Μουντιάλ αλαζονείας (Του Γιώργου Τραπεζιώτη)

- Κατακαλόκαιρο, μέρες Μουντιάλ και η μπάλα σερβίρεται με το μπρέκφαστ. Η διαφορά ώρας, βλέπεις. Αλλά τουλάχιστον «βρέχει» γκολ, παίζονται και ματσάκια καλά – φχαριστιέται ο κόσμος, να βλέπει τα μαραντονικά μαγικά του Μέσι, να απολαμβάνει την μπάλα του Μαρόκου αλλά και το πείσμα του Ιράν στο χορτάρι.
Μπορεί βέβαια κανείς να ασχοληθεί και με τα υπόλοιπα.
Με τις… ντρίπλες για παράδειγμα της κυβέρνησης και δη του κυβερνητικού εκπροσώπου, Παύλου Μαρινάκη. Ο οποίος ερωτηθείς σχετικά με την καταδίκη της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου σε ποινή φυλάκισης 20 μηνών με τριετή αναστολή για το σκάνδαλο της παραβίασης των προσωπικών δεδομένων περίπου 25.000 Ελλήνων της διασποράς που θα ψήφιζαν επιστολικά στις ευρωεκλογές του 2024… υποβάθμισε το θέμα. Γιατί, εντάξει, δεν έγινε και τίποτα, ήταν «ένα e-mail». Έκρινε το θέμα το κυβερνητικό… VAR. Το ματς συνεχίζεται – μαζί του και η βροχή γαλάζιων σκανδάλων.
Και η Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου είναι σαν να μην καταδικάστηκε. Το ίδιο και ο πρώην γ.γ. του υπουργείου Εσωτερικών Μ. Σταυριανουδάκης που καταδικάστηκε για την ίδια υπόθεση σε 18 μήνες με αναστολή, το ίδιο και ο τότε οργανωτικός γραμματέας Αυτοδιοίκησης της ΝΔ, Μ. Κορομηλάς (12 μήνες με αναστολή), αλλά και ο τότε γραμματέας Αποδήμων της ΝΔ, Ν. Θεοδωρόπουλος (8 μήνες με αναστολή).
Το κοινό στοιχείο στα πρόσωπα αυτά, δεν είναι άλλο βέβαια από την άμεση σχέση τους με τον μηχανισμό της ΝΔ. Και σαφώς δεν πρόκειται για μεμονωμένα λάθη, αλλά για καραμπινάτη, εξώφθαλμη συστημική αδιαφορία απέναντι σε ζητήματα διαφάνειας και θεσμικής νομιμότητας.
Λήξις αγώνα και περνάμε στην επόμενη… αγωνιστική.
«Ματσάρα» κι εκεί, μόλις λίγες ώρες μετά! Στο ειδησεογραφικό προσκήνιο αυτή τη φορά το ένταλμα σύλληψης του πρώην Επιτρόπου Μετανάστευσης της ΕΕ και νυν βουλευτή της ΝΔ, Δημήτρη Αβραμόπουλου. Για τη συμμετοχή του σε ΜΚΟ που είχε ιδρύσει (σ.σ. για την… καταπολέμηση της ατιμωρησίας!) ο πρώην ευρωβουλευτής και κύριος εμπλεκόμενος στο σκάνδαλο Qatargate, Αντ. Παντσέρι. Από αυτήν την οργάνωση δε, σύμφωνα με το ρεπορτάζ ο Αβραμόπουλος λάμβανε μηνιαίως «τιμητική αμοιβή» της τάξης των 5.000 ευρώ – συνολικά, έλαβε περίπου 70.000 ευρώ.
Απάντησε βέβαια ο ίδιος και πλέον μένει να δούμε το «παρακάτω» κι αυτής της γαλάζιας ιστορίας, με την Δικαιοσύνη να αναλαμβάνει τα υπόλοιπα. «Η συμμετοχή μου στον οργανισμό Fight Impunity, μαζί με σημαντικές διεθνείς προσωπικότητες, ήταν απολύτως νόμιμη, εγκεκριμένη, δηλωμένη και φορολογημένη», είπε χαρακτηριστικά ο Αβραμόπουλος. Ενώ συμπλήρωσε επιπλέον ότι, δεν πρόκειται να κάνει χρήση της βουλευτικής ασυλίας. Αυτό έλειπε…
Μέσα σε αυτό το αδιανόητο… Μουντιάλ αλαζονείας και γαλάζιων σκανδάλων, την μπάλα πήρε στα πόδια του και ο ταλαντούχος… δεξιός χαφ, Δημήτρης Καιρίδης. Και τα έβαλε με τον Χάρη Δούκα. Γιατί, «στο ΠΑΣΟΚ έχουν πάρει έναν αποτυχημένο δήμαρχο Αθηνών και σέρνονται πίσω από την ουρά του. Έναν δήμαρχο Αθηνών που ως υποψήφιος πήρε 14%, για να μην τα ξεχνάμε αυτά, και μέσα από τη συγκυρία, εν πάση περιπτώσει, βρέθηκε σε αυτό το πόστο. Τους έχει τρελάνει. Δεν ξέρω τι τους γίνεται».
