Ανδρέας Ξανθός: Το σύστημα υγείας είναι όρθιο και λειτουργικό
Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης
Την εκτίμηση ότι «η ανάπτυξη δεν μπορεί να αφορά μόνο οικονομικούς δείκτες?, οφείλει να εμπεριέχει και ορισμένους κρίσιμους δείκτες κοινωνικής συνοχής και ευημερίας, όπως είναι το να έχεις ένα αξιοπρεπές και αξιόπιστο δημόσιο σύστημα υγείας», εξέφρασε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός.
Στην ομιλία του στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης που διεξάγεται από χθες στην Κομοτηνή, ο κ. Ξανθός παρουσίασε τις πολιτικές που εφάρμοσε η κυβέρνηση την τελευταία διετία, υπογραμμίζοντας ότι «η συζήτηση για την κατάρρευση του συστήματος υγείας έχει τελειώσει. Το σύστημα υγείας είναι όρθιο, λειτουργικό, επουλώνει τις πληγές του, αντιμετωπίζει προβλήματα, αναβαθμίζει τις υπηρεσίες του, διευκολύνει την πρόσβαση των ανθρώπων και ανταποκρίνεται με ολοένα και αυξανόμενο ρυθμό στις πολύ μεγάλες και συσσωρευμένες ανάγκες των ανθρώπων».
Παραδέχθηκε την ύπαρξη προβλημάτων και ελλειμμάτων, αλλά διαβεβαίωσε ότι «δεν υπάρχει ούτε έλλειμμα πολιτικής βούλησης, ούτε έλλειμμα σχεδιασμού, ούτε έλλειμμα δρομολόγησης των απαραίτητων λύσεων».
Αναφορικά με τις βασικές παρεμβάσεις που υλοποιήθηκαν, σύμφωνα με τον κ. Ξανθό, «με τη στήριξη κατ' αρχήν του ανθρώπινου δυναμικού του νοσοκομείου και των κέντρων υγείας», δεδομένου ότι αυτοί είναι που «επωμίζονται την καθημερινή δοκιμασία του συστήματος υγείας», αυτές είναι:
- Η αντιμετώπιση του θέματος του αποκλεισμού των ανασφάλιστων πολιτών από τις υπηρεσίες υγείας.
- Η στήριξη κατά προτεραιότητα του δημόσιου συστήματος υγείας, η οποία κατά τον κ. Ξανθό δεν έχει ολοκληρωθεί.
- Η στήριξη κατά προτεραιότητα του δημόσιου συστήματος υγείας, η οποία κατά τον κ. Ξανθό δεν έχει ολοκληρωθεί.
«Σ' ένα τοπίο (στον τομέα της Υγείας) που γνωρίζαμε όλοι ότι υπάρχει διαχρονικά πρόβλημα στη χρηστή διαχείριση, όπου υπήρχε ευνοϊκό έδαφος προκλητής ζήτησης, σπατάλης, συναλλαγής με συμφέροντα, διαφθοράς και εκμετάλλευσης του αρρώστου, οφείλουμε να προχωρήσουμε ορισμένες κρίσιμες παρεμβάσεις εξυγιαντικού χαρακτήρα. Να παροχετεύσουμε αποστήματα και να δώσουμε ένα στίγμα ότι δεν υπάρχει πλέον πολιτική ασυλία σ'αυτή τη φαυλότητα», υπογράμμισε ο υπουργός Υγείας.
Το πεδίο της πρωτοβάθμιας φροντίδας, το οποίο ο ίδιος χαρακτηρίζει ως «τη μεγάλη πρόκληση», ήταν μία από τις μεταρρυθμιστικές αλλαγές που είχε εξαγγείλει, σύμφωνα με τον κ. Ξανθό το υπουργείο Υγείας, «και είμαστε ουσιαστικά στην τελική ευθεία της έναρξης λειτουργίας ενός νέου μοντέλου ΠΦΥ με νέες αποκεντρωμένες δημόσιες δομές. Αυτό ξεκινάει το αμέσως επόμενο διάστημα από τις 17 δημόσιες δομές στις τοπικές μονάδες υγείας που έχουμε σχεδιάσει για την ΠΑΜΘ και σύμφωνα με την εκτίμηση της 4ης ΥΠΕ, μπορούν στο αμέσως επόμενο διάστημα να ξεκινήσει η λειτουργία σε 5 από αυτές ( 2 στην Κομοτηνή και από μία σε Αλεξανδρούπολη, Ξάνθη και Καβάλα). Θέτουμε σιγά-σιγά σε λειτουργία κέντρα υγείας αστικού τύπου 24ωρης λειτουργίας».
Π. Πολάκης: Σοβαρή πιθανότητα, για πρώτη φορά, ο ΕΟΠΥΥ να μπει στο 2018 χωρίς ληξιπρόθεσμα χρέη
Στα κεντρικού χαρακτήρα προβλήματα που αντιμετωπίζει το υπουργείο Υγείας, αλλά και στις δομές που λειτουργούν στην ΠΑΜΘ, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας, Παύλος Πολάκης, στη σημερινή ομιλία του στο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο.
«Με τις παρεμβάσεις που ολοκληρώνονται τώρα και στον ΕΟΠΥΥ, με τους συμψηφισμούς παλαιού απλήρωτου 10%, υπάρχει σοβαρή πιθανότητα ο ΕΟΠΥΥ να μπει στο 2018 χωρίς ληξιπρόθεσμα χρέη, για πρώτη φορά στην ιστορία του και στην ιστορία των ασφαλιστικών ταμείων της χώρας» δήλωσε ο κ. Πολάκης.
