Θρίλερ με τις διακομιδές ασθενών: Τρεις ώρες αναμονή για ασθενοφόρο και τρεις ημέρες για την επιστροφή στο σπίτι – Οι σοβαρές ελλείψεις στο ΕΚΑΒ
23/06/2026 15:47
Σοβαρές δυσλειτουργίες στο σύστημα διακομιδών ασθενών αναδεικνύει η έρευνα της εκπομπής «Αποκαλύψεις», φέρνοντας στο φως περιστατικά που αποτυπώνουν τις χρόνιες παθογένειες του ΕΚΑΒ και του δημόσιου συστήματος υγείας.
Ρεπορτάζ: Δημήτρης Καπετανάκης
Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός υπερήλικα από τη Σαλαμίνα, ο οποίος χρειάστηκε να περιμένει επί ώρες για τη μεταφορά του στο νοσοκομείο, αλλά και ημέρες για να επιστρέψει στο σπίτι του μετά τη νοσηλεία του.
Τρεις ώρες αναμονή για ασθενοφόρο
Στις 5 Ιουνίου, μια γυναίκα απευθύνθηκε στην εκπομπή ζητώντας βοήθεια, καθώς ο υπερήλικας πατέρας της, που είχε υποστεί κάταγμα στη λεκάνη, περίμενε επί τρεις ώρες ασθενοφόρο προκειμένου να διακομιστεί από τη Σαλαμίνα σε νοσοκομείο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, χρειάστηκε η παρέμβαση της εκπομπής ώστε να κινητοποιηθούν οι αρμόδιες υπηρεσίες και μέσα σε περίπου 40 λεπτά να φτάσει ασθενοφόρο στο σπίτι του τραυματία και να πραγματοποιηθεί η διακομιδή.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
“Θαύμα” στο ΕΚΑΒ – Βρέθηκε ασθενοφόρο μετά το τηλεφώνημα Κουσουλού στις «Αποκαλύψεις» (βίντεο)
Νέα ταλαιπωρία μετά το χειρουργείο
Η περιπέτεια του ηλικιωμένου, ωστόσο, δεν σταμάτησε εκεί.
Μετά την ολοκλήρωση της νοσηλείας και της χειρουργικής επέμβασης, ζητήθηκε εκ νέου ασθενοφόρο για την επιστροφή του στο σπίτι. Παρότι επρόκειτο για έναν μετεγχειρητικό ασθενή που έχρηζε ασφαλούς μεταφοράς, χρειάστηκαν τρεις ολόκληρες ημέρες μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Στο διάστημα αυτό ο ηλικιωμένος παρέμεινε εντός του νοσοκομείου, εκτεθειμένος στον αυξημένο κίνδυνο ενδονοσοκομειακών λοιμώξεων και χωρίς να μπορεί να επιστρέψει στην οικία του.
Το περιστατικό επαναφέρει στο προσκήνιο το ερώτημα κατά πόσο ένας ασθενής, ακόμη κι όταν έχει ξεπεράσει τον άμεσο κίνδυνο που οδήγησε στη νοσηλεία του, μπορεί τελικά να κινδυνεύει εξαιτίας των καθυστερήσεων στις διακομιδές.
Ασθενοφόρα χωρίς προσωπικό και προσωπικό στα γραφεία
Η έρευνα της εκπομπής καταγράφει σοβαρές ελλείψεις στη λειτουργία του ΕΚΑΒ, επισημαίνοντας ότι σημαντικός αριθμός έμπειρων διασωστών της πρώτης γραμμής έχει μετακινηθεί σε διοικητικές θέσεις.
Όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι, προσωπικό που θα μπορούσε να στελεχώνει τα ασθενοφόρα απασχολείται πλέον σε διοικητικά καθήκοντα, γεγονός που μειώνει τις επιχειρησιακές δυνατότητες του οργανισμού και επιβαρύνει ακόμη περισσότερο τις βάρδιες.
Σύμφωνα με τις ίδιες καταγγελίες, ακόμη και ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΕΚΑΒ υπηρετεί σήμερα σε διοικητική θέση, γεγονός που -όπως υποστηρίζουν συνάδελφοί του- περιορίζει τη δυνατότητα δημόσιων παρεμβάσεων για τα προβλήματα του κλάδου.
Ακινητοποιημένα ασθενοφόρα λόγω βλαβών
Την ίδια ώρα, το ρεπορτάζ αναδεικνύει και τις σοβαρές ελλείψεις στον στόλο των ασθενοφόρων.
Πολλά οχήματα παραμένουν εκτός επιχειρησιακής λειτουργίας λόγω βλαβών ή επειδή δεν έχουν συντηρηθεί εγκαίρως, με αποτέλεσμα να μειώνεται σημαντικά η διαθεσιμότητα ασθενοφόρων σε αρκετές περιοχές της χώρας.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί, μάλιστα, η πληροφορία ότι τρία ασθενοφόρα ακινητοποιήθηκαν επειδή δεν υπήρχαν διαθέσιμα τακάκια φρένων, ένα περιστατικό που, σύμφωνα με το ρεπορτάζ, αποτυπώνει τις δυσλειτουργίες και την εικόνα εγκατάλειψης που καταγγέλλουν εργαζόμενοι του ΕΚΑΒ εδώ και χρόνια.
Η έρευνα αναδεικνύει για ακόμη μία φορά την ανάγκη άμεσης ενίσχυσης του ΕΚΑΒ, τόσο σε ανθρώπινο δυναμικό όσο και σε υλικοτεχνικό εξοπλισμό, ώστε να διασφαλίζεται η έγκαιρη και ασφαλής διακομιδή των ασθενών σε κάθε περιοχή της χώρας.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δείτε το βίντεο από το 1:36:57
Μας πήρανε χαμπάρι και χωρατεύουν με το ΕΚΑΒ στην εκπομπή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ΕΚΑΒ είναι για τα επείγοντα. Από τη στιγμή που δόθηκαν τα εξιτήρια στους ιδιώτες πάει κορδόνι. Αγόρασε και ο πρόεδρος κηδεμόνες για τους γραφιάδες για να μην στραβώνει η ΣΣ από την καρέκλα και είμαστε κομπλέ. Εγώ δουλεύω και στα ρεπό σε ιδιωτικό και κονομάω. Τι άλλο να θέλουμε;
ΔιαγραφήΚυκλοφορεί κι αλλη μια φήμη που λέει ότι οι κηδεμόνες είναι για τα πληρώματα που θα συνταξιοδοτηθούν, για να μη πονάει η μέση τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌλα τα υπόλοιπα σωστά αλλά δεν είναι δουλειά του ΕΚΑΒ οι επιστροφές.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ σωστά.....ο κόσμος δεν το ξέρει.... ότι έφυγαν οι οδηγοί των νοσοκομείων και έγιναν ΕΚΑΒ... έβαλε τους ιδιώτες..,.
ΔιαγραφήΌλα λαθος
Ένας απο τους λόγους που το σωματείο μου πήρε την απόφαση να διαγραφεί απο την ΠΟΠ-ΕΚΑΒ, τα ιδιωτικά ασθενοφόρα είναι περισσότερα απο αυτά του ΕΚΑΒ στα νοσοκομεία, ειπώθηκε μεταξύ άλλων σε ερώτηση που τέθηκε, φταίει δηλαδή η ΠΟΠ-ΕΚΑΒ κατά την άποψή τους και όχι η κυβέρνηση που νομοθέτησε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να μην παρεξηγηθώ, δεν είμαι φαν της ΠΟΠ-ΕΚΑΒ, ούτε οπαδός της, αλλά όχι κι έτσι, είναι ένα όργανο που το έχεις υπηρετήσει θεσμικά απο τις υψηλότερες θέσεις.
Αυτά τα κωμικά ζούμε εμείς οι ΕΚΑΒίτες.
Και για τα μνημόνια η ΠΟΠΕΚΑΒ φταίει, πες τον Γιαννάκη. Επίσης πες του ότι ο ίδιος ως πρόεδρος σωματείου μπορεί να κάνει μια εισήγηση στη φίλη κυβέρνηση του, να καταργήσει τους ιδιώτες και να προσλάβει προσωπικό στα νοσοκομεία. Αν έχει το σθένος να κάνει προτάσεις στη κυβέρνηση βέβαια όλα αυτά.... Κατά τα άλλα ότι φταίει η ΠΟΠΕΚΑΒ για όλα είναι στη φαντασία ορισμένων γιατί αν ήταν αυτοί σήμερα στο εκτελεστικό θα τα έβλεπαν αλλιώς. Το σενάριο να πάρει το ΕΚΑΒ τα δευτερογενή είναι για τους ανυποψίαστους δημοσιογράφους που δεν ξέρουν τι συμβαίνει και νομίζουν ότι έκαναν ρεπορτάζ λαβράκι. Αυτά για τις ηλίθιες δικαιολογίες.
Διαγραφή