....

....

ΥΓΕΙΑ : Θέλει η Νέα Δημοκρατία να κρυφτεί ... αλλά το συνέδριο δεν την αφήνει!



Δεν περιμέναμε να κάνει συνέδριο η ΝΔ για να ανακαλύψουμε το σκληρό νεοφιλελεύθερο πρόσωπο του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Του κόμματος που έχει στο DNA την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και αντιτίθεται σε κάθε έννοια δωρεάν-δημόσιου και κοινωνικού αγαθού. Για τη ΝΔ, όλα αγοράζονται και όλα πωλούνται.
Ο κ. Μητσοτάκης, ως καθαρόαιμος εκπρόσωπος του θατσερικού δόγματος (το οποίο απεχθάνεται τις έννοιες της συλλογικότητας, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής ισότητας και των κοινωνικών δικαιωμάτων), δεν θα μπορούσε να αφήσει έξω από τη νεοφιλελεύθερη ατζέντα του τον πόλεμο ενάντια στα δημόσια κοινωνικά αγαθά – και φυσικά την υγεία και την ασφάλιση. Για τη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη, η απάντηση απέναντι στις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που ακολουθεί -και- η σημερινή κυβέρνηση, είναι η πλήρης άλωση του δημοσίου από τους ιδιώτες και η ολοκληρωτική παράδοση σ’ αυτούς ακόμα και της υγείας και της ασφάλισης.
Στο ερωτηματολόγιο που δόθηκε στο συνέδριο της ΝΔ, οι σύνεδροι του κόμματος ψήφισαν «ΝΑΙ» στην αξιολόγηση στο δημόσιο που προωθείται από την τρόικα και τις μνημονιακές κυβερνήσεις με ποσοστό 95,7%. Για τις διευθυντικές θέσεις στο δημόσιο, οι σύνεδροι της ΝΔ ψήφισαν με ποσοστό 74,6% υπέρ της συμμετοχής στελεχών του ιδιωτικού τομέα στις προκηρύξεις. Ακόμα, ψήφισαν με ποσοστό 67% υπέρ της απαλλαγής του κράτους από την υποχρέωσή του να παρέχει πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας στους πολίτες. Οι εν λόγω σύνεδροι, δηλαδή, ψήφισαν την παράδοση της πρωτοβάθμιας υγείας (κέντρα υγείας, πρώην πολυιατρεία ΙΚΑ) στους δήμους, πράγμα που σημαίνει αυτόματα και αύξηση των Δημοτικών τελών. Σε απλά ελληνικά, οι σύνεδροι της ΝΔ ψήφισαν να πληρώνουν από την τσέπη τους οι πολίτες τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας Υγείας.
Δεν πρέπει φυσικά να ξεχνάμε τα έργα και τις ημέρες της ΝΔ που ως κυβέρνηση έκλεινε νοσοκομεία, καταργούσε κλάδους και έβγαζε εργαζόμενους στη διαθεσιμότητα. Τώρα, αξιοποιώντας τη συνέχιση των μνημονιακών πολιτικών και από τη σημερινή κυβέρνηση, επιχειρεί να εμφανιστεί δικαιωμένη για τις πολιτικές της και να πάρει τη ρεβάνς.
Το Υγειονομικό Κίνημα, οι εργαζόμενοι στα νοσοκομεία και τη δημόσια υγεία-πρόνοια, γενικότερα το λαϊκό κίνημα, δεν θα επιτρέψουν στη ΝΔ και τον κ. Μητσοτάκη να εμφανίζεται ως υπερασπιστής του δικαιώματος του λαού στην υγεία, χύνοντας κροκοδείλια δάκρυα για την κατάντια των δημόσιων δομών υγείας.
Πηγή : ygeionomikoi.gr

12 βήματα για ένα Νέο Εθνικό Σύστημα Υγείας

.
Του Βασίλη Οικονόμου 
Ζούμε στην εποχή όχι μόνο των fake news, αλλά δυστυχώς και της ...fake κυβέρνησης, η οποία προσπαθεί μέσα από μία οργανωμένη επιχείρηση προπαγάνδας να μας πείσει ότι μοναδικός της στόχος είναι η υπεράσπιση των κοινωνικά και οικονομικά αδυνάμων.
Ποιούς όμως προσπαθεί να "κοροϊδέψει” το Μέγαρο Μαξίμου; Τους πολίτες που βλέπουν να χάνουν τα σπίτια τους μέσα από τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς για χρέη ακόμα και 15.000 ευρώ; Ή μήπως τους πολίτες που αντιλαμβάνονται ότι κυβερνητικά στελέχη πιάστηκαν με τη "γίδα στην πλάτη”, επιχειρώντας να πουλήσουν στρατιωτικό εξοπλισμό; Δυστυχώς για τον κ.Τσίπρα οι μάσκες έπεσαν και το πραγματικό πρόσωπο της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αποκαλύφθηκε.
Στον αντίποδα, η Νέα Δημοκρατία αποτελεί το μεγάλο λαϊκό Κόμμα της χώρας που απευθύνεται σε όλα τα κοινωνικά στρώματα. Δεν κάνει διακρίσεις και δεν επιχειρεί να αποπροσανατολίσει με ψεύτικες υποσχέσεις. Όλοι πλέον καταλαβαίνουν τη διαφορά : 
Τα τελευταία 3 χρόνια η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ θέλησε να περάσει την εικόνα της δήθεν κοινωνικά ευαίσθητης κυβέρνησης. Η πραγματικότητα όμως είναι τελείως διαφορετική. Έκανε τους φτωχούς, φτωχότερους και περισσότερους.Οι μακροχρόνια άνεργοι, οι κοινωνικά αποκλεισμένοι, οι μεγαλύτεροι αλλά και οι νεότεροι, είναι τα μεγάλα θύματα της κρίσης. 
Η ΝΔ προχωρά με άξονα τις πολιτικές που διαθέτουν έντονο κοινωνικό πρόσημο, μακριά από λαϊκισμούς και τακτικές που μας γυρνούν δεκαετίες πίσω. 
Ειδικά στο χώρο της υγείας η κατάσταση σήμερα είναι εξαιρετικά κακή, την οποία θέλει να αλλάξει η ΝΔ.
Είναι ντροπή το 2017 οι ασθενείς να αναγκάζονται να φέρνουν γάζες και βαμβάκι από το σπίτι τους ή να περιμένουν μήνες για ένα χειρουργείο ή μια ακτινοθεραπεία. Η υγεία είναι πρώτη στην ιεράρχηση για την ΝΔ, με έναν ξεκάθαρο στόχο. Τη βελτίωση των παροχών υγείας στον πολίτη.
Στο πλαίσιο αυτό,  η ΝΔ έχει καταλήξει σε μία σειρά από προτεραιότητες που αποτελούν παράλληλα και κεντρικούς άξονες του κυβερνητικού προγράμματός μας, στον συγκεκριμένο τομέα:
1) Υλοποίηση του θεσμού του οικογενειακού γιατρού τον οποίο θα επιλέγει ο κάθε πολίτης και ο οποίος θα βοηθάει αποφασιστικά στην πρόληψη, την έγκαιρη διάγνωση, τη θεραπεία και την παραπομπή σε εξειδικευμένους γιατρούς όταν υπάρχει ανάγκη. Τα Κέντρα Υγείας και τα πρώην ιατρεία του ΙΚΑ θα περάσουν σταδιακά στον έλεγχο της τοπικής αυτοδιοίκησης με στόχο να βρίσκονται εγγύτερα στους πολίτες.
2) Θα προχωρήσουμε στην ανάπτυξη Δικτύου Διαχείρισης Χρονίων Νοσημάτων ως Κέντρα αριστείας ανά χρόνια νόσο. (Δομές Αποθεραπείας και αποκατάστασης, μακροχρόνιας φροντίδας, Ψυχικής Υγείας, μονάδες φροντίδας ασθενών τελικού σταδίου, φροντίδα στο σπίτι ή στην κοινότητα) - Εθνικό Μητρώο Ασθενών με Χρόνιες Νόσους.
3) Κατ’ οίκον διανομή φαρμάκων για συγκεκριμένες ομάδες ασθενών (πχ ασθενείς με καρκίνο, ΑΜΕΑ κλπ) για  απαράδεκτη σημερινή ταλαιπωρία
4) Ραντεβού με γιατρούς του ΕΟΠΥΥ εντός 24 ωρών για ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού (πολίτες άνω των 65 ετών, ΑΜΕΑ κλπ) μέσω της υιοθέτησης του βρετανικού συστήματος, σύμφωνα με το οποίο ένα ποσοστό των ημερήσιων ραντεβού κάθε γιατρού αφορά αυτές τις ομάδες πληθυσμού
5) Επέκταση της διάρκειας των επαναλαμβανόμενων συνταγών για τους χρονίως πάσχοντες, ώστε να μειώνεται η ταλαιπωρία τους για τη χορήγηση νέας συνταγής και να μην απασχολούνται οι γιατροί με κάτι που δεν χρειάζεται 
6) Προτεραιότητα, όχι στις προσλήψεις διοικητικών υπαλλήλων, αλλά στις προσλήψεις νοσηλευτών που θα καλύψουν τις μεγάλες σημερινές ελλείψεις, καθώς η Ελλάδα είναι πολύ πίσω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο vii) εθνική στρατηγική για την πρόληψη, έτσι ώστε να αποσυμφορηθούν τα νοσοκομεία και να ανέβει ουσιαστικά το επίπεδο των υπηρεσιών υγείας, ιδιαίτερα για τους φτωχότερους.
Παράλληλα έμφαση θα δοθεί και στην αποτελεσματικότερη οργάνωση του ΕΣΥ, με κεντρικό στόχο "τα λεφτά του φορολογούμενου πολίτη να πιάσουν τόπο”. Οι πολίτες θέλουν αλήθεια, μετρημένα λόγια και έργα. Όχι επικοινωνιακά τερτίπια και "κωλοτούμπες” που θα ζήλευαν και οι ολυμπιονίκες της ενόργανης γυμναστικής.
1) Το σύστημα θα λειτουργεί με συγκεκριμένους στόχους και αυστηρούς ελέγχους, προκειμένου η απόδοση και η αξία των παρεχόμενων υπηρεσιών να είναι μετρήσιμες. Ενισχύοντας την αξιολόγηση των μονάδων Υγείας και εισάγοντας κίνητρα και αντικίνητρα θα κλείσουν οι πληγές στο σύστημα Υγείας και θα εξασφαλισθούν καλύτερες υπηρεσίες για όλους τους πολίτες 
2)  Θα εισαχθεί περιφερειακό και αποκεντρωμένο μοντέλο διοίκησης της υγείας με 13 Υγειονομικές Περιφέρειες κατά αντιστοιχία των διοικητικών με κλειστούς προϋπολογισμούς και ενοποίηση των διαδικασιών προμηθειών και φαρμάκων. Επιτελικός και εποπτικός ρόλος του Υπουργείου Υγείας
3) θα εισαχθεί επαγγελματικό μάνατζμεντ στα νοσοκομεία με δεσμευτικούς στόχους, με διαφάνεια και λογοδοσία, για να εγκαταλειφθούν επιτέλους οι κομματικές προσλήψεις, οι αυτοσχεδιασμοί και η προχειρότητα
4) θα υπάρχει η δυνατότητα αγοράς αναβαθμισμένων υπηρεσιών για τον ασθενή από τον ιδιωτικό τομέα, χωρίς κανένα επιπλέον κόστος για τους ίδιους, στην περίπτωση που αυτές έχουν χαμηλότερο κόστος για τον φορολογούμενο  
5) θα προχωρήσουμε σε ενοποιήσεις και διασυνδέσεις κλινικών, για τη βελτίωση της παραγωγικότητας και της εξυπηρέτησης καθώς και την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στο κόστος λειτουργίας σύμφωνα με τις ανάγκες των πολιτών (Χάρτης Υγειονομικών Αναγκών).
6) θα αξιοποιήσουμε την σύγχρονη ιατρική τεχνολογία και τα πληροφοριακά συστήματα για τη βελτίωση και την επίσπευση των διαδικασιών διάγνωσης και περίθαλψης των ασθενών (τηλεϊατρική) αλλά και στη θέσπιση ηλεκτρονικού βιβλιαρίου.
* Ο κ. Βασίλης Οικονόμου είναι Βουλευτής Επικρατείας Ν.Δ., Τομεάρχης Υγείας
Πηγή : capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.