Αναφορικά με την ΠΑΜΘ, ανέφερε πως «ενισχύθηκε αρκετά και από κρατική χρηματοδότηση και από τον ΕΟΠΥΥ, ο προϋπολογισμός των νοσοκομείων, ανέβηκαν τα όρια δαπανών στις αγορές υγειονομικού υλικού, δίνοντας τη δυνατότητα προσφοράς υψηλότερης ποιότητας υπηρεσιών στους πολίτες» ενώ περιέγραψε και τις παρεμβάσεις που έγιναν στο ΕΚΑΒ (προσωπικό και ασθενοφόρα).
Σημείωσε ότι ενισχύθηκε το προσωπικό (νοσηλευτικό και ιατρικό) με 32 γιατρούς και 96 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων στην πρωτοβάθμια φροντίδα και 123 γιατρούς και 320 άτομα λοιπού προσωπικού στη δευτεροβάθμια.
Ο αν. υπουργός Υγείας αναφέρθηκε και στο «σπάσιμο» των υγειονομικών υπηρεσιών, λέγοντας ότι η μία εξ αυτών είναι και η Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης. «Θα γίνουν δύο υγειονομικές περιφέρειες από την Καβάλα μέχρι εδώ, με έδρα την Αλεξανδρούπολη» ενώ ανακοίνωσε και την αποσύνδεση του νοσοκομείου Διδυμοτείχου από το νοσοκομείο Αλεξανδρούπολης.
Ολοκληρώνοντας την ομιλία του ο κ. Πολάκης ζήτησε τη βοήθεια «όλου του δυναμικού, του τίμιου, του καθαρού, του προοδευτικού επί της ουσίας, που μπορεί να βάλει τη χώρα σε μια άλλη ρότα ανάπτυξης, η οποία δεν θα ξαναεπιτρέψει αυτό το οποίο έγινε στο παρελθόν και το οποίο χρεοκόπησε τη χώρα».
Λαμπρινή Παπαδημητρίου
Κέντρα Υγείας στη Ροδόπη επισκέφθηκε ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός
Κέντρα Υγείας της περιφερειακής ενότητας Ροδόπης επισκέφθηκε ο υπουργός Υγείας, Ανδρέας Ξανθός, στο πλαίσιο του Περιφερειακού Συνεδρίου για την Παραγωγική Ανασυγκρότηση της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κι ενημερώθηκε για τα ζητήματα που τους απασχολούν κι έχουν βάθος δεκαετιών.
Στα Κέντρα Υγείας στις Σάπες και στον Ίασμο, που καλύπτουν περιοχές με μεγάλη αναλογία μειονοτικού πληθυσμού, ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον διοικητή της 4ης Υγειονομικής Περιφέρειας (ΥΠΕ), Στρατή Πλωμαρίτη, επισκέφθηκε όλες τις κτιριακές εγκαταστάσεις και είχε σύσκεψη με το ιατρικό, νοσηλευτικό και λοιπό προσωπικό των δομών με τη συμμετοχή φορέων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και βουλευτών.
Οι εργαζόμενοι επικεντρώθηκαν στα κτιριακά προβλήματα και τον απαρχαιωμένο ιατρικό εξοπλισμό.
Στο Κέντρο Υγείας στις Σάπες, το οποίο εξυπηρετεί 40.000 κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, οι εργαζόμενοι ανέφεραν στον υπουργό ότι υπάρχουν σημαντικές ελλείψεις σε ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και σοβαρά προβλήματα στις υποδομές και στον εξοπλισμό ενώ επεσήμαναν την επιτακτική ανάγκη για δημιουργία βάσης ΕΚΑΒ στο Κέντρο Υγείας για τον επιπρόσθετο λόγο ότι πολλοί κάτοικοι ζουν στο δύσβατο, ορεινό όγκο της περιοχής.
Στο Κέντρο Υγείας Ιάσμου, οι εργαζόμενοι ανέφεραν προβλήματα που αφορούν περισσότερο στις κτιριακές εγκαταστάσεις και στον ιατροτεχνολογικό εξοπλισμό και λιγότερο στη στελέχωση με ανθρώπινο δυναμικό. Τόνισαν, επίσης, ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει στο Κέντρο Υγείας ένα «μικρό ταμείο» που θα καλύπτει τις καθημερινές μικροδαπάνες της δομής έτσι ώστε να παρακάμπτονται τα γραφειοκρατικά εμπόδια που προκύπτουν όταν παρεμβάλλεται η ανάγκη έγκρισης από την Υγειονομική Περιφέρεια.
Ο υπουργός Υγείας του είπε ότι τώρα που έχουν αρχίσει να δίνουν καρπούς οι προσπάθειες δύο χρόνων για σταθεροποίηση της λειτουργίας των νοσοκομείων τα οποία βρέθηκαν ένα βήμα πριν την κατάρρευση, έχει έρθει, πλέον, η στιγμή να δοθεί προτεραιότητα στην αναβάθμιση της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) τόσο με τη στήριξη των ήδη υπαρχουσών δομών όσο και με την ανάπτυξη των νέων Τοπικών Μονάδων Υγείας (ΤΟΜΥ).
Νίκος Ρούμπος
Πηγή : amna.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια