....

....

Politico/Pentagon leaks: Τα ευρωπαϊκά μυστικά – Οι αναφορές στην Ελλάδα και τον ρόλο της Τουρκίας


Η συμμετοχή της Ευρώπης στον πόλεμο στην Ουκρανία, εμπεριέχεται σε ένα φάκελο 53 σελίδων από τα απόρρητα έγγραφα “Pentagon leaks” που διέρρευσαν και τα οποία εξέτασε το Politico. Περιλαμβάνει ευρωπαϊκά μυστικά ευρωπαϊκά μυστικά από τις ειδικές δυνάμεις που δρουν στο έδαφος της Ουκρανίας μέχρι το ότι η Πολωνία και η Σλοβενία προσφέρουν σχεδόν τα μισά τανκς που έχει στη διάθεσή του το Κίεβο. Ή ότι η Ουγγαρία μπορεί να επιτρέπει να περνούν όπλα από τον εναέριο χώρο της.

Οι διαρροές των εγγράφων έχουν προκαλέσει αναστάτωση στις ΗΠΑ λόγω της αποκάλυψης των «παιχνιδιών» που παίζουν με τους συμμάχους τους.

  • Τα έγγραφα περιγράφουν λεπτομερώς τις αμερικανικές αμφιβολίες για την εαρινή επίθεση της Ουκρανίας, υποδηλώνουν ότι κατασκοπεύει τη Νότια Κορέα, ενώ παρουσιάζονται στοιχεία με τα οποία κατηγορείται η Αίγυπτος ότι συνωμοτεί για να στηρίξει τον πόλεμο της Ρωσίας.

Ωστόσο, η Ευρώπη, ως επί το πλείστον, όπως σημειώνει το Politico, έχει γλιτώσει από αυτές τις επιζήμιες, για τις διπλωματικές σχέσεις, αποκαλύψεις. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες που μπορούν να αντληθούν από τις διαρροές σε σχέση με την πολεμική προσπάθεια της Ευρώπης.

  • Τα αρχεία που διέρρευσαν περιέχουν πληροφορίες για τα πάντα, από μια ομάδα ειδικών δυνάμεων στην Ουκρανία που κυριαρχείται από το Ηνωμένο Βασίλειο μέχρι το πώς – και πότε – η Γαλλία και η Ισπανία θα μεταφέρουν ένα κομβικό πυραυλικό σύστημα στο πεδίο της μάχης. Τα έγγραφα περιέχουν επίσης ισχυρισμούς ότι η Τουρκία αποτελεί πιθανή πηγή όπλων για τους Ρώσους μισθοφόρους.

Το Politico δεν έχει επαληθεύσει ανεξάρτητα τα έγγραφα, ενώ υπήρξαν ενδείξεις ότι ορισμένες από τις σελίδες που διέρρευσαν ήταν παραποιημένες. Ωστόσο, οι ΗΠΑ αναγνώρισαν την παραβίαση των πληροφοριών και συνέλαβαν έναν ύποπτο αργά την Πέμπτη, τον Τζακ Τεϊσέιρα, μέλος της Εθνοφρουράς της Αεροπορίας της Μασαχουσέτης.

Στη συνέχεια το Politico αναφέρεται στα συμπεράσματα που έχουν βγάλει οι συντάκτες του μετά την εξέταση των στοιχείων από τον φάκελο των 53 σελίδων. Σύμφωνα με τα έγγραφα, υπάρχει μια ευρωπαϊκή ομάδα ειδικών δυνάμεων που δραστηριοποιείται στην Ουκρανία – τουλάχιστον από τις 23 Μαρτίου.

  • Το Ηνωμένο Βασίλειο δεσπόζει στην ισχυρή μονάδα των «ΗΠΑ / ΝΑΤΟ» που αποτελείται από 97 ατόμα με 50 μέλη ειδικών δυνάμεων. Η μονάδα περιλαμβάνει επίσης 17 άτομα από τη Λετονία, 15 από τη Γαλλία και ένα από την Ολλανδία. Δεκατέσσερις Αμερικανοί συμπληρώνουν την ομάδα.

Οι πληροφορίες που διέρρευσαν δεν διευκρινίζουν τις δραστηριότητες της συγκεκριμένης μονάδας ή τη θέση της στην Ουκρανία. Τα έγγραφα δείχνουν επίσης ότι οι ΗΠΑ διαθέτουν συνολικά περίπου 100 άτομα προσωπικό στη χώρα.

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι κυβερνήσεις των χωρών που αναφέρονται παρέμειναν ως επί το πλείστον σιωπηλές επί του θέματος. Οι Βρετανοί αρνήθηκαν να σχολιάσουν, ενώ ο Λευκός Οίκος παραδέχθηκε ότι υπάρχει μια «μικρή στρατιωτική παρουσία των Ηνωμένων Πολιτειών» στην πρεσβεία των ΗΠΑ στην Ουκρανία, τονίζοντας ότι τα στρατεύματα «δεν πολεμούν στο πεδίο της μάχης». Οι υπόλοιπες χώρες που απαριθμούνται δεν απάντησαν σε αίτημα του Politico για σχολιασμό.

  • Τα τανκς είναι ένας τομέας στον οποίο η Ευρώπη – συλλογικά – ξεπερνά τις ΗΠΑ. Μέσα στον φάκελο, ένα έγγραφο δίνει μια επισκόπηση των 200 αρμάτων μάχης που οι σύμμαχοι των ΗΠΑ έχουν δεσμευτεί να στείλουν στην Ουκρανία – 53 λιγότερα από αυτά που το έγγραφο αναφέρει ότι η Ουκρανία χρειάζεται για την εαρινή της επίθεση.

Η Πολωνία και η Σλοβενία φαίνεται να είναι οι χώρες που έχουν συνεισφέρει τα περισσότερα, σχεδόν το ήμισυ του συνόλου, σύμφωνα με αξιολόγηση με ημερομηνία τις 23 Φεβρουαρίου. Η Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο είναι επίσης βασικοί «παίκτες», με 14 άρματα μάχης η καθεμία.


libre.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια

Από το Blogger.