Φοβερά πράγματα!
«Συγκυρία» για τον Καιρίδη η εκλογική συνεργασία του αριστερού και προοδευτικού χώρου στον μεγαλύτερο – και δυσκολότερο – δήμο της χώρας κι όχι λαϊκή εντολή. Κι «αποτυχημένος» ο Δούκας, διότι… «Πας μη Άριστος, Αποτυχημένος». Τα ‘χουν εξηγήσει αυτά, συστηματικότατα, επτά χρόνια μέρες τώρα.
Και ως «αποτυχημένος» (σ.σ. ο Δούκας), τόνισε ακόμη ο Καιρίδης, «αντί να ασχοληθεί με το πώς θα καθαρίσει το κέντρο της Αθήνας, που είναι σε μια άθλια εικόνα, και άθλια κατάσταση, πολιτικολογεί». Ενώ είπε επίσης πως, «το ΠΑΣΟΚ φταίει, που παρασύρεται από ένα περιθώριο, κατά τη γνώμη μου. Πολιτικό περιθώριο, ένα τίποτα. Ένα τίποτα, ο οποίος τυχαία μέσα από μια συγκυρία εξελέγη. Δεν πρόκειται να ξαναεκλεγεί, μην έχετε καμία αμφιβολία».
Με αυτή τη ρητορική όμως, η ΝΔ δεν αμφισβητεί απλώς έναν αντίπαλο. Αμφισβητεί την ίδια τη νομιμοποίηση τόσο των άλλων πολιτικών δυνάμεων, όσο και των προσώπων που δεν προέρχονται από τον δικό της χώρο – ή που δεν κατέληξαν σε αυτόν, όπως συνέβη με περιπτώσεις πολιτικών όπως οι Χρυσοχοΐδης, Φλωρίδης, Θεοδωρικάκος, Πιερρακάκης κλπ. που διάβηκαν τον Ρουβίκωνα, ενώ αναμένεται να τον διαβούν κι άλλοι/άλλες.
Είναι προφανές πως ο Καιρίδης, όπως και αρκετοί άλλοι της νεοφιλελεύθερης οικογένειας με τα εκσυγχρονιστικά και ακροδεξιά χαρακτηριστικά στην οποία ανήκει, αντιλαμβάνεται το πολιτικό πεδίο ως «οριζόντια ιδιοκτησία». Με την ρητορική αναφορά περί «συγκυρίας», να έρχεται απλώς να το επιβεβαιώσει, αλλά και να υπενθυμίσει τα περί «παρένθεσης». Με τους ίδιους όρους, όπως έγινε κάποτε όταν η κριτική στόχευε στον κυβερνητικό ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, σήμερα στοχεύει την αξιωματική αντιπολίτευση και δη το αριστερόστροφο, προοδευτικό κομμάτι του ΠΑΣΟΚ (γιατί υπάρχει και το άλλο μισό που δεν ενοχλεί τη Δεξιά). Και όσοι έστω και διανοηθούν να διασαλεύσουν την «τάξη», προφανώς για τους Καιρίδηδες είναι και «αποτυχημένοι» και κομμάτια του «περιθωρίου» – ένα «τίποτα».
Όλα τα λένε. Τα μαρτυράνε – ξεδιάντροπα πια, μέρα μεσημέρι.
«Όσοι διαφωνούμε πολιτικά μαζί τους είμαστε ‘αποτυχημένοι’, ‘περιθώριο’ και ‘τίποτα’. Ο εκφασισμός της πολιτικής ζωής από τους ‘άριστους’ της κυβέρνησης σε όλο του το μεγαλείο», απάντησε με ανάρτησή του στο Χ, ο Χάρης Δούκας.
Κι ακριβώς σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε. Στον εκφασισμό της πολιτικής ζωής. Κι αυτό πλέον, αντιμετωπίζεται μόνο πολιτικά. Και θα αντιμετωπιστεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια