ΠΟΜΑΣ: «Κι όμως η κυβέρνηση πετάει εκτός στρατιωτικών νοσοκομείων τους απόστρατους»
25/06/2026 | 14:19
Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Απόστρατων Στρατιωτικών (Π.ΟΜ.Α.Σ.), με σχετική ανακοίνωσή της, τη 16.6.2026, είχε καταγγείλει την κυβέρνηση ότι με το π.δ. 36/2026 «πετάει» κυριολεκτικά έξω από τα στρατιωτικά νοσοκομεία τους αποστράτους και τα μέλη των οικογενειών τους, αφού υπενθυμίζεται η «ευχέρεια» που έχουν τα στρατιωτικά νοσοκομεία να παρέχουν ή όχι υγειονομική περίθαλψη στους απόστρατους.
Η κυβέρνηση στριμωγμένη από την κατακραυγή των αποστράτων έσπευσε, με δήλωση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας (ΥΦΕΘΑ) να καθησυχάσει τους απόστρατους ότι στην «… πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο καθεστώς της υγειονομικής περίθαλψης των αποστράτων …».
Ωστόσο η Π.ΟΜ.Α.Σ. με δελτίο τύπου προσγειώνει την κυβέρνηση στην πραγματικότητα, η οποία δεν είναι αυτή που θέλει να παρουσιάσει ο ΥΦΕΘΑ. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: “Δεν έχει περάσει καιρός που αναδείχθηκε πρόβλημα και στη Βουλή σχετικά με μαγνητικό τομογράφο. Ανάμεσα σε άλλα, χτυπητό παράδειγμα είναι περιστατικό που μεταφέρθηκε στην Ομοσπονδία μας. Συνάδελφος νοσηλεύτηκε σε στρατιωτικό νοσοκομείο, αλλά όταν ήρθε η ώρα να κάνει ειδικές εξετάσεις, το νοσοκομείο, παρόλο που είχε τις δυνατότητες, αλλά είχε και την πολιτική «ευχέρεια», του έδωσε εξιτήριο και τον παρέπεμψε σε ιδιωτικό φορέα για να εξυπηρετηθεί. Σε άλλη περίπτωση ασθενής δεν κρατήθηκε για νοσηλεία αν και την είχε ανάγκη, αλλά του συστήθηκε νοσηλεία στο σπίτι. Έγινε εισαγωγή του σε ιδιωτική κλινική και αποκαταστάθηκε η υγεία του”.
Και συμπληρώνει η Π.ΟΜ.Α.Σ.: “Πράγματι, για την κυβέρνηση και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, είναι γεγονός ότι ουδεμία αλλαγή υπάρχει από την πολιτική υγείας που εφαρμόζει απέναντι στους αποστράτους, τους συνταξιούχους και τον λαό μας εν γένει. Μια πολιτική που παραμένει σταθερή διαχρονικά, ισχυρή και αδιαπραγμάτευτη σε βάρος τους. Χρήματα για δωρεάν και δημόσια υγειονομική περίθαλψη του λαού μας δεν υπάρχουν, αλλά δισεκατομμύρια για πανάκριβα οπλικά συστήματα προκειμένου να επανεξοπλιστεί η ΕΕ υπάρχουν. Για την πολεμική προετοιμασία και ετοιμότητα ΝΑΤΟ και ΕΕ υπάρχουν. Για την «πολεμική» βιομηχανία υπάρχουν. Στο αντιδραστικό καθεστώς Ζελένσκι δόθηκαν 600 εκ. που βγήκαν από το υστέρημα του λαού μας και τα ματωμένα πλεονάσματα. Για την «υγεία» του λαού μας, ως εμπόρευμα, μπορούν να βρεθούν χρήματα μόνο από την τσέπη του ίδιου”.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Π.ΟΜ.Α.Σ.:
“Μεγάλη αναστάτωση προκάλεσε το προεδρικό διάταγμα 36/2026 που πρόσφατα δημοσίευσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, με τίτλο: «Κώδικας νομοθεσίας για την παροχή υγειονομικής περίθαλψης στα στρατιωτικά νοσοκομεία».
Η Ομοσπονδία μας κατήγγειλε, με την από 16.6.2026 ανακοίνωσή της, ότι οι απόστρατοι και οι οικογένειές τους «πετιούνται» κυριολεκτικά έξω από τα στρατιωτικά νοσοκομεία. Το υπόψη διάταγμα υπενθυμίζει την «ευχέρεια» που έχουν τα στρατιωτικά νοσοκομεία να παρέχουν ή όχι υγειονομική περίθαλψη στους απόστρατους.
Η κυβέρνηση έσπευσε, με δήλωση του υφυπουργού Εθνικής Άμυνας (ΥΦΕΘΑ) να καθησυχάσει τους απόστρατους ότι στην «… πραγματικότητα δεν υπάρχει καμία αλλαγή στο καθεστώς της υγειονομικής περίθαλψης των αποστράτων …». Είναι η τακτική διαχρονικά των πολιτικών προϊσταμένων του ΥΠΕΘΑ να χτυπάνε την πλάτη των αποστράτων καθησυχάζοντάς τους. Παράλληλα καλλιεργείται ότι πρόκειται για παλιά πρόβλεψη νόμου. Στην ουσία όμως αποκρύπτεται ότι, η κυβέρνηση την έχει ήδη θέσει σε εφαρμογή έντονα σε βάρος τους, εφαρμόζοντας την πολιτική της που στέλνει τους απόστρατους στα ταμεία των επιχειρηματιών υγείας. Το μήνυμα που συνήθως βλέπουν οι απόστρατοι, όταν προσπαθούν να κλείσουν ραντεβού στα στρατιωτικά νοσοκομεία, μέσω του Ηλεκτρονικού Κέντρου Εξυπηρέτησης Ληπτών Υγείας (ΗΚΕΛΥ), είναι: «Δεν υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού, για την επιλεγμένη εξέταση ή την κατηγορία Λήπτη Υπηρεσιών Υγείας, που υπάγεστε».
Τα παράπονα των συναδέλφων είναι πολλά, εδώ και πολύ καιρό και όχι μόνο πρόσφατα! Η εκάστοτε κυβέρνηση καλύπτεται πίσω από τη δυσκολία των συναδέλφων να αναδείξουν τα προβλήματα υγείας τους, κινδυνεύοντας να προκαλέσουν τη δυσαρέσκεια όσων εμπλέκονται, τους οποίους τελικά έχουν ανάγκη.
Δεν έχει περάσει καιρός που αναδείχθηκε πρόβλημα και στη Βουλή σχετικά με μαγνητικό τομογράφο. Ανάμεσα σε άλλα, χτυπητό παράδειγμα είναι περιστατικό που μεταφέρθηκε στην Ομοσπονδία μας. Συνάδελφος νοσηλεύτηκε σε στρατιωτικό νοσοκομείο, αλλά όταν ήρθε η ώρα να κάνει ειδικές εξετάσεις, το νοσοκομείο, παρόλο που είχε τις δυνατότητες, αλλά είχε και την πολιτική «ευχέρεια», του έδωσε εξιτήριο και τον παρέπεμψε σε ιδιωτικό φορέα για να εξυπηρετηθεί. Σε άλλη περίπτωση ασθενής δεν κρατήθηκε για νοσηλεία αν και την είχε ανάγκη, αλλά του συστήθηκε νοσηλεία στο σπίτι. Έγινε εισαγωγή του σε ιδιωτική κλινική και αποκαταστάθηκε η υγεία του.
Προφανώς τα στρατιωτικά νοσοκομεία δεν έχουν την απαραίτητη «ευχέρεια» για τους απόστρατους συνάδελφους μας και τις οικογένειές τους. Η Ομοσπονδία μας δεν στρέφεται κατά του προσωπικού των νοσοκομείων, που γενικά δίνει τον καλύτερο εαυτό του στην εξυπηρέτηση των συναδέλφων, δουλεύοντας εντατικά για να καλύψουν τα κενά από την εντεινόμενη υποστελέχωση σε προσωπικό των νοσοκομείων.
Πράγματι, για την κυβέρνηση και το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, είναι γεγονός ότι ουδεμία αλλαγή υπάρχει από την πολιτική υγείας που εφαρμόζει απέναντι στους αποστράτους, τους συνταξιούχους και τον λαό μας εν γένει. Μια πολιτική που παραμένει σταθερή διαχρονικά, ισχυρή και αδιαπραγμάτευτη σε βάρος τους. Χρήματα για δωρεάν και δημόσια υγειονομική περίθαλψη του λαού μας δεν υπάρχουν, αλλά δισεκατομμύρια για πανάκριβα οπλικά συστήματα προκειμένου να επανεξοπλιστεί η ΕΕ υπάρχουν. Για την πολεμική προετοιμασία και ετοιμότητα ΝΑΤΟ και ΕΕ υπάρχουν. Για την «πολεμική» βιομηχανία υπάρχουν. Στο αντιδραστικό καθεστώς Ζελένσκι δόθηκαν 600 εκ. που βγήκαν από το υστέρημα του λαού μας και τα ματωμένα πλεονάσματα. Για την «υγεία» του λαού μας, ως εμπόρευμα, μπορούν να βρεθούν χρήματα μόνο από την τσέπη του ίδιου.
Καλούμε κάθε φορέα ή ένωση αποστράτων, να πάρουν θέση και να καταδικάσουν την πολιτική αυτή της κυβέρνησης που αποστερεί από τους αποστράτους το αναφαίρετο δικαίωμά τους στη δημόσια, πλήρη και δωρεάν παροχή υγειονομικής περίθαλψής τους. Να καταδικάσουν την πολιτική της κυβέρνησης για υποστελέχωση και εμπορευματοποίηση της παροχής υγείας από τα στρατιωτικά νοσοκομεία.
Καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν για το θέμα αυτό και να βγάλουν συμπεράσματα από τη στάση των Ενώσεων αποστράτων που ανήκουν στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας, ως νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου (ΝΠΔΔ)!”
Δεν υπάρχουν σχόλια