τσακώνεστε παιδγιά. Το μαγαζί της ΔΑΚΕ ΕΚΑΒ πάει σφαίρα. Πουλάει εξυπηρετήσεις ακόμα και για το που θα χέσουμε. Πήραμε και μποτάκια τώρα, θα κάνουμε παρέλαση στα νησιά με αυτά. Ψηφίζουμε, στηρίζουμε ΔΑΚΕ και τον υπουργό μας τον καλύτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποτε τελειώνουν όλα

      Διαγραφή
    2. Το ερώτημα είναι σαφές και μη κάνετε την πάπια με τη ΔΑΚΕ. Όσοι έκαναν χρήση την ευνοϊκής μοριοδοτησης και έχουν υποχρέωση παραμονής επτά χρόνια στο τόπο διορισμού, θα πηγαίνουν μετακινήσεις για επείγουσες ανάγκες; Το παιχνίδι στενεύει. Και ξαναλέω, αν εγώ προσπαθούσα για 10+ χρόνια να πάρω μετάθεση και δεν μου την ικανοποιούσαν, με τον πρώτο που θα έβλεπα να φεύγει θα τους έστελνα στον τάκο. Ο νόμος που επικαλείται η ΠΟΠΕΚΑΒ είναι ξεκάθαρος. Μπράβο.

      Διαγραφή
    3. Τα μποτάκια δεν τα κανονισε το σωματείο Αθηνών ούτε η ΔΑΚΕ ….με εντολή της επιθεώρησης εργασίας μετά από τραυματισμό εργαζομενων ..,εντάξει γατάκια …το δουλεμπόριο από πλευράς σωματείου Αθηνών να τελειώνει …εντάξει χαραμάδα ;;

      Διαγραφή
    4. Για πες ρε έξυπνε ,πόσοι εργαζόμενοι τραυματίστηκαν ;
      Καμία 20αρια ; Και τι είπε η επιθεώρηση εργασίας ;Να πάρει το εκαβ μποτάκια η να φοράνε παπούτσια ασφαλείας ;
      Και γιατί έξυπνε δεν πήρε το εκαβ για όλους ;
      Για απάντησε έξυπνε

      Διαγραφή
    5. Όλοι οι άλλοι εκτός Αθηνών είναι άτρωτοι, δεν τραυματίζεται κανείς.

      Διαγραφή
    6. Τελικά παίρνει για όλους

      Διαγραφή
  9. Ερώτηση : υπάρχει εκδήλωση ενδιαφέροντος για Θάσο αυτή την στιγμή ? Γιατί στην Β.ελλαδα δεν έχει ανακοινωθεί κάτι για να καταθέσουμε αίτηση εκδήλωσης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Στην ιστοσελίδα της Κ.Υ. θα τα βρείς όλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το ζήτημα είναι ένα πρώτον η προκήρυξη έγραφε ειδικά το νοσηλευτικό προσωπικό έχει κόλλημα επταετίας δεν ανέφερε τίποτε άλλο άσχετα που είναι βάση νόμου και πιάνει και εμάς δεν είναι σαν την εντοπιότητα που το ξέρεις από πριν. Δεύτερον αφού εδιοξες κάποιους η τους γυρνάς πίσω η κάνεις τα στραβά μάτια και στους άλλους δεν χωράει δύο μέτρα δύο σταθμά.τελις αμοιβαία σημαίνει βρισκο κάποιον τα βρίσκουμε και κάνουμε αλλαγή μεταξύ μας έτσι είναι παντού ακόμα και στην πυροσβεστική αυτό το συριζοεκτρομα του εκαβ με τον πίνακα που τη θέση την παίρνει ο παλιός(σαν κωλοφανταρα δηλαδή) και ας μην είναι από το μέρος που θα πάει και μετά περνάει απόσπαση και δεν πατάει ούτε εκεί ούτε μια μέρα πρέπει να τελειώσει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπάρχει νόμος, ψάξε και διάβασε. Τον αναφέρει και το έγγραφο.

      Διαγραφή
    2. Τα παχιά λόγια από διεφθαρμένα κοπρόσκυλα έχουν μεγαλύτερη αξία για όποιον θέλει μετάθεση παρά οι νομοθεσία. Τεκμηριωμένες τοποθετήσεις που στριμώχνουν τη διοίκηση ακούγονται βαθιά για το ΕΚΑΒ.

      Διαγραφή
    3. Ισχύει ότι λέει ο νόμος και όχι ότι λέει η προκήρυξη. Να θυμίσω εδώ ότι και στην 5κ ήρθαν τούμπα τα προσωρινά αποτελέσματα με την ερμηνεία από τον ΑΣΕΠ "ΙΕΚ ΕΚΑΒ", αλλά στο τέλος όλα μπήκαν στη θέση τους. Στα οριστικά έγιναν όλα όπως πρέπει.

      Διαγραφή
  12. Τελικά απάντηση δόθηκε από την κεντρική υπηρεσία,;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Από το Blogger.